VVP 7 maart 2017


1-10 van 44 resultaten


Dank je, Fred

Dank je, Fred

Vanuit het gedachtegoed van het New Financial Forum wil Willem Vreeswijk, oprichter van het forum en hoofdredacteur VVP, een debat organiseren over hoe we de financiële...

In 2017 gaat u starten met brondata

In 2017 gaat u starten met brondata

De eerste aflevering van de serie ‘In tien stappen naar mee efficiency’ bevatte een oproep om vooral beter gebruik te maken van de vele mogelijkheden...

Objectieve journalistiek een illusie

Objectieve journalistiek een illusie

“Objectiviteit is misschien wel de slechtst begrepen, hardnekkigste en gevaarlijkste illusie waar de journalistiek ooit in is gaan geloven. Slecht begrepen,...

Adviseur moet doorvragen bij complexe  hypotheekvraag

Adviseur moet doorvragen bij complexe hypotheekvraag

HYPOTHEKEN – In deze uitspraak duurt het verkrijgen van een hypothecaire financiering langer dan waarmee de consument, mede op basis van de gesprekken met...

Duizend dagen om je belofte waar te maken

Duizend dagen om je belofte waar te maken

De All Blacks willen het voorbeeld zijn voor de mensen in Nieuw Zeeland. Toen ze eenmaal wisten hoe ze van betekenis wilden zijn, waren ze dat nog (lang) niet....

Niet verantwoordelijk voor opzeggen ‘oude’ verzekering

Niet verantwoordelijk voor opzeggen ‘oude’ verzekering

SCHADE – Consument heeft in 2000 een woonhuisverzekering bij verzekeraar A. In dat jaar verzoekt hij de adviseur om een nieuwe verzekering af te sluiten bij...

Compliant? Nee, goed  voor de klant

Compliant? Nee, goed voor de klant

Binnen de financiële dienstverlening zijn er veel wetten en regels die iets van je willen. Vaak zijn die regels niet erg duidelijk, veranderlijk en niet praktisch....

PE-examen is here to stay

PE-examen is here to stay

De vrees dat het PE-examen een ravage zou aanrichten in de financiële sector, is niet bewaarheid. Reken er dan ook maar niet op dat het PE-examen weer verdwijnt. Niemand...

Ook klachten over nota  adviseur ‘Kifid-waardig’

Ook klachten over nota adviseur ‘Kifid-waardig’

LEVEN – Consumenten kunnen bij Kifid ook klagen over het feit dat zij van de adviseur een nota ontvangen voor de door de adviseur verleende diensten en/of...

Maximaal 1,5 procent

Maximaal 1,5 procent

Er zijn eerder Kifid-uitspraken geweest die een verzekeraar veroordelen tot het vergoeden van de eerste kosten. De Geschillencommissie volgt in Uitspraak 2017-072...

Events

VIP-congres ACT NOW!

4 juli 2023 - 4 juli 2023

Lees meer

Finale VVP Advies Award 2023

11 oktober 2023 - 11 oktober 2023

Lees meer

Natuurlijk leiderschap, lezing Alan McSmith

13 april 2023 - 13 april 2023

Lees meer
Quote van de dag
Hypotheekproces nog even inefficiënt als dertig jaar terug.

Hypotheekproces nog even inefficiënt als dertig jaar terug.

Martin Koot (MoneyView) in VVP

Stelling

Wegvallen jubelton heeft merkbaar effect op de markt

Recente editie
Recente editie

Over vijf jaar… zijn er gewoon nog financieel adviseurs die floreren door hun persoonlijke benadering van consument en ondernemer. Dat stellen Adfiz, AFM, NVHP en OvFD in VVP 06-2022. De AFM noemt het wel belangrijk na te denken over “de doelgroep die je wilt bedienen, welke producten voor die doelgroep belangrijk zijn en op welke wijze jouw doelgroep wil communiceren”. Verder in deze VVP een interview met Jähnig + Ter Braak, winnaar van de VVP Advies Award 2022 (“Ons succes zit in plezier”), een nieuwe aflevering van het VVP Ondernemersnetwerk (over adviseren op basis van life events en risicoprofielen), een interview met de inmiddels overleden actuaris Jan Donselaar (“Blijf vooral dicht bij jezelf, dan komt het wel goed”), een update Women in Financial Services (“Het moet gaan over de vraag: waartoe ben ik op aarde?”), Martin Koot van MoneyView (“Ondanks mooie schermen en een meer digitale papierstroom is het hypotheekproces nog even inefficiënt als 30 jaar terug”) en natuurlijk ook weer de kennisrubriek ‘Ken je vak!’ boordevol praktijkinformatie voor de adviseur.

Duurzaam advies: het hoort, het moet en het loont. Dat betoogt onderzoeker Fred de Jong in het katern Duurzaam Advies met daarin verder onder meer ook directeur Kees Dullemond over het nieuwe Instituut Verduurzaming Verzekeringsbranche (INSVER).

Bekijk de inhoud
Special Actief Klantbeheer
Special Actief Klantbeheer

Actief klantbeheer, zie het niet als een last maar een lust waar zowel klant als adviseur beter van worden. Dat is de boodschap van de VVP-special Actief Klantbeheer. Voorzitter Marieke van Zuien van de Stichting Actief Klantbeheer, waar ook VVP bij is aangesloten, noemt het belangrijk actief klantbeheer collectief te stimuleren. Maar er is geen enkele reden om niet nu al actief klantbeheer op te pakken als individueel kantoor. Begin er vooral gewoon mee, zoals financieel planner André Feijs zegt. “Actief klantbeheer hoort bij je professionaliteit als financiële coach en expert”, aldus de rondetafel met kennispartners. In de special veel praktijktips en artikelen van onder meer financieel adviseur Chris de Bruin (‘Zorgplicht start waar zorgwil tekortschiet’), advocaat Robin van Beem (‘Maak duidelijke afspraken met de klant over de doorlopende dienstverlening’) en Michel Ligtlee van Vereniging Eigen Huis (‘Juist bestaande klanten kunnen nu extra aandacht gebruiken door de gestegen vaste laten’).

Bekijk de inhoud
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
Special Actief Klantbeheer 2022
Special Samen Sterker / Innovatie 2022
Special Fusies & Overnames 2022
Special Adviesvak als cruciaal beroep
Special Duurzaam Adviseren
Special Business Support
ARAG-special Vertrouwen op het recht
Special Bijzondere Risico's
Special Verzekerd van je huis!