Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Actief Klantbeheer Hoofdfoto (ook voor volgende afleveringen)

Naast het brancheonderzoek Actief Klantbeheer dat op 13 oktober 2021 van start is gegaan, zal binnenkort ook de eerste opleiding Actief Klantbeheer in première gaan. Op 16 november zal de eerste groep een training ontvangen. “Als première-aanbod bieden we de eerste opleidingsdag voor slechts 1 euro aan” zegt Mark Dukers van Dukers & Baelemans. “Via de deelnemers aan het branche-initiatief kun je een code ontvangen die recht geeft op deze bijzondere prijs.”

Negen partijen hebben zich verenigd in het branche initiatief Actief Klantbeheer. De eerste opleveringen komen naar buiten. Het brancheonderzoek is inmiddels van start gegaan. De heersende gedachte is dat financieel adviseurs het belang onderschrijven maar dat de uitvoering nog te wensen overlaat of ontbreekt. Om een helder beeld te krijgen van de daadwerkelijke situatie hebben de partijen van het branche-initiatief Blauw Research gevraagd om een onderzoek te starten. “We hebben gekozen voor Blauw omdat zij onafhankelijk zijn en bovendien veel ervaring hebben in de financiële dienstverlening” aldus Veerle van der Ven, die vanuit Obvion meewerkt aan het initiatief.

Door middel van een vragenlijst met meerkeuze vragen wordt een beeld gevormd van de staat van Actief Klantbeheer. De respondenten krijgen de mogelijkheid om de uitkomsten van het onderzoek te ontvangen. Hierbij wordt het eigen bedrijf gezet tegenover de resultaten van het gehele onderzoek. “Je weet dan mooi waar je met jouw bedrijf staat.”

Doel is om eind november de resultaten te presenteren. Meedoen kan door hier te klikken. 

Het branche-initiatief heeft als doelstelling dat in 2025 Actief Klantbeheer een logisch onderdeel vormt van de bedrijfsvoering van een financieel dienstverlener. Doelstelling is dan ook om het onderzoek de komende jaren te herhalen. Zo kan gemeten worden of “de volwassenheid” van Actief Klantbeheer toeneemt in de komende jaren.

Naast de eerste groep kwartiermakers sluiten zich nu ook meer partijen aan. Afrondende gesprekken lopen nu met geldverstrekkers en verzekeraars. Allen onderschrijven zij de uitgangspunten van het manifest. Zie ook de speciale site over Actief Klantbeheer.

De initiatiefnemers van het Manifest Actief Klantbeheer zijn: ABN Amro, Adfiz, Dukers & Baelemans, FlexFront, Helder Beheerd, De Nationale Hypotheekbond, Obvion, Vereniging Eigen Huis en VVP.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Adfiz: keuze voor verkort hypotheekadvies goed onderbouwen

Adfiz: keuze voor verkort hypotheekadvies goed onderbouwen

"Verkort hypotheekadvies bij verduurzaming was al mogelijk, maar met dit onderzoek is in ieder geval meer duidelijkheid gekomen over wat er onder verkort hypotheek...

Investeren in preventie en klimaatadaptatie

Investeren in preventie en klimaatadaptatie

(Adfiz in Ken je vak! in VVP 1-2024) De noodzaak om te investeren in preventie en klimaatadaptatie neemt toe. Adviseurs kunnen hier een essentiële rol in...

Adfiz: "Verlaag drempels financieel advies verduurzaming"

Adfiz: "Verlaag drempels financieel advies verduurzaming"

Adfiz roept op tot het verlagen van adviesdrempels om consumenten en mkb te activeren en te helpen bij verduurzaming. Adfiz in haar reactie op de (inmiddels gesloten)...

Doe mee met onderzoek Actief Klantbeheer

Doe mee met onderzoek Actief Klantbeheer

Wilt u weten hoe u ervoor staat op het gebied van actief klantbeheer, ook ten opzichte van uw collega’s, en wilt u meer inzicht? Heeft u uw plan al klaar voor...

Burgemeester Valkenburg neemt watersnoodboekje Adfiz in ontvangst

Burgemeester Valkenburg neemt watersnoodboekje Adfiz in ontvangst

Adfiz-voorzitter Roger van der Linden reikte vorige week de Adfiz-publicatie 'Watersnood in de Valckenborgh' over de watersnood in 2021 uit aan burgemeester Daan...

Arbeidspotentieel onder gepensioneerden grotendeels onbenut

Arbeidspotentieel onder gepensioneerden grotendeels onbenut

Hoewel steeds meer pensioengerechtigden in alle economische sectoren blijven doorwerken, blijft een groot deel van het arbeidspotentieel onder gepensioneerden onbenut....

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Voor het komende jaar 2024, aldus de Adfiz Nieuwjaarspeiling, verwachten zo’n 25 procentpunt meer kantoren een groei te noteren dan de realisatie over 2023....

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

De regels voor actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli 2024. De wetswijziging is gepubliceerd in de Staatscourant. Vanaf 1 juli dienen adviseurs de consument...

ABN Amro: huizenprijzen stijgen meer dan voorzien

ABN Amro: huizenprijzen stijgen meer dan voorzien

ABN Amro verwacht dat de huizenprijzen in 2024 stijgen met vier procent. Dit is meer dan de 2,5 procent die de bank eerder voorspelde. In 2025, denkt ABN Amro, stijgen...

5, 4, 3, 2, 1, go!

5, 4, 3, 2, 1, go!

Dit jaar ‘trakteerde’ Adfiz tijdens haar nieuwjaarsbijeenkomst de aanwezigen op een powerspeech van Ben 'Tyler' Tiggelaar, expert in leiderschap, verandering...