Persoonlijke klantreis

Leon van Dooren Blueriq 2019

“Met persoonlijke aandacht maak je het verschil. Want elke klant is uniek. Het is niet moeilijk een persoonlijke klantreis te realiseren”, aldus Leon van Dooren, verantwoordelijk voor Business Development Finance bij Blueriq.

...

Waartoe is Blueriq op aarde?

Wij geloven dat financiële dienstverleners met persoonlijke aandacht pas echt het verschil maken. Dit maken wij mogelijk met onze IT-oplossingen, door altijd het doel van je klanten centraal te stellen. Sterker nog, onze oplossingen stellen je in staat om een emotionele connectie te maken en creëren meer ruimte voor persoonlijke aandacht. Dan krijg je écht gelukkige klanten en die zijn goud waard.

Waarom gelooft Blueriq in de meerwaarde van persoonlijk onafhankelijk advies?

Het onderscheidend vermogen van een financiële dienstverlener is niet (meer) het product, maar de dienstverlening. Met persoonlijke aandacht maak je het verschil. Want elke klant is uniek. Een persoonlijke klantreis ontstaat als je precies doet wat nodig is en extra aandacht geeft aan de zorgen die leven bij een klant. Natuurlijk hebben portalen en robots hun plaats, maar uit onderzoek blijkt dat menselijk contact en empathie onmisbaar zijn voor het vertrouwen in de goede afloop.

Waarom is automatisering hierbij cruciaal?

Blueriq gelooft in het vakmanschap van kenniswerkers zoals adviseurs. IT is daarbij een middel dat niet in de weg moet zitten, maar er juist voor moet zorgen dat klanten en adviseurs zo goed mogelijk geholpen worden. Daarvoor moeten partners in de keten kunnen samenwerken, zonder barrières. Wij zorgen daarvoor met onze oplossingen. Ons uitgangspunt is dat iedereen aan wie de klant toestemming verleent evenveel weet. Eén waarheid in de keten, en zo min mogelijk verrassingen. Dat kan doordat iedereen werkt vanuit één centraal klantdossier. Kortom alle stakeholders in de keten weten welke gegevens er bekend zijn, welke er ontbreken en wat dat betekent voor het verdere verloop van het proces. Onze technologie zorgt hierbij voor verbinding tussen de bestaande ketenpartners en hun huidige systemen, snelle zekerheid, duidelijkheid en consistentie van het begin tot het einde.

Wat kunnen we binnenkort verwachten?

Blueriq participeert in een ecosysteem voor klanten en dienstverleners, samen met een aantal partners, dat dit jaar gelanceerd wordt. Alle betrokkenen, inclusief de klant, werken samen in een open ecosysteem. Hiermee geven we de klant de regie over zijn eigen data. Zo maken we een persoonlijke klantreis mogelijk, zelfs over de grenzen van verschillende ketenpartners heen. We maken het makkelijk en creëren tijd voor méér persoonlijke aandacht. Het ecosysteem staat bovendien onder notarieel toezicht (onderdeel van het ecosysteem zijn een aantal softwareleveranciers die 78 procent van het notariaat bedienen). En is dus voor iedereen veilig en vertrouwd. Houd ons in de gaten! Makelaars en notarissen worden al aangesloten op ons ecosysteem. Wil je als advieskantoor ook aanschuiven aan de tekentafel? Neem dan contact met ons op.

 

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
De toekomst van pensioenplanning

De toekomst van pensioenplanning

(Partner in kennis Blueriq in katern Pensioen & Vermogen, VVP 2-2024) Met de inwerkingtreding van de Wet toekomst pensioenen staat de pensioensector voor een...

FinData en Bleuriq staken gratis beschikbaarheid Early Validation

FinData en Bleuriq staken gratis beschikbaarheid Early Validation

FinData en Blueriq staken per 22 december 2022 met de voorfinanciering en de gratis beschikbaarheid van Early Validation. "Sinds de introductie door FinData van...

Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 1)

Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 1)

Het VVP Innovatie Platform (VIP) organiseert op 5 juli samen met de Stichting Contactgroep Automatisering het VIP-Event Be the change!, het grootste Fin- &...

Meer omzet, betere klantrelaties

Meer omzet, betere klantrelaties

(door Mark van Maurik, Laudus & van Maurik. Uit Special Contactgroep Automatisering van VVP) “Er is absoluut een direct verband tussen digitalisering...

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

(door Ulrike Geerlings, Appels Financieel Advies. Bijdrage uit Special Contactgroep Automatisering van VVP). Automatisering en advies zijn onlosmakelijk met elkaar...

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Automatiering en advies zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het advieskantoor dat op een efficiënte manier automatisering weet te omarmen, houdt meer tijd...

Omarm een robot: meer omzet, betere klantrelaties

Omarm een robot: meer omzet, betere klantrelaties

“Er is absoluut een direct verband tussen digitalisering en het verzilveren van klantgerichtheid. Goede digitalisering betekent goed en real time inzicht in...

Aandacht

Aandacht

(Voorwoord door Willem Vreeswijk, hoofdredacteur VVP) Aandacht maakt alles mooier, is de bekende slogan van een wereldconcern. Aandacht voor mensen, voor hun wensen,...

Samen vooruitgang vormgeven

Samen vooruitgang vormgeven

(Rondetafelgesprek in Special Contactgroep Automatisering van VVP) “Goedwerkende software staat hoog op de prioriteitenlijst, maar uiteindelijk wordt het een...

Game A spelen terwijl B aan de gang is

Game A spelen terwijl B aan de gang is

(Uit Special Contactgroep Automatisering van VVP) Mensen denken graag lineair, dat is logisch en makkelijk. Maar bij digitale ontwikkeling kan de voortgang er heel...