De Goudse Reis App kost alleen premie als de consument ook echt op reis is

Londen via Pixabay 2018 2

De Goudse Verzekeringen introduceert een doorlopende reisverzekering waarvoor de gebruikers alleen betalen als zij daadwerkelijk op reis zijn. De verzekering is gebaseerd op een app die de doelgroep gratis vanuit de Apple-store op hun telefoon (iPhone) kan downloaden. De Goudse Reis App houdt bij waar de consument is en start de dekking uitsluitend wanneer hij of zij de grens naar het buitenland passeert. De dekking stopt ook weer vanzelf bij terugkeer in Nederland. De klant ontvangt alleen een rekening voor de dagen dat de reis duurt.

Deze dekking geldt voor ziektekosten, hulpverlening, bagage en ongevallen. Alleen extra dekkingen - wintersport, automobilistenhulp en/of meereizende kinderen tot achttien jaar - moet de gebruiker desgewenst zelf aanzetten. Reisgenoten boven de achttien jaar verzekeren zichzelf door ook De Goudse Reis App te downloaden.

Bernardo Walta, commercieel directeur van De Goudse: “Zolang de app en de toestemming voor gebruik van locatiegegevens aanstaan, kan de gebruiker nooit meer per ongeluk vergeten een reisverzekering af te sluiten. Omgekeerd loopt de verzekering geen dag langer door dan nodig is. En vind je bij een bepaalde buitenlandse reis de verzekering niet nodig? Dan zet je de app gewoon uit.”

Walta merkt wel op dat “voor mensen die vaak en gedurende langere periodes in het buitenland zijn, een gewone doorlopende reisverzekering waarschijnlijk voordeliger is”.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Kees van den Berg - Depremievergelijker.nl 22 juli 2022

Dank voor de uitschakeling van uw zakenpartners beste Goudse. Maar ik denk dat deze hebberige embedding trip een kostbaar experimentje wordt voor jullie. Zeer kostbaar.

Meer over
Harder lopen bij innovatie

Harder lopen bij innovatie

(Uit katern Digitale Revolutie in VVP 4-2022) “Innovatie is een duidelijk waarneembare sprong van vernieuwing. Het bestaande wordt dus opgeschud. Daarvan...

Een digitale toekomst kan niet zonder klantrelaties

Een digitale toekomst kan niet zonder klantrelaties

(Partner in kennis Centraal Beheer in katern Digitale Revolutie in VVP 4-2022) Centraal Beheer staat hoog aangeschreven als het om klantcontact gaat. ‘Even...

Geïnspireerd door James Webb

Geïnspireerd door James Webb

(Innovator Kees Haverkamp in katern Digitale Revolutie in VVP 4-2022) De ruimtevaart heeft mij van kinds af aan al bijzonder geboeid. Toen in december 2021 de...

Klant had vroeger moeten opstaan

Klant had vroeger moeten opstaan

(Kifid-uitspraak GC 2022-0785) Dan had de klant maar eerder moeten opstaan om in alle vroegte het busje in te pakken voor de wintersportvakantie in plaats van de...

Adviseurs maken hét verschil met digitalisering

Adviseurs maken hét verschil met digitalisering

(Partner in kennis ING in katern Digitale Revolutie in VVP 4-2022) Is er wel sprake van een digitale revolutie, zoals de titel van dit VVP-katern suggereert? Of...

Jongeren Innovatie Programma 2022 gestart

Jongeren Innovatie Programma 2022 gestart

Kennismaken met een grote groep gelijkgestemden en je vervolgens vastbijten in duurzaamheid en verzekeren. Deze eerste stappen in het innovatieproces zijn gezet...

Waar blijft realtime premiebepaling?

Waar blijft realtime premiebepaling?

(Uit katern Digitale Revolutie in VVP 4-2022) De digitale revolutie gaat niet per se gepaard met een verzekeringsrevolutie. En waar blijft de realtime premiebepaling? Vergeet...

Creativiteit gevraagd bij verzekering nieuwe risico's

Creativiteit gevraagd bij verzekering nieuwe risico's

Juist in het geval van de meest toekomstgerichte bedrijven hebben verzekeraars niet altijd een oplossing in huis, meer creativiteit en innovatie is daarom gevraagd....

Halve finale Advies Award 2022 in beeld…

Halve finale Advies Award 2022 in beeld…

De drie finalisten van de Advies Award 2022 zijn bekend. Van de spannende halve finale, die 7 september werd gehouden, heeft Jeffrey Korte een korte sfeerimpressie...

Vernieuwen doe je samen

Vernieuwen doe je samen

(Uit VVP 4-2022) Marktpartijen hebben ieder hun eigen verantwoordelijkheid om te vernieuwen, maar samenwerking tussen de verschillende ketenpartners is cruciaal....