Het werk gaat door... Edwin Deijs

Het werk gaat door... Edwin Deijs

Onder de titel 'Het werk gaat door...' brengt VVP in beeld hoe financieel dienstverleners hun werk in deze tijd zo goed mogelijk oppakken. Het biedt inzicht in het werk ten tijde van crisis en draagt hopelijk bij aan de saamhorigheid in de sector. Dit keer Edwin Deijs (Hoffelijk).

1. Werk je vanuit huis? In hoeverre ben je in staat je werk te doen?

Ja, ik werk 100 procent vanuit huis. Mijn vrouw werkt als leerkracht op een basisschool en heeft de afgelopen weken alle lessen ook volledig vanuit huis gegeven. Tel daar onze twee kinderen (12 en 10 jaar) die ook niet naar school konden bij op en je zult begrijpen dat we best even hebben moeten wennen, zo met zijn allen thuis. We hebben vier aparte leer- en werkplekken ingericht zodat er een duidelijke scheiding kan zijn tussen school en vrij of werk en vrij. Ik heb de zolderkamer gekregen en dat gaat prima. Ik werkte al geregeld thuis en vanuit Hoffelijk hebben we bijvoorbeeld goede bureaustoelen en dubbele beeldschermen geregeld voor iedereen die dat wilde.

2. Hoe geef je nu invulling aan je werk? Wat zijn je ervaringen daarmee?

De wereld staat op zijn kop, maar tegelijk is de kern van ons werk niet veranderd. Naast onze klassikale trainingen en examens leiden we vooral online op en dat gaat gewoon door. Ik denk wel dat we bepaalde principes waar we altijd al voor staan hebben uitvergroot. Dat begint bij de zorg en aandacht voor onze collega’s. Nu je elkaar niet meer dagelijks op kantoor ziet, is het extra belangrijk elkaar goed in het oog te houden. Daar hebben we nog meer aandacht aan besteed dan normaal. Daarnaast hebben we veel contact met onze klanten gehad en hebben we een aantal meer maatschappelijke acties bedacht en gelanceerd.

3. Beschrijf een positieve werkervaring.

Mag ik er een paar noemen? Sowieso de kaartenactie die we helemaal zelf hebben bedacht en ontworpen. Naast een kaart met een mooie boodschap, stuurden we onze collega’s, trainers, partners en klanten tien extra kaarten compleet met envelop en postzegel die zij weer door konden sturen naar hun bekenden. Daarmee hebben we voor veel extra contactmomenten en blije gezichten gezorgd. Een online quiz spelen tegen 50 collega’s vond ik ook een hoogtepunt, net als de vele gesprekken een op een. En de e-learning Advies op afstand die we in de eerste week van het thuiswerken hebben ontwikkeld en aan de branche beschikbaar hebben gesteld vond ik ook mooi. Positief vind ik ook de extra momenten met het gezin. Samen lunchen, helpen bij een moeilijke som of tussendoor gewoon even gek doen met de kids. Ook in crisistijd zijn er gelukkig lichtpuntjes en die kun je vaak zelf creëren.

4. Benader je klanten pro-actief? Hoe?

Absoluut. Zeker in deze tijd is het belangrijk om in contact te blijven en niet aan te nemen dat dat nu bijvoorbeeld niet gepast zou zijn. Je intentie daarbij is wel cruciaal. Altijd al, maar zeker nu. Wij benaderen onze klanten vooral om te vragen hoe het met ze gaat, te luisteren naar wat hen bezighoudt en te vragen of we iets voor hen kunnen doen. En we hebben een aantal meer maatschappelijke acties ontwikkeld de laatste tijd, daar hebben we heel gericht contact over opgenomen.

5. Waar put je momenteel energie/hoop uit?

Toch wel uit alle initiatieven die ik voorbij zie komen om iets voor een ander te doen. Dat geeft wel hoop voor de toekomst, want als corona straks onder controle is zullen de naweeën nog wel lang voelbaar blijven. Dan zal er steeds meer oog komen voor mensen die op een andere manier door deze crisis zijn geraakt en hulp nodig hebben.

6. Wat denk je dat de crisis ons gaat brengen?

We zullen versneld innoveren, of op zijn minst noodgedwongen afstappen van oude gewoonten. Want niet alle verandering is gelijk een innovatie en soms ook geen verbetering. Als ik naar de opleidingsbranche kijk zien we natuurlijk een grote verschuiving van klassikaal naar online. We leren daar als branche nu versneld in en dat is mooi. Tegelijk maak ik mij wel zorgen om de kwaliteit van het onderwijs. Wij hebben onze expertise in online onderwijs in tien jaar opgebouwd, anderen hadden nu slechts tien dagen om hun klassikale aanbod om te zetten naar online. Wij blijven daarom andere opleiders ondersteunen met onze kennis en hopen dat het ‘samen’ en ‘met zijn allen’ dat deze crisis voor mij ook kenmerkt, nog lang aan zal houden.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Lindenhaeghe ontwikkelt AI e-learning voor adviseurs

Lindenhaeghe ontwikkelt AI e-learning voor adviseurs

Lindenhaeghe introduceert op het SEH-congres AI e-learning voor adviseurs. Deze opleiding is tot stand gekomen na een marktonderzoek en gesprekken met diverse partijen...

Lindenhaeghe: back to core business

Lindenhaeghe: back to core business

Lindenhaeghe gaat de activiteiten onder Lindenhaeghe Legal uitfaseren. Dit omdat de opleider zich weer volledig wil focussen op de financiële branche. Back...

Lindenhaeghe biedt totaaloverzicht Prinsjesdag

Lindenhaeghe biedt totaaloverzicht Prinsjesdag

Lindenhaeghe heeft voor de elfde keer het Prinsjesdag Totaaloverzicht uitgebracht. De vakredactie van Lindenhaeghe heeft in de nacht na Prinsjesdag doorgewerkt om...

Gratis online pensioensessies van Lindenhaeghe

Gratis online pensioensessies van Lindenhaeghe

De financiële sector draagt een grote verantwoordelijkheid voor goede dienstverlening rondom het nieuw pensioenstelsel, stelt Lindenhaeghe. Het gaat hier om...

Nieuwe opleiding Certified Financial Planner van start

Nieuwe opleiding Certified Financial Planner van start

Een groep van twintig financieel planners in spe is begonnen aan de nieuwe opleiding Certified Financial Planner van Lindenhaeghe. De opleiding past binnen het nieuwe...

Lindenhaeghe en Hoffelijk gefuseerd

Lindenhaeghe en Hoffelijk gefuseerd

Financieel opleiders Lindenhaeghe en Hoffelijk zijn gefuseerd. De nieuwe organisatie gaat verder onder de naam Lindenhaeghe. Wesley van ’t Hof (foto) is algemeen...

Hoffelijk verkleint STAP-aanbod op verzoek van Toetsingskamer

Hoffelijk verkleint STAP-aanbod op verzoek van Toetsingskamer

Hoffelijk heeft op last van de Toetsingskamer STAP een deel van het opleidingsaanbod moeten schrappen. Dit omdat het UWV recent besloot om de richtlijnen aan te...

Gesubsidieerde opleidingen van Lindenhaeghe en Hoffelijk op website Adfiz

Gesubsidieerde opleidingen van Lindenhaeghe en Hoffelijk op website Adfiz

Adfiz heeft een website gelanceerd met daarop het NL leert door-aanbod van Lindenhaeghe en Hoffelijk. Deze opleiders hebben als enige partijen binnen de branche...

“Wft in beginsel geen verplichte scholing”

“Wft in beginsel geen verplichte scholing”

Wft-scholing valt in beginsel niet onder de definitie verplichte scholing in de Wet transparante en voorspelbare arbeidsvoorwaarden, die maandag is ingegaan. Dat...

Hoffelijk houdt branche actueel over nieuw pensioenstelsel

Hoffelijk houdt branche actueel over nieuw pensioenstelsel

Met het nieuwe pensioenstelsel in aantocht, heeft Hoffelijk een website gelanceerd waarop alle relevante uitgewerkte onderdelen uit het pensioenakkoord zijn samengevat....