Brand New Day: klanten houden vast aan beleggingsplan

Arend Jan Velsing

Ondanks dalende beurskoersen hield 97 procent van de klanten van Brand New Day de afgelopen weken vast aan het beleggingsplan. Slechts drie procent maakte een deel van zijn beleggingen contant.

Volgens Brand New Day is dit opmerkelijk, omdat het vaak verleidelijk is om als belegger bij dalende beurskoersen een pas op de plaats te maken. Directeur Beleggen Arend Jan Velsink: “Tijdens de koersschommelingen van de afgelopen weken, hebben onze klanten het hoofd koel gehouden. En daar zijn we trots op. Ondanks de oorlog in Oekraïne en de grote koersschommelingen, heeft minder dan drie procent van onze beleggende klanten een opname gedaan tussen de laatste week van februari en half maart. Dat wijkt nauwelijks af van het aantal opnames in een ‘normale’ beursmaand zoals januari (twee procent). Meer dan 97 procent van onze klanten liet zich niet afleiden door de negatieve nieuwsberichten en hield vast aan hun beleggingsplan.”

Het beste wat je als belegger kunt doen, is de blik op de lange termijn houden, aldus Brand New Day. "Wist je
dat een belegger die een pakket wereldwijde aandelen koopt en die slechts een maand vasthoudt, in 40 procent van de gevallen een negatief rendement zou hebben gehaald tijdens de afgelopen honderd beursjaren? Bij een periode van vijf jaar daalt de kans op een negatief rendement naar 20 procent. En wie de rust heeft om twintig jaar onafgebroken te beleggen, heeft in het verleden altijd een positief rendement gehaald. Velsink: “Onze klanten hebben de verleiding weerstaan om hun beleggingen te verkopen tijdens de recente marktonrust. Dat belooft veel goeds voor de rendementen op lange termijn.”

Reactie toevoegen

 
Bijna veertig procent wil voor 65e stoppen met werken

Bijna veertig procent wil voor 65e stoppen met werken

Bijna vier op de tien Nederlanders willen al voor hun 65e stoppen met werken, dat is voor de meeste werkenden ruim twee  jaar eerder dan de AOW-gerechtigde...

Nieuw pensioenstelsel blinde vlek voor veel Nederlanders

Nieuw pensioenstelsel blinde vlek voor veel Nederlanders

De inhoud van het pensioenakkoord dat het Nederlandse pensioenstelsel grondig zal wijzigen, blijkt voor heel veel Nederlanders een blinde vlek. Bijna de helft (44...

"Nederlanders bezuinigen niet op pensioen"

"Nederlanders bezuinigen niet op pensioen"

"Ondanks de gestegen kosten, verminderen maar weinig mensen hun inleg voor pensioen en voor het creëren van een financiële buffer", aldus Brand New Day. Brand...

Brand New Day: pensioenbewustzijn neemt toe

Brand New Day: pensioenbewustzijn neemt toe

Brand New Day noteerde over 2022 een nettowinst van 10,2 miljoen euro (2021: 11,7 miljoen euro). De nettowinst daalde licht door grote investeringen in marketing,...

"Nederlanders willen meer controle over beleggingen pensioengeld

"Nederlanders willen meer controle over beleggingen pensioengeld

Veel Nederlanders willen meer controle krijgen over waar hun pensioengeld in wordt geïnvesteerd. Bijna de helft zegt het niet fijn te vinden dat ze momenteel...

Huishoudens kunnen door geldzorgen minder pensioensparen

Huishoudens kunnen door geldzorgen minder pensioensparen

De enorm gestegen kosten van levensonderhoud lijken veel Nederlanders ervan te weerhouden extra geld opzij te zetten voor hun pensioen. De helft van de mensen zet...

Pensioentweedeling onder zzp’ers: ‘onwetenden’ versus ’boven op de bal’

Pensioentweedeling onder zzp’ers: ‘onwetenden’ versus ’boven op de bal’

Er lijkt sprake te zijn, aldus onderzoek in opdracht van Brand New Day, van een tweedeling in de groep zelfstandigen en ondernemers als het om hun pensioenvoorziening...

Brand New Day verwacht dit jaar marktleiderschap pensioensparen voor particulieren

Brand New Day verwacht dit jaar marktleiderschap pensioensparen voor particulieren

In twaalf jaar uitgegroeid van brutaal zolderkamerinitiatief tot marktleider op de pensioenmarkt voor particulieren. Die omschrijving geeft Brand New Day zichzelf...

Doenpensioen nieuwe naam bedrijfspensioen Brand New Day

Doenpensioen nieuwe naam bedrijfspensioen Brand New Day

De naam Bedrijfspensioen van Brand New Day PPI is omgedoopt tot Doenpensioen van a.s.r. De naamwijziging is een gevolg van de volledige overname van premiepensioeninstelling...

Brand New Day: tips om inflatierisico in te dammen

Brand New Day: tips om inflatierisico in te dammen

"Wie in eigen beheer pensioen opbouwt, moet vrezen dat de koopkracht van de oudedagsvoorziening straks een kwart of zelfs de helft (!) lager ligt dan hij of zij...