Klant

Uit dit dossier

Gekozen   voor de klant

Gekozen voor de klant

Welke rol speelt business support in het advieskantoor? VVP vraagt het een aantal financieel adviseurs. René Niesten is mede-eigenaar van Niesten Adviesgroep...

Reis naar extreme klantgerichtheid

Reis naar extreme klantgerichtheid

“We hebben niet het zoveelste veranderboek willen schrijven, maar wilden vooral laten zien hoe je als organisatie daadwerkelijk kan veranderen, met alle...

De klant beschikt

De klant beschikt

Hoe oordeelt de klant over zijn of haar adviseur? Een willekeurige greep uit tienduizenden reviews online. Vriendelijk, duidelijk en gezellig :) Over Daleman...

De klant beschikt

De klant beschikt

Hoe oordeelt de klant over zijn of haar adviseur? Een willekeurige greep uit tienduizenden reviews online. Wij hebben al geruime tijd plannen met betrekking...

De klant beschikt

De klant beschikt

Hoe oordeelt de klant over zijn adviseur? Een willekeurige greep uit tienduizenden reviews online. De adviseur heeft veel werk moeten verrichten om alles rond...

Over schade en  chande

Over schade en chande

Ook ik ben klant. Onder meer bij u. Beroepshalve houd ik mij veel bezig ben met financiële producten en diensten. Maar in mijn eigen huishouden ben ik, net...

De klant beschikt

De klant beschikt

Hoe oordeelt de klant over zijn of haar adviseur? Een willekeurige greep uit tienduizenden reviews online. Niets dan lof over de adviseur en zijn team. De bereidheid...

De klant beschikt

De klant beschikt

Hoe oordeelt de klant over zijn of haar adviseur? Een willekeurige greep uit tienduizenden reviews online. De adviseur heeft uitgebreid de tijd genomen om te...

Met en voor de klant

Met en voor de klant

“Je kunt mij niet harder op de ziel trappen dan door de klant niet te willen helpen. Sta altijd met en voor de klant.” aldus Hans van der Linden, directeur...

Kies voor de klant

Kies voor de klant

“Ik geloof in verandering. Neem de Britse bevolking die niet meer bij de EU wil horen na een referendum. Of het de juiste weg is weet ik niet. Maar het zet...

Een blije klant als grootste   beloning

Een blije klant als grootste beloning

“Een echte visionaire ondernemer ben ik niet. Wij vinden het gewoon prachtig om mensen met onze adviezen verder te helpen. Een blije klant is onze grootste...

Digitale valkuil

Digitale valkuil

De dienstverlening van grote concerns in Nederland is de laatste twintig jaar aanzienlijk verbeterd. Wie tegenwoordig een vraag of een probleem heeft, wordt doorgaans...

‘ Dankbaar dat klanten hun verhalen delen en dat wij ze mogen helpen ’

‘ Dankbaar dat klanten hun verhalen delen en dat wij ze mogen helpen ’

“Voor ons zijn klanten in de eerste plaats mensen. Mensen met een verhaal. Wij vinden het prachtig dat mensen hun verhalen met ons delen en dat wij hen mogen...

Verras!

Verras!

Klant centraal, klantbelang centraal, klantfocus centraal? De klant zet je niet zomaar centraal, de klant is een mens als jij en ik. Als je je oprecht kunt inleven...

Klant meer bij adviesvak betrekken

Klant meer bij adviesvak betrekken

“Tweehonderd procent eens”, zegt Marco Gregoor, directeur en mede-eigenaar van Heilbron Assurantiën, in een reactie op de stelling dat klanten...

De energie van vernieuwen

De energie van vernieuwen

Energie krijgen ze ervan bij Centraal Beheer Achmea, van Lab55. Het lab blijkt een prima manier om vernieuwing van buiten naar binnen te halen. Bovendien maken...

Van financiële planning naar een creatieve flow... Huh?

Van financiële planning naar een creatieve flow... Huh?

Sigfrid van Driel richtte twintig jaar geleden Impessive Arts op. Recentelijk ging hij sparren met adviseur Maurice van den Hemel uit Wemeldinge. De aanpak van...

Zijn we bereid tot multi-klantwens bediening?

Zijn we bereid tot multi-klantwens bediening?

Tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst op 14 januari jongstleden presenteerde Adfiz de uitkomsten van het jaarlijkse Prestatie Onderzoek. “De rijkdom van de data...

De centrale klant is een eenzame klant

De centrale klant is een eenzame klant

Omdat ik afgelopen december mijn twintigjarig jubileum bij MoneyView vierde en het einde van het jaar sowieso al uitnodigt tot terugblikken, heb ik mijn VVP-columns...

Vernieuwing moet uit klantbehoefte komen

Vernieuwing moet uit klantbehoefte komen

Eigenlijk was het een tijdelijke functie als controller die Roland van Kemenade tien jaar geleden had bij Verberkmoes Assurantiën in Valkenswaard. Maar van...

Quote van de dag
Heb je voldoende risico-kennis over 'nieuwe ontwikkelingen' als zonnepanelen, laadpalen, grote batterijen, waterstof, houtbouw, recycling?

Heb je voldoende risico-kennis over 'nieuwe ontwikkelingen' als zonnepanelen, laadpalen, grote batterijen, waterstof, houtbouw, recycling?

Joeri van Looij (Adfiz) in VVP Special Duurzaam Advies

Stelling

Bedenktijd bij aankoop woning verlengen naar veertien dagen

Recente editie
Recente editie

VVP 1-2024 lanceert een aantal nieuwe rubrieken waarin adviseurs aan het woord komen over vrouwelijke waarden en verduurzaming. Nieuw ook de rubriek Het laatste woord, waarin een deskundige van vlees en bloed in debat gaat met ChatGPT. In de eerste aflevering vindt ChatGPT actieve provisietransparantie goed, Richard Meinders (SVC Groep) vindt deze transparantie juist asociaal. Ook in VVP 1 weer een frisse blik op het adviesvak (Ferzekerd). Verder onder meer: tips klantgerichtheid van VVP Advies Award-winnaars, Jack Vos over strategisch ondernemerschap, uiteraard het veelgeprezen praktijkkatern Ken je Vak! en het katern Haal meer uit data. Gegevens zijn geen doel op zich maar een middel om de propositie voor de klant te verbeteren. In het katern praktijktips.

Bekijk de inhoud
Special Duurzaam Advies
Special Duurzaam Advies

Duurzaamheid is een onderdeel van modern ondernemerschap. Iedere adviseur zal actie moeten ondernemen. Aldus Kees Dullemond (INSVER) in de special Duurzaam Advies 2024, een nauwe samenwerking van VVP en het instituut voor verduurzaming van de financiële sector. De special barst van de tips, praktijkinfo en handige checklists om verduurzaming in het eigen bedrijf vorm te geven én om de klant aan het verduurzamen te krijgen.

Adviseurs Mieke Dadema, Thomas Paardekooper, Alexander Vugts, André Vugts en Paul Burger vertellen hoe zij duurzaam advies in de praktijk brengen. “Duurzaamheid draait om duurzame relaties”, aldus Dadema.

Verder bijdragen van onder meer Adfiz (‘Advies kan duurzaam gedrag verbeteren”), Fred de Jong (“Duurzaam advies aan mkb is integraal”) en het Verbond van Verzekeraars (“Deze transitie gaat alle klanten raken”).

In een rondetafel stellen kennispartners AnsvarIdéa/Turien &Co.,Evi Van Lanschot, INSVER, MainPlus, Obvion: “De wereld verandert, dat is een gegeven, maar wij kunnen nu samen al de richting bepalen.”

Bekijk de inhoud
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
Special Digitale Innovatie
Special Financieel Vitaal
Special Actief Klantbeheer 2022
Special Samen Sterker / Innovatie 2022
Special Fusies & Overnames 2022
Special Adviesvak als cruciaal beroep
Special Duurzaam Adviseren
Special Business Support
ARAG-special Vertrouwen op het recht
Special Bijzondere Risico's
Special Verzekerd van je huis!