Consumentenbond: grote verschillen tussen inzittendenpolissen
"Ook vergoeden niet alle SVI's een gewond of overleden huisdier en smartengeld. Bij smartengeld gaat het om een vergoeding voor immateriële schade, zoals verdriet en gemis. Dit is niet gedekt op de SVI's van Nationale-Nederlanden en Vereniging Eigen Huis.
De helft van de SVI-aanbieders dekt letsel aan- en overlijden van huisdieren na een verkeersongeluk, zo stelt de Consumentenbond. "Anderen vergoeden wel, maar dit staat vaak niet in de voorwaarden. De dekking voor 'schade' aan huisdieren valt dan onder dekking voor materiële schade.:
Bekijk hier meer verschillen tussen de 25 door de Consumentenbond vergeleken schadeverzekering inzittenden dekkingen.
Reactie toevoegen
Verzekeraars komen met snelle route voor licht letsel
Verzekeraars komen met een vereenvoudigde afhandeling van schades met licht letsel. Voor het berekenen van de schade wordt een tool ontwikkeld, waarmee veel sneller...
Alleen procedurele regels Gedragscode Behandeling Letselschade wettelijk verankerd
Schadeverzekeraars worden wettelijk verplicht om te beschikken over adequate procedures en maatregelen ter voorkoming van overschrijding van termijnen bij de behandeling...
Consumentenbond luidt noodklok over zorgstelsel
De informatievoorziening over de inhoud van zorgverzekeringen is volgens de Consumentenbond onder de maat en de solidariteit wordt ondermijnd. “Daarnaast wordt...
Stv gaat audits uitvoeren voor NKL
De Letselschade Raad en Stv hebben op 5 juni een overeenkomst getekend, zodat Stv nu ook audits kan uitvoeren voor organisaties die het Nationaal Keurmerk Letselschade...
Kaag: niks veranderd bij verzekering truckruns
“Ik heb geen aanwijzingen dat het verzekeren van evenementen die worden georganiseerd door vrijwilligers in brede zin steeds vaker een probleem is.”...
Sneller duidelijkheid voor letselschadeslachtoffers?
Zes aanbevelingen om de gehanteerde systematiek bij het bepalen van de rekenrente bij letselschade te verbeteren. Die doet hoogleraar economie prof. dr. Lex Hoogduin...
Meer regie en duidelijkheid voor slachtoffers verkeersongeval
Slachtofferhulp Nederland en Achmea helpen mensen met licht letsel na een verkeersongeval aan betere informatie en online hulp. Het eerste hulpmiddel is nu live:...
Consumentenbond: “Uitwerking provisietransparantie moet concreter”
De Consumentenbond is blij dat de Tweede Kamer een motie heeft aangenomen waarin minister Kaag wordt opgeroepen haast te maken met de invoering van actieve provisietransparantie...
Verbond introduceert Smartengeldcalculator en Toolkit Contact Helpt
Meer houvast en regie over het schadebedrag én hulp bij het verwerken van het ongeval. Dat bieden volgens het Verbond van Verzekeraars de Smartengeldcalculator...
Consumentenbond: vraag naar exacte beloning adviseur
De Consumentenbond roept Nederlanders op te vragen naar de exacte beloning die hun financieel adviseur ontvangt. De nieuwste Consumentengids gaat in op de ontwikkelingen...