Consumentenbond in hypotheken met Ikbenfrits.nl

Huis via Pixabay rood resized

Sinds vorige week kunnen consumenten voor het afsluiten van hun hypotheek terecht bij de Consumentenbond. De Consumentenbond breidt haar informatie en dienstverlening over hypotheken uit met een aantal online hulpmiddelen en betaald hypotheekadvies.

De Consumentenbond werkt voor het hypotheekadvies samen met de onafhankelijke online hypotheekadviseur Ikbenfrits.nl.

De bond: "Met online rekentools kunnen consumenten eenvoudig zelf hun maximale hypotheek berekenen. En ze kunnen zien met welke kosten zij rekening moeten houden. Willen consumenten advies, dan kunnen zij het adviestraject doorlopen. Ze komen dan (online en telefonisch) in contact met een hypotheekadviseur. De adviseur bekijkt samen met de klant welke hypotheek het beste past. Het eerste deel van het advies, het in kaart brengen van de mogelijkheden, is gratis. Een compleet persoonlijk advies, inclusief afsluiten, kost 1.500 euro. Voor zzp-ers geldt een all-in tarief van 1.750 euro."

Bart Combée, directeur Consumentenbond: "We merken dat veel consumenten vastlopen in hun zoektocht naar de juiste hypotheek en betrouwbaar advies hierover. Op onze website helpen we ze, door in begrijpelijke taal veel informatie te geven. Maar dat is niet voor iedereen voldoende. Een grote groep consumenten wil bij de hand genomen worden en met persoonlijk en gericht advies door het traject geloodst worden. Die hulp bieden we nu."

 

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

O.de Veen - De Beheermakelaar 11 november 2018

Volgens mij schiet hiermee de Consumentenbond duidelijk in eigen ben. Ze geven nu duidelijk aan dat het niet om de consument meer gaat, maar om de knikkers. Onafhankelijkheid is hiermee aan de kant gezet.

Adviseur Visser reageert op artikel Consumentengids 'Betalen voor gebakken lucht'

Adviseur Visser reageert op artikel Consumentengids 'Betalen voor gebakken lucht'

In De Consumentengids nummer 11 van november 2021 staat een artikel met als titel Betalen voor gebakken lucht. Het artikel gaat over Serviceabonnementen die bij...

Heeft de klant ‘recht’ op gratis wettelijke nazorg?

Heeft de klant ‘recht’ op gratis wettelijke nazorg?

In De Consumentengids nummer 11 van november 2021 staat op pagina 51 t/m 53 een artikel genaamd: Betalen voor gebakken lucht. Het artikel gaat over Serviceabonnementen...

"Hypotheekadviseurs verkopen veelal gebakken lucht met abonnementen"

"Hypotheekadviseurs verkopen veelal gebakken lucht met abonnementen"

De serviceabonnementen die veel hypotheekadviseurs bij het afsluiten van een hypotheek verkopen, stellen niets voor. Dat stellen de Consumentenbond en Ikbenfrits...

Consumentenbond roept reisaanbieders op verzekeringsinformatie op orde te brengen

Consumentenbond roept reisaanbieders op verzekeringsinformatie op orde te brengen

Verschillende reisaanbieders adviseren reisverzekeringen die reizen naar oranje gebieden niet dekken. Dat stelt de Consumentenbond. De bond: “Zo blijkt...

Honderden euro’s verschil in notaristarieven schenken op papier

Honderden euro’s verschil in notaristarieven schenken op papier

De tarieven die notarissen hanteren voor het opstellen van een overeenkomst voor schenken op papier lopen flink uiteen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond....

Akkoord compensatieregeling om te hoge rentes ABN Amro

Akkoord compensatieregeling om te hoge rentes ABN Amro

De Consumentenbond en ABN Amro zijn het eens geworden over een compensatieregeling voor klanten van de bank die in het verleden te veel rente betaalden over hun...

Aflosnota’s banken voldoen nu wel aan transparantie-eisen

Aflosnota’s banken voldoen nu wel aan transparantie-eisen

Banken verstrekken inmiddels transparante aflosnota's. Dat blijkt uit nieuw onderzoek door Ikbenfrits.nl. De online hypotheekadviseur: "Voor dit onderzoek zijn...

Alle consumenten in woekerpoliszaak Allianz uitbetaald

Alle consumenten in woekerpoliszaak Allianz uitbetaald

Alle consumenten met een woekerpolis van Allianz die zich hebben aangesloten bij de claimactie van de Consumentenbond, zijn uitbetaald. Meer dan 99 procent van de...

Verbond: "Consumentenbond te kort door de bocht"

Verbond: "Consumentenbond te kort door de bocht"

Het Verbond van Verzekeraars bestrijdt de conclusie van de Consumentenbond dat de autoverzekeringspremies onnodig blijven stijgen. Het Verbond: "Volgens de Consumentenbond...

Consumentenbond: "Kloof tussen autopremie en schadelast groeit"

Consumentenbond: "Kloof tussen autopremie en schadelast groeit"

De kloof tussen wat autoverzekeraars opstrijken aan premies en wat zij uitkeren aan schadevergoeding aan klanten wordt steeds groter. Dat concludeert de Consumentenbond...