De Goudse Reis App kost alleen premie als de consument ook echt op reis is

Londen via Pixabay 2018 2

De Goudse Verzekeringen introduceert een doorlopende reisverzekering waarvoor de gebruikers alleen betalen als zij daadwerkelijk op reis zijn. De verzekering is gebaseerd op een app die de doelgroep gratis vanuit de Apple-store op hun telefoon (iPhone) kan downloaden. De Goudse Reis App houdt bij waar de consument is en start de dekking uitsluitend wanneer hij of zij de grens naar het buitenland passeert. De dekking stopt ook weer vanzelf bij terugkeer in Nederland. De klant ontvangt alleen een rekening voor de dagen dat de reis duurt.

Deze dekking geldt voor ziektekosten, hulpverlening, bagage en ongevallen. Alleen extra dekkingen - wintersport, automobilistenhulp en/of meereizende kinderen tot achttien jaar - moet de gebruiker desgewenst zelf aanzetten. Reisgenoten boven de achttien jaar verzekeren zichzelf door ook De Goudse Reis App te downloaden.

Bernardo Walta, commercieel directeur van De Goudse: “Zolang de app en de toestemming voor gebruik van locatiegegevens aanstaan, kan de gebruiker nooit meer per ongeluk vergeten een reisverzekering af te sluiten. Omgekeerd loopt de verzekering geen dag langer door dan nodig is. En vind je bij een bepaalde buitenlandse reis de verzekering niet nodig? Dan zet je de app gewoon uit.”

Walta merkt wel op dat “voor mensen die vaak en gedurende langere periodes in het buitenland zijn, een gewone doorlopende reisverzekering waarschijnlijk voordeliger is”.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Kees van den Berg - Depremievergelijker.nl 22 juli 2022

Dank voor de uitschakeling van uw zakenpartners beste Goudse. Maar ik denk dat deze hebberige embedding trip een kostbaar experimentje wordt voor jullie. Zeer kostbaar.

Meer over
NFF podcastserie Financiële dienstverleners in transitietijd (4): Geert Bouwmeester

NFF podcastserie Financiële dienstverleners in transitietijd (4): Geert Bouwmeester

Geert Bouwmeester, sinds 2017 bestuursvoorzitter van De Goudse, staat centraal in de vierde aflevering van de podcastserie ‘De rol van financiële dienstverleners...

ZLM hoogste Net Promoter Score autoverzekeraars

ZLM hoogste Net Promoter Score autoverzekeraars

Nederlandse autoverzekeraars scoren gemiddeld een NPS (Net Promoter Score) van +58. ZLM krijgt de hoogste NPS (+96). Jongeren zijn het meest kritisch en geven een...

Volgende verzekeraar struikelt over 'duurzame informatiedrager'

Volgende verzekeraar struikelt over 'duurzame informatiedrager'

(Kifid-uitspraak GC 2024-0101) De Geschillencommissie heeft ambtshalve getoetst aan de Richtlijn betreffende verkoop op afstand van financiële diensten aan...

De Goudse: gratis e-book fitte en gezonde medewerkers

De Goudse: gratis e-book fitte en gezonde medewerkers

De Goudse heeft een gratis e-book fitte en gezonde medewerkers gepubliceerd. De Goudse: "Het e-book is een goed startpunt voor iedere werkgever die de volgende stappen...

Doorbreek met elkaar de paradox van innovatie

Doorbreek met elkaar de paradox van innovatie

(Uit VVP 6-2023) In oktober 2022 spreken Harold Mahadew (Verbond van Verzekeraars), Justin Schlee (ANVA) en Otto Lagemaat (Doccle) elkaar informeel over de paradox...

Allianz Partners lanceert allyz mobiele app

Allianz Partners lanceert allyz mobiele app

"De lancering van de mobiele app in Frankrijk, Duitsland en Nederland is een belangrijke mijlpaal in de uitbreiding van ons digitale platform." Aldus Allianz Partners...

Alleen op strand met waardevolle spullen? Dan niet badderen!

Alleen op strand met waardevolle spullen? Dan niet badderen!

(Kifid-uitspraak GC 2024-0042) De spullen van de consument zijn tijdens een bezoek aan het strand in Thailand gestolen op het moment dat de consument de zee in is...

Hoe voorkom je KIESpijn bij strategische keuzes?

Hoe voorkom je KIESpijn bij strategische keuzes?

(Jack Vos, Onesurance, in VVP 5-2023) De wereld om ons heen verandert zo snel dat traditionele verzekeringswereld voor enkele cruciale dilemma’s staat die...

25 meter is niet vlakbij

25 meter is niet vlakbij

(Kifid-uitspraak GC 2023-0980) Diefstal waardevolle bagage uit auto tijdens een korte stop. De consument heeft een beroep gedaan op de reisverzekering en de verzekeraar...

Duur taxiritje voor verzekeraar

Duur taxiritje voor verzekeraar

(Kifid-uitspraak GC 2023-0988) De consument vordert dekking voor schade door diefstal van zijn bagage. De bagage is tijdens een bezoek aan Düsseldorf in de...