Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden
Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar. Daar ligt de uitdaging. Welke waarde creëer ik en waarom? Hoe vertaal ik mijn waarde in een gezond duurzaam businessmodel? Welke invloed kunnen mijn oren, scripts en tekeningen hebben op het duidelijk maken van mijn meerwaarde?"
Maurice van den Hemel, oprichter en mede-eigenaar van advieskantoor Gewoon Lekker Leven, geeft tijdens zijn sessie op het VVP Event Communicatie van 28 november a.s. praktische voorbeelden van communicatiemiddelen die uitstekend werken om nieuwe klanten te werven en te binden. Belangrijk onderdeel hierbij is de werking van ons brein. Een sessie volop handvatten om direct toe te passen in de praktijk.
Het VVP Kennisevent Communicatie biedt heldere tips en tools om voor de klant relevante en noodzakelijke informatie eenvoudig en helder uit te leggen. Jurjen Oosterbaan Martiius (Bureau DFO) geeft tips aan adviseurs hoe je de waarde van vertrouwen beter over het voetlicht kunt brengen, Rudy van Leeuwen en Elisabeth Ferf van de AFM geven tips voor het communicatiebeleid van adviseurs en braintrainer Rick de Jong laat zien hoe je mensgerichter werken concreet in de praktijk kunt brengen.
De deelnemers aan deze dag kunnen twee van de vijf praktijkgerichte workshops bijwonen.
- Communicatie buiten de lijnen door Silvia Janssen (Onkar Compliance)
- Kansen en risico's social media voor advieskantoren door Karin van Geelen (Yellow Communications)
- Heldere communicatie over de meerwaarde van je advisering en je beloning door Natasja Naron (Gabriël Financiële Bescherming)
- Klanten vinden en binden door Maurice van den Hemel (Gewoon Lekker Leven)
- Vanuit CRM naar Klantcontact door Jeroen Oversteegen en Jos van Driesum (Nationale Hypotheekbond)
VVP organiseert het Kennisevent Communicatie samen met BNP Paribas Cardif, De Goudse Verzekeringen, Nh1816 Verzekeringen en Werk & Co. Het Event vindt plaats in het VNAB kennis- en ontmoetingscentrum, Rotterdam.
Meer informatie en inschrijvingen, klik HIER.
Reactie toevoegen
Meer over
Nh1816 overtreft eigen groeiverwachting
"We vlogen 2023 uit de startblokken met groeicijfers die onze verwachtingen overtroffen. Binnen een half jaar bereikten we de portefeuillestand van 500 miljoen euro,...
Wie zijn de Erics binnen de financiële sector?
"Eric van 't Zelfde, schoolleider in het bekende tv programma 'Dreamschool' is een inspirerend voorbeeld voor de financiële sector", aldus adviseur Maurice...
Duidelijker informatie vereist bij spaarproducten
Financiële ondernemingen houden zich niet altijd aan de wettelijke voorschriften voor reclame en overige informatie bij sparen/vermogensopbouw. Zo is het onder...
AFM legt twee lasten onder dwangsom op voor niet invullen Marktmonitor 2023
De AFM heeft op 25 juli 2023 lasten onder dwangsom opgelegd aan twee ondernemingen die de Marktmonitor Adviseurs & Bemiddelaars (MMAB) 2023 niet tijdig hebben...
Forse AFM-boete Rabobank voor onverantwoorde hypotheekverstrekking
De AFM heeft een bestuurlijke boete van 12 miljoen euro opgelegd aan de Rabobank. Dit voor het overtreden van regels voor het verstrekken van hypothecair krediet....
AFM-boete voor Pensioenfonds Detailhandel
De AFM heeft een bestuurlijke boete van 136.000 euro opgelegd aan de Stichting Bedrijfstakpensioenfonds voor de Detailhandel (Pensioenfonds Detailhandel). Dit omdat...
Kredietaanbieders moeten alert zijn op fouten in geautomatiseerde acceptatieprocessen
De AFM roept kredietaanbieders op om alert te zijn op fouten in geautomatiseerde kredietacceptatieprocessen. De verplichte kredietwaardigheidstoets voor consumenten...
Nh1816: "Onbegrijpelijk, een gelijk speelveld staat volledig geparkeerd"
“Het gelijke speelveld binnen actieve provisie transparantie staat geparkeerd." Dat concludeert René van Gils, directeur bij Nh1816 Verzekeringen. Van...
"Financiële dienst steeds kleinere schakel in het algehele koopproces"
"Niet de traditionele bank of verzekeraar heeft straks het primaire contact met de klant, maar de partij die uit de data de beste inzichten weet te peuren over wat...
Zeeuwse en Goudse zamelen ruim 4 ton in voor Stichting ALS Nederland
De Zeeuwse en De Goudse hebben 404.040 euro ingezameld ten behoeve van de Stichting ALS Nederland. Halverwege 2022 werd bij Leo Remijn, directeur van de Middelburgse...