AFM op VVP Event Communicatie

Rudy van Leeuwen

Met welk oog kijkt de toezichthouder naar de communicatie van uw advieskantoor? Op 28 november geeft de AFM op het VVP Kennisevent Communicatie tips voor assurantiekantoren.

Het VVP Event vindt onder de titel 'Wat vertel ik mijn klant?' plaats bij de VNAB in Rotterdam. Toezichthouders Elisabeth Ferf en Rudy van Leeuwen gaan nader in op wat adviseurs klanten dienen te vertellen over hun dienstverlening, producten en beloning. Ook gaat de AFM in op communicatietrends in de sector en geven de twee toezichthouders tips hoe hier mee om te gaan. 

Andere sprekers zijn Jurjen Oosterbaan Martinius (Bureau DFO) en internationaal vermaard braintrainer Rick de Jong. Tevens zijn er vier praktijkgericht workshops: 

1. Communicatie buiten de lijnen door Silvia Janssen (Onkar Compliance).

2. Kansen en risico's social media voor advieskantoren door Karin van Geelen (oprichter  Yellow Communications).

3. Heldere communicatie over de meerwaarde van je advisering en je beloning door Natasja Naron (oprichter Gabriël Financiële Bescherming).

4. Klanten vinden en binden door Maurice van den Hemel (oprichter Gewoon Lekker Leven).

Klik HIER voor meer informatie en de mogelijkheid tot inschrijven.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
AFM: publicatie over Nxchange is in publiek belang

AFM: publicatie over Nxchange is in publiek belang

De AFM heeft Nxchange een aanwijzing gegeven vanwege het overtreden van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Nxchange schoot...

Vergunningplicht voor sommige aanbieders van groepsverzekeringen buiten de financiële sector

Vergunningplicht voor sommige aanbieders van groepsverzekeringen buiten de financiële sector

Bedrijven die groepsverzekeringen aanbieden aan hun klanten, hebben in bepaalde gevallen per 1 oktober 2025 een vergunning van de AFM nodig. Dat kan onder meer het...

Hypotheekbezitters vaak niet goed op de hoogte van kansen en risico’s

Hypotheekbezitters vaak niet goed op de hoogte van kansen en risico’s

Een aanzienlijk deel van de huiseigenaren verwacht dat verzekeraars de kosten betalen als hun woning schade oploopt door funderingsproblemen of overstroming. Dat...

Maurice van den Hemel weg bij Gewoon Lekker Leven

Maurice van den Hemel weg bij Gewoon Lekker Leven

Maurice van den Hemel is per 1 maart 2024 gestopt bij advieskantoor Gewoon Lekker Leven uit Goes.  Hij heeft zijn aandelen overgedragen aan Pieter Bolle, die...

AFM: "Informeer pensioengerechtigde minstens maand vóór aanpassing variabel pensioen"

AFM: "Informeer pensioengerechtigde minstens maand vóór aanpassing variabel pensioen"

Van de huidige pensioenuitvoerders die een variabele uitkering bieden, informeert het merendeel zijn deelnemers nog steeds te laat voor de nieuwe uitkering. De AFM...

Ongeveer helft particuliere beleggers let op duurzaamheid

Ongeveer helft particuliere beleggers let op duurzaamheid

Bij particuliere beleggers die zelfstandig of met advies beleggen let ongeveer de helft soms of (bijna) altijd op de duurzaamheid van beleggingen die zij doen. Om...

Marktmonitor 2024 voor 6.300 adviseurs en bemiddelaars van start

Marktmonitor 2024 voor 6.300 adviseurs en bemiddelaars van start

De eerste groep adviseurs en bemiddelaars kan vanaf 12 februari de Marktmonitor (MMAB) voor 2024 invullen. Groep 2 vanaf 19 februari en groep 3 vanaf 26 februari....

Vakpaper Duurzaam Wonen

Vakpaper Duurzaam Wonen

Om hypotheekadviseurs te ondersteunen bij het begeleiden van hun klanten bij het verduurzamen van de woning en dit te integreren in het financieel advies is door...

Oplichting door nep AFM-medewerker blijft probleem

Oplichting door nep AFM-medewerker blijft probleem

Oplichting door een persoon die zich voordoet als AFM-medewerker blijft een probleem. De toezichthouder: "In 2023 gingen de meeste ontvangen signalen over mogelijke...

AFM: niet doorschieten bij personaliseren premie en winstmarge

AFM: niet doorschieten bij personaliseren premie en winstmarge

Personaliseren van premies en winstmarges mag de solidariteit en eerlijke behandeling van klanten niet ondermijnen. Die waarschuwing geeft de AFM in haar Agenda...