Hypotheek

Uit dit dossier

Met grip op data sta je 2-0 voor

Met grip op data sta je 2-0 voor

(Partner in Kennis HippoLine in VVP Special Digitale Innovatie 2022) Be the change bekt lekker en is een geschikte slogan voor een dominee, personal coach of fabrikant...

Het vuur van... Menno Luiten

Het vuur van... Menno Luiten

(Uit VVP 1-2022) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet VVP deze mensen...

Sneaky BNPL

Sneaky BNPL

(Hergen Dutrieux, Viisi Hypotheken, in VVP 01-2022) Buy now, pay later (BNPL) is een van dé fintech-trends. Jonge, snelgroeiende bedrijven maken geld lenen...

Funderingsherstel nodig op meer dan één vlak

Funderingsherstel nodig op meer dan één vlak

(Uit de Adviespraktijk, André van Luijk, VVP 01-2022) Er zullen niet veel adviseurs zijn die direct na hun opleiding hun eigen kantoor beginnen. André...

Kifid niet voor klachten over aankoopmakelaar

Kifid niet voor klachten over aankoopmakelaar

HYPOTHEKEN – In deze klacht is de adviseur opgetreden als zowel aankoopmakelaar als adviseur en bemiddelaar bij het verkrijgen van een hypothecaire geldlening....

De redelijk handelend adviseur

De redelijk handelend adviseur

HYPOTHEKEN – Indien adviseur en consument ervoor kiezen om niet in detail overeen te komen welke prestatie de adviseur moet leveren, dan mag de consument...

Geldverstrekker hoeft niet te wijzen op lagere risicoklasse

Geldverstrekker hoeft niet te wijzen op lagere risicoklasse

HYPOTHEKEN – Met grote regelmaat dienen consumenten klachten bij de Geschillencommissie in over het feit dat de geldverstrekker hen niet op eigen initiatief...

Dromen waarmaken

Dromen waarmaken

(Richard Meinders, SVC Groep, in VVP 6) Hoe graag wij het ook willen, klanten die een huis willen kopen zitten niet te wachten op een uitgebreid financieel advies...

Wetsvoorstel opkoopbescherming

Wetsvoorstel opkoopbescherming

(Lindenhaeghe in katern Ken je Vak! in VVP 6) Het kabinet heeft besloten om de opkoop van woningen door beleggers voor verhuur aan banden te leggen. Er komt dus...

Kennis van de adviseur is kennis van de klant

Kennis van de adviseur is kennis van de klant

HYPOTHEKEN – In deze klacht voert de geldverstrekker het beleid dat aandelen niet vallen onder de definitie ‘vrij beschikbaar vermogen’. De consument...

Einde procedure na ontbinden VOF?

Einde procedure na ontbinden VOF?

HYPOTHEKEN – Een consument heeft een klacht over zijn advieskantoor. Het kantoor is een vennootschap onder firma met drie vennoten. De klacht richt zich meer...

Vervallen risico-opslag na nieuwe WOZ-waarde

Vervallen risico-opslag na nieuwe WOZ-waarde

HYPOTHEKEN – De geldverstrekker in deze uitspraak hanteert risico-opslagen gebaseerd op de LTV. In de voorwaarden is opgenomen dat de consument een waardestijging...

Extra stap in de groene richting

Extra stap in de groene richting

(Partner in Kennis ABN AMRO in VVP Special Duurzaam Adviseren 2021) Klanten op weg helpen naar duurzaamheid is het belangrijkste onderdeel van de strategie van...

Vandaag is de toekomst

Vandaag is de toekomst

(Partner in Kennis Lot Hypotheken in VVP Special Duurzaam Adviseren 2021) Duurzaamheid; we kunnen en willen er niet meer omheen draaien. Lot Hypotheken weet dat...

Serie Actief Klantbeheer, deel 8:  waagt u de sprong?

Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?

"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...

Verleng de wettelijke bedenktermijn

Verleng de wettelijke bedenktermijn

(Hergen Dutrieux, Viisi Hypotheken, in VVP 4-2021) De tweedeling op de huizenmarkt neemt toe en de wanhoop groeit. Er zijn starters die (te) grote financiële...

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

"Mensen zijn lui. En dat is maar goed ook. Anders waren jij en ik er namelijk niet geweest. Op de prehistorische steppen was energiebesparing nodig om op gezette...

Verdienen aan vergroening, waarom niet!?

Verdienen aan vergroening, waarom niet!?

(Harrie-Jan van Nunen van VCN Hypotheekservice in VVP Special Duurzaam Adviseren 2021) Komt het door corona? Consumenten zijn meer dan ooit overtuigd dat we zuiniger...

Serie Actief Klantbeheer, deel 1: botsen actief klantbeheer en privacy aan de adviestafel?

Serie Actief Klantbeheer, deel 1: botsen actief klantbeheer en privacy aan de adviestafel?

Kost het u ook zo veel moeite om uw klantdata actueel te houden? Veel adviseurs vinden het lastig een goede balans te vinden tussen het actualiseren van gegevens...

Klant trekt opdracht tussentijds in

Klant trekt opdracht tussentijds in

HYPOTHEKEN – Wat is de situatie indien de klant de Overeenkomst Tot Dienstverlening intrekt nadat de adviseur met zijn werkzaamheden is begonnen maar voordat...

Verhuren woning? Kifid onbevoegd

Verhuren woning? Kifid onbevoegd

HYPOTHEKEN – Buy-to-let komt steeds vaker voor. Ook bij die financiering kunnen er tussen de (toekomstige) eigenaar van de woning en de geldverstrekker geschillen...

Verschil tussen voorlopige en definitieve terugbetaalnota

Verschil tussen voorlopige en definitieve terugbetaalnota

HYPOTHEKEN – Het is een regelmatig terugkerende klacht. De consument vraagt hoe hoog bij vervroegde aflossing de boeterente is. Vervolgens blijkt dat na aflossing...

Tijd voor een nationaal algoritme

Tijd voor een nationaal algoritme

(Hergen Dutrieux, Viisi, in VVP 3-2021) Als ondernemer ben je van nature positief ingesteld. Klagen en ageren horen daar minder bij, de blik vooruit, naar de onbegrensde...

Gebruik van het woord advies

Gebruik van het woord advies

HYPOTHEKEN – In deze uitspraak verzorgde de adviseur een omzetting van een hypotheek. Tussen de adviseur en de klant ontstaat verschil van mening over de vraag...

Tussentijdse beëindiging opdracht

Tussentijdse beëindiging opdracht

HYPOTHEKEN – Wat is de juridische situatie indien een adviseur, op verzoek van de consument, start met het adviestraject maar de consument tussentijds de opdracht...

Events

Finale Advies Award 2022

6 oktober 2022 - 6 oktober 2022

Lees meer
Quote van de dag
Zorgwil is dezelfde wil als die van een autodealer om een auto te verkoper

Zorgwil is dezelfde wil als die van een autodealer om een auto te verkoper

Adviseur Chris de Bruin in de VVP Special Actief Klantbeheer

Stelling

Gepersonaliseerde klantbenadering is dé manier om de zorgplicht goed te vervullen

Recente editie
Recente editie

De financiële sector moet harder lopen bij innovatie, stelt Onesurance in het katern Digitale Revolutie in VVP 4-2022. En ja, dat kan betekenen dat bestaande verhoudingen en processen op hun kop moeten. Nog meer aandacht voor innovatie in het verslag van het VIP Innovatie Congres ‘Be the change’. Innovator Kees Haverkamp gaat in op het groeiende belang van strategische samenwerkingen. Verder in deze VVP weer een frisse blik op het adviesvak (AskAnj@: “Wij laten onze klant graag voelen dat hij of zij onze enige klant is”). Hergen Dutrieux geeft een duimpje omhoog aan alle financiële dienstverleners die klanten écht willen begrijpen. Uiteraard ook weer veel kennisoverdracht, onder andere in ‘Ken je vak!’ met rubrieken als leren van Kifid-uitspraken, klantgerichtheid en inkomen. Hubrien Meijaard (Stan&Wende) behandelt de Europese wetgeving inzake duurzaam beleggen. Het VVP Ondernemersnetwerk geeft tips voor een efficiëntere klantbediening.

Bekijk de inhoud
Special Innovatie 2022
Special Innovatie 2022

“Leven is groeien, Als je niet groeit, leef je niet. Innoveren dus.” Aldus Mieke Verhoef (Verschilmakers MagaZINe) in de VVP-special ‘Samen sterker! Innovaties in de adviespraktijk’. De special biedt talloze voorbeelden van innovatie, zoals het programma Rendement van Geluk van Neutralis-oprichters Ozewald Wanrooij en Leon Brummelhuis. Ivo Valkenburg, vernieuwer pur sang, zet een aantal voorbeelden van regeneratieve investeringen op een rij, waaronder SharePeople. Uiteraard ook aandacht voor de bij innovatie o zo belangrijke data en ict. Michael Mackaaij, voorzitter Contactgroep Automatisering, schetst de belangrijkste IT-trends. Het Verbond pleit voor een gelijk speelveld bij Open Insurance. Jack Vos (Onesurance.nl) laat zien hoe de klantreis te transformeren van een boemelrit in de stoptrein naar een comfortabele reis in de TGV.

Bekijk de inhoud
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
Special Adviesvak als cruciaal beroep
Special Duurzaam Adviseren
Special Business Support
ARAG-special Vertrouwen op het recht
Special Bijzondere Risico's
Special Duurzaamheid & Innovatie
Special Verzekerd van je huis!
Special Cyber
Special Digitale Transformatie
Special Business Support
Special Slimmer Adviseren
Special Automatisering
Special Klantgerichtheid