Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Actief Klantbeheer Hoofdfoto (ook voor volgende afleveringen)

Naast het brancheonderzoek Actief Klantbeheer dat op 13 oktober 2021 van start is gegaan, zal binnenkort ook de eerste opleiding Actief Klantbeheer in première gaan. Op 16 november zal de eerste groep een training ontvangen. “Als première-aanbod bieden we de eerste opleidingsdag voor slechts 1 euro aan” zegt Mark Dukers van Dukers & Baelemans. “Via de deelnemers aan het branche-initiatief kun je een code ontvangen die recht geeft op deze bijzondere prijs.”

Negen partijen hebben zich verenigd in het branche initiatief Actief Klantbeheer. De eerste opleveringen komen naar buiten. Het brancheonderzoek is inmiddels van start gegaan. De heersende gedachte is dat financieel adviseurs het belang onderschrijven maar dat de uitvoering nog te wensen overlaat of ontbreekt. Om een helder beeld te krijgen van de daadwerkelijke situatie hebben de partijen van het branche-initiatief Blauw Research gevraagd om een onderzoek te starten. “We hebben gekozen voor Blauw omdat zij onafhankelijk zijn en bovendien veel ervaring hebben in de financiële dienstverlening” aldus Veerle van der Ven, die vanuit Obvion meewerkt aan het initiatief.

Door middel van een vragenlijst met meerkeuze vragen wordt een beeld gevormd van de staat van Actief Klantbeheer. De respondenten krijgen de mogelijkheid om de uitkomsten van het onderzoek te ontvangen. Hierbij wordt het eigen bedrijf gezet tegenover de resultaten van het gehele onderzoek. “Je weet dan mooi waar je met jouw bedrijf staat.”

Doel is om eind november de resultaten te presenteren. Meedoen kan door hier te klikken. 

Het branche-initiatief heeft als doelstelling dat in 2025 Actief Klantbeheer een logisch onderdeel vormt van de bedrijfsvoering van een financieel dienstverlener. Doelstelling is dan ook om het onderzoek de komende jaren te herhalen. Zo kan gemeten worden of “de volwassenheid” van Actief Klantbeheer toeneemt in de komende jaren.

Naast de eerste groep kwartiermakers sluiten zich nu ook meer partijen aan. Afrondende gesprekken lopen nu met geldverstrekkers en verzekeraars. Allen onderschrijven zij de uitgangspunten van het manifest. Zie ook de speciale site over Actief Klantbeheer.

De initiatiefnemers van het Manifest Actief Klantbeheer zijn: ABN Amro, Adfiz, Dukers & Baelemans, FlexFront, Helder Beheerd, De Nationale Hypotheekbond, Obvion, Vereniging Eigen Huis en VVP.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Serie Actief Klantbeheer (8): actief klantbeheer komt op stoom

Serie Actief Klantbeheer (8): actief klantbeheer komt op stoom

"U kent ze wel, dit soort uitspraken: 'Actief beheer vind ik als adviseur echt heel belangrijk, maar ik kom er niet aan toe.' Of: 'Al jaren wordt er over gekletst,...

Dazure, NN en TAF genomineerd in categorie Ketenefficiency Adfiz-onderzoek

Dazure, NN en TAF genomineerd in categorie Ketenefficiency Adfiz-onderzoek

Dazure, NN en TAF zijn genomineerd in de categorie Ketenefficiency van het Adfiz Prestatie Onderzoek 2024. Adfiz: "Op basis van de data-analyse heeft Onesurance...

Eerste nominaties Adfiz Prestatie Onderzoek

Eerste nominaties Adfiz Prestatie Onderzoek

Florius, NN en NN/Ohra zijn genomineerd in de categorie Duurzame Ontwikkeling van het Adfiz Prestatie Onderzoek 2024, Dazure, NN en Summa Adviesgroep in de categorie...

Door aflossen minder zorgen om aflossingsvrije hypotheek

Door aflossen minder zorgen om aflossingsvrije hypotheek

Huiseigenaren maken zich minder vaak zorgen over hun aflossingsvrije hypotheek, blijkt uit onderzoek van Vereniging Eigen Huis. In 2018 maakte achttien procent zich...

Enno Wiertsema (Adfiz): "Start vandaag nog met ChatGPT"

Enno Wiertsema (Adfiz): "Start vandaag nog met ChatGPT"

"Mijn wens voor 2024 is dat we als sector met z’n allen aan de slag gaan met ChatGPT." Aldus Adfiz-directeur Enno Wiertsema in zijn maandcolumn. "Want", schrijft...

"Draagkracht voor herstel klimaatschade meenemen in adviesgesprek"

"Draagkracht voor herstel klimaatschade meenemen in adviesgesprek"

Om te voorkomen dat financieel kwetsbare huishoudens gaan wonen in wijken waar panden goedkoperzijn geworden door het inprijzen van klimaatrisico (en daardoor bij...

Schadeafhandeling watersnood deint na

Schadeafhandeling watersnood deint na

Burgemeester Daan Prevoo van Valkenburg a/d Geul schetst geen opwekkend beeld van de schadeafhandeling na de watersnood medio 2021. Prevoo is een van de personen...

VVP-poll: actieve provisietransparantie dwingt adviseurs te laten zien wat ze waard zijn

VVP-poll: actieve provisietransparantie dwingt adviseurs te laten zien wat ze waard zijn

"Actieve provisietransparantie is nog steeds nergens voor nodig, maar als het dan toch komt biedt het de financieel adviseur een uitgelezen kans om zijn waarde tegenover...

Serie Actief Klantbeheer (5): meer werkplezier in 2024

Serie Actief Klantbeheer (5): meer werkplezier in 2024

“Het laatste kwartaal van 2023 is voor iedereen een drukke periode. Zaken afronden, nieuwe doelen stellen. Dit is ook een goed moment om stil te staan, achterom...

Eerste exemplaar 'Watersnood in de Valckenborgh' uitgereikt aan Verbondsdirecteur

Eerste exemplaar 'Watersnood in de Valckenborgh' uitgereikt aan Verbondsdirecteur

Het eerste exemplaar van Watersnood in de Valckenborgh (een uitgave van Adfiz) is op 16 november 2023 door Adfiz-directeur Enno Wiertsema uitgereikt aan Geeke Feiter-Van...