Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Actief Klantbeheer Hoofdfoto (ook voor volgende afleveringen)

Naast het brancheonderzoek Actief Klantbeheer dat op 13 oktober 2021 van start is gegaan, zal binnenkort ook de eerste opleiding Actief Klantbeheer in première gaan. Op 16 november zal de eerste groep een training ontvangen. “Als première-aanbod bieden we de eerste opleidingsdag voor slechts 1 euro aan” zegt Mark Dukers van Dukers & Baelemans. “Via de deelnemers aan het branche-initiatief kun je een code ontvangen die recht geeft op deze bijzondere prijs.”

Negen partijen hebben zich verenigd in het branche initiatief Actief Klantbeheer. De eerste opleveringen komen naar buiten. Het brancheonderzoek is inmiddels van start gegaan. De heersende gedachte is dat financieel adviseurs het belang onderschrijven maar dat de uitvoering nog te wensen overlaat of ontbreekt. Om een helder beeld te krijgen van de daadwerkelijke situatie hebben de partijen van het branche-initiatief Blauw Research gevraagd om een onderzoek te starten. “We hebben gekozen voor Blauw omdat zij onafhankelijk zijn en bovendien veel ervaring hebben in de financiële dienstverlening” aldus Veerle van der Ven, die vanuit Obvion meewerkt aan het initiatief.

Door middel van een vragenlijst met meerkeuze vragen wordt een beeld gevormd van de staat van Actief Klantbeheer. De respondenten krijgen de mogelijkheid om de uitkomsten van het onderzoek te ontvangen. Hierbij wordt het eigen bedrijf gezet tegenover de resultaten van het gehele onderzoek. “Je weet dan mooi waar je met jouw bedrijf staat.”

Doel is om eind november de resultaten te presenteren. Meedoen kan door hier te klikken. 

Het branche-initiatief heeft als doelstelling dat in 2025 Actief Klantbeheer een logisch onderdeel vormt van de bedrijfsvoering van een financieel dienstverlener. Doelstelling is dan ook om het onderzoek de komende jaren te herhalen. Zo kan gemeten worden of “de volwassenheid” van Actief Klantbeheer toeneemt in de komende jaren.

Naast de eerste groep kwartiermakers sluiten zich nu ook meer partijen aan. Afrondende gesprekken lopen nu met geldverstrekkers en verzekeraars. Allen onderschrijven zij de uitgangspunten van het manifest. Zie ook de speciale site over Actief Klantbeheer.

De initiatiefnemers van het Manifest Actief Klantbeheer zijn: ABN Amro, Adfiz, Dukers & Baelemans, FlexFront, Helder Beheerd, De Nationale Hypotheekbond, Obvion, Vereniging Eigen Huis en VVP.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Wiertsema: "Als adviseurs leren meer voor onszelf op te komen"

Wiertsema: "Als adviseurs leren meer voor onszelf op te komen"

“Als adviseurs zijn we heel goed in het opkomen voor en het verdedigen van de belangen van de ander, maar kunnen misschien minder goed voor onszelf opkomen....

Adfiz bundelt kennis over bezwaren en mogelijkheden transparantie

Adfiz bundelt kennis over bezwaren en mogelijkheden transparantie

Adfiz heeft een speciaal dossier geopend met alle bezwaren tegen het huidige uitvoeringsvoorstel actieve provisietransparantie van de minister, en met twee...

Carlo van Kemenade keert terug naar DLL

Carlo van Kemenade keert terug naar DLL

Carlo van Kemenade volgt Bill Stephenson op als CEO van DLL (commercial finance en vendor finance, voorheen De Lage Landen). Van Kemenade werkte eerder 25 jaar voor...

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...

Adfiz hekelt ontwerp actieve provisietransparantie

Adfiz hekelt ontwerp actieve provisietransparantie

Adfiz hekelt in niet mis te verstane bewoordingen het door de minister bij de Tweede Kamer ingediende voorstel voor actieve provisietransparantie. Adfiz-directeur...

Doe mee aan onderzoek 'Beste Geldverstrekker 2021' (advertorial Nationale Hypotheekbond)

Doe mee aan onderzoek 'Beste Geldverstrekker 2021' (advertorial Nationale Hypotheekbond)

Door uw stem uit te brengen maakt u duidelijk welke aspecten van hypotheken voor u en uw klant belangrijk zijn. We gebruiken uw input om met geldverstrekkers in...

Hypotheek met duurzaamheidskorting levert oversluiter hoogste besparing op

Hypotheek met duurzaamheidskorting levert oversluiter hoogste besparing op

Van 107.191 onderzochte dossiers levert oversluiten voor één op de vier een netto besparing op. In bijna 40 procent van de gevallen realiseert de consument...

Meters maken door meer ruimte voor ondernemen

Meters maken door meer ruimte voor ondernemen

(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Financieel advies is cruciaal voor bedrijven en burgers. Het levert een belangrijke bijdrage aan grote maatschappelijke uitdagingen...

Actief klantbeheer: basis van je vak

Actief klantbeheer: basis van je vak

(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Cruciale beroepen maken voor de klant het verschil. In goede tijden én in slechte tijden. Of juist om slechte tijden...

Meer contact gewenst met adviseur

Meer contact gewenst met adviseur

(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Er moet meer aandacht voor nazorg bij hypotheken komen. Veel huiseigenaren hebben na het afsluiten van hun hypotheek nauwelijks...