Serie Actief Klantbeheer, deel 1: botsen actief klantbeheer en privacy aan de adviestafel?

De ondertekening van het manifest, zittend v.l.n.r.: Dirk van Haarlem (Helder Beheerd), Veerle van der Ven (Obvion), Michel Ligtlee (Vereniging Eigen Huis), Peter Wormskamp (Helder Beheerd) en Mark Dukers (Dukers & Baelemans). Staand v.l.n.r.: Mark Groenendijk (ABN Amro Intermediaire Distributie), Martin Holleman (Adfiz), Igor Driessen (Obvion), Jeroen Oversteegen (Nationale Hypotheekbond), Willem Vreeswijk (VVP) en Jos van Driesum (Nationale Hypotheekbond). Dylan Dresens (FlexFront) ontbreekt op de foto.

Kost het u ook zo veel moeite om uw klantdata actueel te houden? Veel adviseurs vinden het lastig een goede balans te vinden tussen het actualiseren van gegevens en het daarbij behorende privacy aspect. Maar volgens Obvion kunnen ‘privacy’ het in opmars zijnde actief klantbeheer prima hand in hand gaan. Actief klantbeheer de nieuwe wow-factor? Als het aan Obvion ligt wel! Deel 1 van de serie 'Actief Klantbeheer' in de nieuwsbrief op vrijdag van VVP.

We hoeven het niet onder stoelen en banken te steken. Data delen is tegenwoordig niet meer weg te denken, maar waarbij ook privacy een belangrijk onderwerp is. Het delen van data tussen adviseur en geldverstrekker is een belangrijk onderdeel om actief klantbeheer goed uit te voeren. Immers, zo houd je als adviseur beter overzicht en dat is in het belang van de klant. En we weten inmiddels ook dat die bereidheid om bepaalde data te delen met de adviseur er bij de klant ook steeds vaker is. In de markt is het vlammetje aangewakkerd als het gaat over actief klantbeheer. Een mooie stap. Nu moeten we met z’n allen ervoor zorgen dat het steeds beter gaat branden en dit thema binnen niet al te lange tijd een vanzelfsprekendheid is. Daar wil Obvion graag in voorop lopen en het voortouw nemen.

Igor Driessen, Manager Sales en Intermediaire Zaken bij Obvion: “Juist doordat wij als geldverstrekkers onze data delen, stellen wij de adviseur in staat actief klantbeheer een stuk beter uit te voeren. Actief klantbeheer hoort bij Obvion en is echt een onderdeel van onze samenwerking met de adviseur”. Obvion omarmt zowel actief klantbeheer als ook de privacy regels die daar een rol bij spelen. Het doel vanuit de AVG regelgeving is het beschermen van de gegevens van klanten. Sinds jaar en dag delen wij bepaalde hypotheekdata via ons adviseursportaal met de adviseur. De adviseur kan dit inzetten om invulling te geven aan zijn zorgplicht. We hopen natuurlijk van harte dat onze adviseurs daar dan ook volop gebruik van maken. De data is er, doe er iets mee!”

Kunnen we dan concluderen dat privacy actief klantbeheer niet in de weg hoeft te staan? Dat durven wij bij Obvion wel te stellen. Natuurlijk binnen de gestelde kaders. Als je met elkaar goede afspraken maakt, is er heel veel mogelijk. Kijk breder dan alleen de woonwensen van de klant. Toon daadkracht en denk mee op relevante momenten. Dan maak je indruk als adviseur op je klant. En werk je ook aan een stukje loyaliteit vanuit de klant. Over dat stukje loyaliteit in een latere editie van VVP meer. 

MANIFEST ACTIEF KLANTBEHEER

Financieel professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren en uitvoeren van actief klantbeheer. Dat is het doel van een aantal marktpartijen die op 1 juli het manifest Actief Klantbeheer hebben ondertekend. Streven is dat in 2025 actief klantbeheer een logisch onderdeel is van de bedrijfsvoering van financieel dienstverleners. Dat is goed voor de adviseur, maar bovenal voor de klant. Die marktpartijen zijn: ABN Amro, Adfiz, Dukers & Baelemans, FlexFront, Helder Beheerd, Nationale Hypotheekbond, Obvion, Vereniging Eigen Huis en VVP.

 

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
En de winnaar is... de onafhankelijke adviseur!

En de winnaar is... de onafhankelijke adviseur!

(Finale VVP Advies Award 2022 in VVP 5) Jähnig + Ter Braak is de winnaar van de VVP Advies Award 2022, de jaarlijkse prijs van vvp voor het meest klantgerichte...

Praktijktips Actief Klantbeheer

Praktijktips Actief Klantbeheer

(Praktijktips Actief Klantbeheer in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Financiële professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren...

Doe meer voor minder klanten

Doe meer voor minder klanten

(Adviseur Maurice van den Hemel in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) “Neem minder klanten in beheer zodat je daadwerkelijk al je klanten kent...

Van (re)actief naar generatief

Van (re)actief naar generatief

(Jack Vos, Onesurance, in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Veel kantoren handelen in de waan van de dag voornamelijk nog reactief. Bij actief klantbeheer...

In goede maar ook in slechte tijden

In goede maar ook in slechte tijden

(Michel Ligtlee, Vereniging Eigen Huis, in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Ruim één jaar geleden hebben diverse marktpartijen het manifest...

Het fundament van de financiële gezondheid van consument en adviseur

Het fundament van de financiële gezondheid van consument en adviseur

(Partner in Kennis ING in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De woning-en hypothekenmarkt is altijd in beweging. Dan is er niet altijd voldoende tijd...

Finale VVP Advies Award 2022 in beeld

Finale VVP Advies Award 2022 in beeld

Bekijk de beeldimpressie van Jeffrey Korte van de zinderende finale van de VVP Advies Award 2022 in de belevingsstudio’s van First Impression in Tilburg. [object...

Leef je klant

Leef je klant

(Partner in Kennis Nh1816 in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Zet een streep door het woord ‘beheer’ en omarm het woord ‘contact’....

Obvion wint Gouden Spreekbuis

Obvion wint Gouden Spreekbuis

Obvion heeft de Gouden Spreekbuis Hypotheek Verstrekkers 2022 gewonnen. Naast Obvion waren ook Rabobank en Regiobank genomineerd. De drie verstrekkers danken de...

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak is de winnaar van de Advies Award 2022, de jaarlijkse prijs van VVP voor het meest klantgerichte advieskantoor. “Wij bouwen met onze...