Brand New Day: klanten houden vast aan beleggingsplan

Arend Jan Velsing

Ondanks dalende beurskoersen hield 97 procent van de klanten van Brand New Day de afgelopen weken vast aan het beleggingsplan. Slechts drie procent maakte een deel van zijn beleggingen contant.

Volgens Brand New Day is dit opmerkelijk, omdat het vaak verleidelijk is om als belegger bij dalende beurskoersen een pas op de plaats te maken. Directeur Beleggen Arend Jan Velsink: “Tijdens de koersschommelingen van de afgelopen weken, hebben onze klanten het hoofd koel gehouden. En daar zijn we trots op. Ondanks de oorlog in Oekraïne en de grote koersschommelingen, heeft minder dan drie procent van onze beleggende klanten een opname gedaan tussen de laatste week van februari en half maart. Dat wijkt nauwelijks af van het aantal opnames in een ‘normale’ beursmaand zoals januari (twee procent). Meer dan 97 procent van onze klanten liet zich niet afleiden door de negatieve nieuwsberichten en hield vast aan hun beleggingsplan.”

Het beste wat je als belegger kunt doen, is de blik op de lange termijn houden, aldus Brand New Day. "Wist je
dat een belegger die een pakket wereldwijde aandelen koopt en die slechts een maand vasthoudt, in 40 procent van de gevallen een negatief rendement zou hebben gehaald tijdens de afgelopen honderd beursjaren? Bij een periode van vijf jaar daalt de kans op een negatief rendement naar 20 procent. En wie de rust heeft om twintig jaar onafgebroken te beleggen, heeft in het verleden altijd een positief rendement gehaald. Velsink: “Onze klanten hebben de verleiding weerstaan om hun beleggingen te verkopen tijdens de recente marktonrust. Dat belooft veel goeds voor de rendementen op lange termijn.”

Reactie toevoegen

 
Brand New Day: tips om inflatierisico in te dammen

Brand New Day: tips om inflatierisico in te dammen

"Wie in eigen beheer pensioen opbouwt, moet vrezen dat de koopkracht van de oudedagsvoorziening straks een kwart of zelfs de helft (!) lager ligt dan hij of zij...

Brand New Day verlaagt kosten

Brand New Day verlaagt kosten

Brand New Day heeft de kosten voor de vrije beleggingsrekening (box 3) en kinderrekening-beleggen (box 3) verlaagd. Voorheen betaalden klanten over iedere storting...

Brand New Day beheert meer dan een miljard pensioenspaargeld

Brand New Day beheert meer dan een miljard pensioenspaargeld

Brand New Day beheert sinds deze maand meer dan een miljard euro pensioenspaargeld. De online pensioenbank claimt nu een marktaandeel van 20 procent op basis van...

Aantal (jonge) vrouwelijke beleggers groeit snel

Aantal (jonge) vrouwelijke beleggers groeit snel

Bijna een op de drie vrouwen die beleggen is daar het afgelopen jaar mee gestart, aldus onderzoek van Markteffect in opdracht van Brand New Day. Conclusie: het aantal...

"Tijdelijke oudedagslijfrente niet afschaffen"

"Tijdelijke oudedagslijfrente niet afschaffen"

MoneyWise en Brand New Day roepen op om de afschaffing van de tijdelijke oudedagslijfrente uit het conceptvoorstel Wet toekomst pensioenen te halen. De twee partijen:...

Negatieve rente als katalysator

Negatieve rente als katalysator

(Uit VVP 3-2021) De grote spaarzin van mensen ondanks de lage rente heeft ook mede-oprichter Kalo Bagijn van Brand New Day verrast, zegt hij. “Blijkbaar...

“Beter kijken naar effect CPB-voorstel op pensioenopbouw millennials”

“Beter kijken naar effect CPB-voorstel op pensioenopbouw millennials”

Het nieuwe beleidsvoorstel van het CPB, over de flexibelere vormgeving van het pensioenstelsel, maakt de kloof in pensioenopbouw tussen verschillende generaties...

Spaarbedrijf Brand New Day groeit hard

Spaarbedrijf Brand New Day groeit hard

“Waar we vroeger vooral klanten bij de grote verzekeraars vandaan haalden, gaan we nu steeds meer concurreren met de grootbanken.” Aldus Kalo Bagijn,...

ASR rondt overname Brand New Day PPI af

ASR rondt overname Brand New Day PPI af

ASR heeft de overname van Brand New Day PPI afgerond. ASR krijgt door de overname een marktaandeel van 15 procent in de markt voor beschikbare premieregelingen....

Beleggen: het nieuwe normaal

Beleggen: het nieuwe normaal

(Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day, in Ken je vak! VVP 6-2020) Uw klanten willen uiteindelijk veel vermogen, weinig kosten en zo min mogelijk risico. Als u aan...