Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

opleidingen (boeken)

De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start.

De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief Actief Klantbeheer dat door een aantal branchepartijen wordt ondersteund.  Volgens de initiatiefnemers is Actief Klantbeheer een van de oplossingen voor een duurzamer verdienmodel. "Financieel adviseurs hebben het momenteel erg druk. Maar wat gebeurt er met jouw verdienmodel als de woningmarkt verder op slot gaat? Als de rente gaat stijgen, waardoor het aantal oversluiters afneemt? Nu is het aangewezen moment om hier alvast over na te denken en voorbereidingen te treffen."

Dukers & Baelemans geeft alvast vijf tips mee om concreet met actief klantbeheer aan de slag te gaan:

  • Zet een kruis in de agenda en denk na wat je wilt zijn voor je klanten: wat is jouw toegevoegde waarde?
  • Bepaal of actief klantbeheer past binnen het huidige verdienmodel of introduceer een abonnementsvorm
  • Voer de veranderingen in stappen in, bijvoorbeeld eerst bij nieuwe klanten of een selectie van bestaande klanten
  • Maak de commercieel klantmedewerker verantwoordelijk in plaats van de adviseur van onderhoudsproces
  • Last but not least: maak een start en wacht niet tot het ideale proces volledig staat!
    Verdiepen in dit onderwerp?

En voor wie zich wil verdiepen in dit onderwerp kan zich hier inschrijven voor de opleiding.

Het branche-initiatief Actief Klantbeheer heeft als doelstelling dat in 2025 Actief Klantbeheer een logisch onderdeel vormt van de bedrijfsvoering van een financieel dienstverlener. Doelstelling is dan ook om het onderzoek de komende jaren te herhalen. Zo kan gemeten worden of “de volwassenheid” van Actief Klantbeheer toeneemt in de komende jaren.

De initiatiefnemers van het Manifest Actief Klantbeheer zijn: ABN Amro, Adfiz, Dukers & Baelemans, FlexFront, Helder Beheerd, De Nationale Hypotheekbond, Obvion, Vereniging Eigen Huis en VVP.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Wiertsema (Adfiz): professionaliteit in plaats van regeldruk

Wiertsema (Adfiz): professionaliteit in plaats van regeldruk

In zijn maandcolumn roept Adfiz-directeur Enno Wiertsema op tot minder regeldruk. Wiertsema: “Met wat meer vertrouwen in elkaar en elkaars professionaliteit...

Transparante en voorspelbare arbeidsvoorwaarden

Transparante en voorspelbare arbeidsvoorwaarden

(Adfiz in het katern Ken je vak! in VVP 5)  Sinds 1 augustus 2022 gelden er voor werknemers in Europa nieuwe minimumregels voor arbeidsvoorwaarden op grond...

Adfiz: "Controleer diploma's"

Adfiz: "Controleer diploma's"

“Zorg voor controle op diploma’s, zodat je adviesbevoegdheid op orde is voor alle gebieden waar je actief bent.” Aldus Adfiz in reactie op de AFM...

Adfiz juicht amendement behoud UPO toe

Adfiz juicht amendement behoud UPO toe

Adfiz is blij met het amendement van GroenLinks en PvdA voor handhaving van het huidige UPO-model. Adfiz: “In onze reactie op het wetsvoorstel toekomst pensioenen...

Adfiz: adviseren meer dan aanbeveling doen voor nieuw financieel product

Adfiz: adviseren meer dan aanbeveling doen voor nieuw financieel product

“Het is goed dat het ministerie van Financiën heeft aangekondigd te willen kijken naar de adviesdefinitie. En daar kan wat mij betreft niet snel genoeg...

En de winnaar is... de onafhankelijke adviseur!

En de winnaar is... de onafhankelijke adviseur!

(Finale VVP Advies Award 2022 in VVP 5) Jähnig + Ter Braak is de winnaar van de VVP Advies Award 2022, de jaarlijkse prijs van vvp voor het meest klantgerichte...

In zeven stappen aan de slag met actief klantbeheer

In zeven stappen aan de slag met actief klantbeheer

(Adfiz in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Veel adviseurs willen aan de slag met actief klantbeheer, zodat zij ook na het afsluiten van een financieel...

Praktijktips Actief Klantbeheer

Praktijktips Actief Klantbeheer

(Praktijktips Actief Klantbeheer in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Financiële professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren...

Geef klanten een wow-gevoel

Geef klanten een wow-gevoel

(Partners in Kennis Faster Forward en Nationale Hypotheekbond in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) AH verrast klanten met gratis producten, Uber Eats...

Michiel van der Linde commercieel directeur FlexFront

Michiel van der Linde commercieel directeur FlexFront

Michiel van der Linde is per 1 november benoemd tot commercieel directeur bij FlexFront. De afgelopen tweeënhalf jaar was hij al werkzaam bij FlexFront als...