Ken je vak!

Uit dit dossier

Herhaling van zetten

Herhaling van zetten

(Christel van Bommel-Versluijs, compliance adviseur, in Ken je vak! VVP 01-2022) Adviseurs doen er (bijna) alles voor om de droom van klanten uit te laten komen....

Samenhang werkt

Samenhang werkt

(Jelle Bartels, Next Step Factory in VVP 01-2022) Als ondernemer in de financiële dienstverlening komt er nogal wat op je af. Hoe houd jij je staande in een...

Nog veel open einden in nieuw regeerakkoord

Nog veel open einden in nieuw regeerakkoord

(Marjol Nikkels, CS Opleidingen, in Ken je vak! VVP 01-2022) Nu Rutte-IV is gestart, is natuurlijk de vraag wat we van dit nieuwe kabinet kunnen verwachten op...

Welke klantwaarde heb jij?

Welke klantwaarde heb jij?

(Sonja Stalfoort (PuurKlant) in Ken je vak! VVP 01-2022) Veel assurantiekantoren zijn druk bezig met segmentatie van hun klanten. Welke waarde heeft een klant...

Duurzaamheid steeds vaker op schap adviseur

Duurzaamheid steeds vaker op schap adviseur

(Björn Jalving van Turien & Co. in Ken je vak! VVP 01-2022).  Steeds meer adviseurs nemen het onderwerp duurzaamheid mee in hun adviezen. Het zou...

Wet Bestuur en Toezicht Rechtspersonen

Wet Bestuur en Toezicht Rechtspersonen

(Permanent Actueel door Lindenhaeghe in Ken je vak! VVP 01-2022). Sinds juli vorig jaar hebben verenigingen en stichtingen te maken met de Wet Bestuur en Toezicht...

Kifid niet voor klachten over aankoopmakelaar

Kifid niet voor klachten over aankoopmakelaar

HYPOTHEKEN – In deze klacht is de adviseur opgetreden als zowel aankoopmakelaar als adviseur en bemiddelaar bij het verkrijgen van een hypothecaire geldlening....

De redelijk handelend adviseur

De redelijk handelend adviseur

HYPOTHEKEN – Indien adviseur en consument ervoor kiezen om niet in detail overeen te komen welke prestatie de adviseur moet leveren, dan mag de consument...

Geldverstrekker hoeft niet te wijzen op lagere risicoklasse

Geldverstrekker hoeft niet te wijzen op lagere risicoklasse

HYPOTHEKEN – Met grote regelmaat dienen consumenten klachten bij de Geschillencommissie in over het feit dat de geldverstrekker hen niet op eigen initiatief...

Rode draad en blauwe knoop

Rode draad en blauwe knoop

(Paul Burger, Ansvar, in VVP 6-2021) Installeren van warmtepompen, zonnepanelen maar ook isoleren, het is allemaal een vak apart. Maar ook een geweldige groeimarkt...

Moed om te leiden

Moed om te leiden

(Jelle Bartels, Next Step Factory, in VVP 6-2021) Het vereist moed om een oneindige mindset vol te houden. Hoe verzamelen we die moed? In een wereld die beheerst...

Alaaf! Er mag weer worden geïndexeerd

Alaaf! Er mag weer worden geïndexeerd

(Dion van der Mooren in VVP 6) Op 11 november jongstleden kwam de volkskrant met het bericht dat pensioenen van miljoenen gepensioneerden toch volgend jaar al...

Adviesalerts! Inkomen

Adviesalerts! Inkomen

(AdviesAlert Inkomen in VVP 6) De voorbije maanden zagen ontwikkelingen inzake betaald ouderschapsverlof, pensioen bij scheiding en nabestaandenpensioen. De...

Inspirerende doelen

Inspirerende doelen

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in VVP 6-2021) Wat wil je in het nieuwe jaar allemaal doen en realiseren? En hoe wil je je klanten nog beter van dienst zijn? De valkuil...

Hoe gebruik je data optimaal?

Hoe gebruik je data optimaal?

(Jack Vos en Sjoerd Arntzen in VVP 6) Het beter gebruiken van data in verzekeringsland is een belangrijke trend. Hoe zorgt u ervoor dat deze trend ook uw ‘friend’...

Altijd re-integratie en melden bij verzekeraar

Altijd re-integratie en melden bij verzekeraar

(Angelo Wiegmans in VVP 6) Regelmatig komen wij relaties tegen die tijdens een verzuimdossier niets hebben ondernomen voor een re-integratiedossier. Tijdens bijvoorbeeld...

Dromen waarmaken

Dromen waarmaken

(Richard Meinders, SVC Groep, in VVP 6) Hoe graag wij het ook willen, klanten die een huis willen kopen zitten niet te wachten op een uitgebreid financieel advies...

Regeling WTS juli 2021

Regeling WTS juli 2021

(Lindenhaeghe in katern Ken je Vak! in VVP 6) In juli 2021 werd een deel van Nederland geplaagd door extreem hoog water en grote overstromingen. De gevolgen van...

Wetsvoorstel opkoopbescherming

Wetsvoorstel opkoopbescherming

(Lindenhaeghe in katern Ken je Vak! in VVP 6) Het kabinet heeft besloten om de opkoop van woningen door beleggers voor verhuur aan banden te leggen. Er komt dus...

Kennis van de adviseur is kennis van de klant

Kennis van de adviseur is kennis van de klant

HYPOTHEKEN – In deze klacht voert de geldverstrekker het beleid dat aandelen niet vallen onder de definitie ‘vrij beschikbaar vermogen’. De consument...

Einde procedure na ontbinden VOF?

Einde procedure na ontbinden VOF?

HYPOTHEKEN – Een consument heeft een klacht over zijn advieskantoor. Het kantoor is een vennootschap onder firma met drie vennoten. De klacht richt zich meer...

Vervallen risico-opslag na nieuwe WOZ-waarde

Vervallen risico-opslag na nieuwe WOZ-waarde

HYPOTHEKEN – De geldverstrekker in deze uitspraak hanteert risico-opslagen gebaseerd op de LTV. In de voorwaarden is opgenomen dat de consument een waardestijging...

Lieve kerstman…

Lieve kerstman…

(Hergen Dutrieux in VVP 6) Het jaar loopt ten einde, altijd het perfecte moment om de balans op te maken en – vooral – vooruit te blikken. Omdat er...

De verzekeringspot verwijt de ketel?

De verzekeringspot verwijt de ketel?

(Paul Burger, Turien & Co., in Ken je vak! VVP 4-2021) Hoe duurzaam is onze eigen corebusiness, het ontzorgen en helpen van klanten en het schadeherstel? Nederland...

Een klantcultuur geeft energie

Een klantcultuur geeft energie

(Sonja Stalfoort, PuurKlant in Ken je vak! VVP 4-2021) Een klantcultuur begint met passie voor de klant voelen en deze oprecht willen helpen. Dat klinkt heel simpel,...

Events

Finale Advies Award 2022

6 oktober 2022 - 6 oktober 2022

Lees meer
Quote van de dag
Zorgwil is dezelfde wil als die van een autodealer om een auto te verkoper

Zorgwil is dezelfde wil als die van een autodealer om een auto te verkoper

Adviseur Chris de Bruin in de VVP Special Actief Klantbeheer

Stelling

Gepersonaliseerde klantbenadering is dé manier om de zorgplicht goed te vervullen

Recente editie
Recente editie

De financiële sector moet harder lopen bij innovatie, stelt Onesurance in het katern Digitale Revolutie in VVP 4-2022. En ja, dat kan betekenen dat bestaande verhoudingen en processen op hun kop moeten. Nog meer aandacht voor innovatie in het verslag van het VIP Innovatie Congres ‘Be the change’. Innovator Kees Haverkamp gaat in op het groeiende belang van strategische samenwerkingen. Verder in deze VVP weer een frisse blik op het adviesvak (AskAnj@: “Wij laten onze klant graag voelen dat hij of zij onze enige klant is”). Hergen Dutrieux geeft een duimpje omhoog aan alle financiële dienstverleners die klanten écht willen begrijpen. Uiteraard ook weer veel kennisoverdracht, onder andere in ‘Ken je vak!’ met rubrieken als leren van Kifid-uitspraken, klantgerichtheid en inkomen. Hubrien Meijaard (Stan&Wende) behandelt de Europese wetgeving inzake duurzaam beleggen. Het VVP Ondernemersnetwerk geeft tips voor een efficiëntere klantbediening.

Bekijk de inhoud
Special Innovatie 2022
Special Innovatie 2022

“Leven is groeien, Als je niet groeit, leef je niet. Innoveren dus.” Aldus Mieke Verhoef (Verschilmakers MagaZINe) in de VVP-special ‘Samen sterker! Innovaties in de adviespraktijk’. De special biedt talloze voorbeelden van innovatie, zoals het programma Rendement van Geluk van Neutralis-oprichters Ozewald Wanrooij en Leon Brummelhuis. Ivo Valkenburg, vernieuwer pur sang, zet een aantal voorbeelden van regeneratieve investeringen op een rij, waaronder SharePeople. Uiteraard ook aandacht voor de bij innovatie o zo belangrijke data en ict. Michael Mackaaij, voorzitter Contactgroep Automatisering, schetst de belangrijkste IT-trends. Het Verbond pleit voor een gelijk speelveld bij Open Insurance. Jack Vos (Onesurance.nl) laat zien hoe de klantreis te transformeren van een boemelrit in de stoptrein naar een comfortabele reis in de TGV.

Bekijk de inhoud
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
Special Adviesvak als cruciaal beroep
Special Duurzaam Adviseren
Special Business Support
ARAG-special Vertrouwen op het recht
Special Bijzondere Risico's
Special Duurzaamheid & Innovatie
Special Verzekerd van je huis!
Special Cyber
Special Digitale Transformatie
Special Business Support
Special Slimmer Adviseren
Special Automatisering
Special Klantgerichtheid