ASN Bank als beste gepositioneerd in financiële sector

ASN Bank LOGO

ASN Bank heeft de beste positionering van alle partijen in de financiële sector. Partijen die zich richten op duurzaamheid of lokale aanwezigheid scoren goed. Grote gevestigde banken scoren het slechtst. Dit blijkt uit het onderzoek 'Uitblinkers Financiële Sector' van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Een goede positionering moet voor de consument relevant, onderscheidend en geloofwaardig overkomen, stelt Multiscope. Consumenten beoordeelden de partijen op een schaal van 1 tot en met 5 op deze criteria. ASN Bank is het meest relevant (4,04), onderscheidend (4,08) én geloofwaardig (4,15) en heeft daardoor de beste positionering (4,09). Gemiddeld scoort een partij in de financiële sector een 3,53.

Specifieke keuze loont
Na ASN Bank volgen RegioBank (3,98), De Hypotheker (3,91), Triodos Bank (3,90) en Brand New Day (3,89). Wat opvalt aan de top vijf is dat een aantal partijen zeer specifieke keuzes maakt in hun positionering. Zo zijn ASN Bank en Triodos Bank gericht op duurzaam bankieren en kiest RegioBank de positionering van de lokale bank.

ABN Amro scoort het slechtst (3,20). ING (3,22) volgt kort daarop. Deze partijen verliezen het voornamelijk op onderscheidende waarde.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Verzekeringsmarkt e-bikes stijgt naar 621 miljoen euro

Verzekeringsmarkt e-bikes stijgt naar 621 miljoen euro

De verzekeringsmarkt voor e-bikes steeg in een jaar tijd met 71 miljoen naar 621 miljoen euro. Van alle soorten e-bikes brengt het verzekeren van een elektrische...

ASN Hypotheek beschikbaar via Huismerk

ASN Hypotheek beschikbaar via Huismerk

De hypotheekproducten van ASN (ASN Hypotheek en ASN Duurzaam Wonen) zijn nu ook beschikbaar voor adviseurs van Huismerk (een van de merken van Romeo Financiële...

Half miljoen automobilisten willen van verzekeraar veranderen

Half miljoen automobilisten willen van verzekeraar veranderen

In de afgelopen vijf jaar stapten ruim één miljoen automobilisten over van autoverzekeraar. De komende twaalf maanden is slechts 7 procent van plan...

ASN Bank steunt Nationaal Warmtefonds

ASN Bank steunt Nationaal Warmtefonds

ASN Bank heeft een bedrag van 55 miljoen euro verstrekt aan het Nationaal Warmtefonds om woningen en gebouwen te verduurzamen. ASN Bank is sinds de oprichting van...

Sociaal gezicht centraal in nieuwe campagne Volksbank

Sociaal gezicht centraal in nieuwe campagne Volksbank

De Volksbank gaat op 18 september van start met een nieuwe landelijke campagne waarin het wil laten zien dat de bank oog heeft voor wat er gaande is in de samenleving.  In...

Verzekeringsmarkt e-bikes groeit naar 550 miljoen euro

Verzekeringsmarkt e-bikes groeit naar 550 miljoen euro

Nederlanders hebben het afgelopen jaar 550 miljoen euro uitgegeven aan het verzekeren van hun elektrische fiets, heeft Multiscope onderzocht. De groei van de markt...

Nederlandse huishoudens investeerden 11,3 miljard euro in duurzamere woning

Nederlandse huishoudens investeerden 11,3 miljard euro in duurzamere woning

Nederlandse huishoudens hebben in 2022 11,3 miljard euro besteed aan het verduurzamen van hun woning. In totaal hebben 4,8 miljoen huishoudens minimaal één...

Vijf miljoen woningen verduurzaamd

Vijf miljoen woningen verduurzaamd

In 2022 heeft 59 procent van de Nederlandse huishoudens minimaal één aanpassing gedaan om hun woning te verduurzamen. Aldus Multiscope. Het onderzoeksbureau:...

ASN: investeren in natuur óók goed voor de economie

ASN: investeren in natuur óók goed voor de economie

Concrete investeringen in de natuur leveren méér economische waarde op. Dat blijkt uit het onderzoek van ‘Make Nature Count’ dat ASN Bank...

Bijna 60 procent elektrische stadsfietsen is verzekerd

Bijna 60 procent elektrische stadsfietsen is verzekerd

Van de elektrische stadsfietsen in Nederland is 59 procent verzekerd. In 2020 was dit 50 procent. Inmiddels zijn zo’n 2,3 miljoen elektrische stadsfietsen...