Het vuur van... Marinka van der Meer

Marinka van der Meer 2021

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet VVP deze mensen op een voetstuk. Dit keer... Marinka van der Meer, CCO de Volksbank

Hoe creëer je een band met je klanten? Een echte band die de klantrelatie ook versterkt? Het is een vraag die ons bij de Volksbank bezighoudt. De liefde voor de klant is voor mij ook persoonlijk een belangrijke drijfveer. Ik wil klanten in hun gedragingen en motivaties écht doorgronden zodat we vervolgens die diensten bieden waar ze behoefte aan hebben.

Het vertrouwen van klanten verdienen, elke dag weer met goede producten en dienstverlening die de verwachtingen van klanten overtreffen, prikkelt me iedere dag. En met de lancering van onze nieuwe strategie ‘Beter voor elkaar – van belofte naar impact’ is dit relevanter dan ooit.

Niet uniek natuurlijk want elke organisatie in de financiële sector zet in op het verbeteren van de klantrelatie. Maar juist de manier waarop wij de band met onze klanten willen versterken is wel degelijk bijzonder. Hiervoor onderzoekt ons Gedragslab namelijk hoe we onze klanten nog beter kunnen bereiken.

Vertrouwen, tevredenheid én liefde blijken hier sleutelwoorden. En liefde is natuurlijk een opmerkelijke pijler voor een bank. Maar toch is hij niet vreemd. Want liefde is voor ons steun bieden aan en ons verplaatsen in de klant. Bijvoorbeeld door echt te begrijpen wat er speelt bij onze klanten. Wat vinden zij belangrijk? Waar maken ze zich zorgen om? Spelen wereldproblemen een rol in het leven van onze klanten? Of zijn dit juist regionale problemen? Dankzij de onderscheidende focus van SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen, met elk hun eigen doelgroep, hebben we de expertise in huis om er voor élke klant te zijn.

‘Klanten in het hart raken. Dat is ons doel’

En tot slot, maar even goed had ik hier mee kunnen beginnen: met elkaar vormen we de maatschappij. Die maatschappij staat voor forse uitdagingen. Ieder mens maar ook ieder bedrijf kan zijn of haar steentje bijdragen. Dat is waarom ik bij de Volksbank werk. Onze belofte van ‘Beter voor elkaar’ sluit aan op onze missie om als voortrekker actief bij te dragen aan de transitie van maatschappelijke vraagstukken zoals bijvoorbeeld duurzaamheid en wonen. Met die oprechte aandacht, maatschappelijke betrokkenheid en liefde voor onze klanten wil ik iedereen laten ervaren hoe prettig en makkelijk het is om zaken met ons te doen.

Powered by antoinette kalkman

Reactie toevoegen

 
Antoinette Kalkman: weg met de schone schijn

Antoinette Kalkman: weg met de schone schijn

"De financiële branche heeft tijdens de pandemie bewezen dat we die schone schijn niet nodig hebben om verbinding met zakenrelaties en economische voorspoed...

Het vuur van... Rita de Graauw

Het vuur van... Rita de Graauw

(Uit VVP 6-2021) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet VVP deze mensen...

Ook Volksbank gaat te veel betaalde rente compenseren

Ook Volksbank gaat te veel betaalde rente compenseren

De Volksbank gaat particuliere klanten van SNS en RegioBank compenseren die gedurende de looptijd te veel rente hebben betaald op hun doorlopend consumptief krediet. Het...

Volksbank zet zich in voor werving vrijwilligers

Volksbank zet zich in voor werving vrijwilligers

De Volksbank en NLvoorelkaar hebben een wervingscampagne gelanceerd voor vrijwilligerswerk. Dit omdat er een nijpend tekort is aan vrijwilligers, aldus de Volksbank....

Volksbank keert 249 miljoen euro dividend uit

Volksbank keert 249 miljoen euro dividend uit

De Volksbank heeft het resterende dividend over 2019 en het dividend over 2020 van 249 miljoen euro uitgekeerd aan haar aandeelhouder, de Stichting administratiekantoor...

Volksbank neemt Fitrex over

Volksbank neemt Fitrex over

De Volksbank heeft taxatieplatform Fitrex overgenomen. Volgens de Volksbank zouden klanten een sterke voorkeur hebben om het volledige proces van een hypotheekaanvraag...

Volksbank zet in op sterkere klantrelaties en meer maatschappelijke impact

Volksbank zet in op sterkere klantrelaties en meer maatschappelijke impact

De Volksbank zag in het eerste halfjaar van 2021 de nettowinst met 11 procent dalen tot 94 miljoen euro. Dit door aanhoudende druk op netto rentebaten en hogere...

Van Olphen nieuwe voorzitter RvC de Volksbank

Van Olphen nieuwe voorzitter RvC de Volksbank

Gerard van Olphen is benoemd tot de nieuwe voorzitter van de Raad van Commissarissen (RvC) van de Volksbank. Hij volgt Jan van Rutte op. Van Olphen trad in het...

Volksbank zet AI in om grip te houden op veranderende regelgeving

Volksbank zet AI in om grip te houden op veranderende regelgeving

De Volksbank heeft Ruler ingeschakeld om een tool te ontwerpen, ondersteund door AI technologie, die laat zien waar je als bedrijf aan moet voldoen wat betreft wet-...

Nationale Waarborg zet zich opnieuw in voor Stichting ALS Nederland

Nationale Waarborg zet zich opnieuw in voor Stichting ALS Nederland

Nationale Waarborg gaat zich opnieuw inzetten voor Stichting ALS Nederland, dit keer onder het motto ‘We duiken er weer in’. Nationale Waarborg roept...