Monuta verkoopt Duitse uitvaartverzekeringsportefeuille aan DELA

Quinten Fraai 2021

Monuta verkoopt de uitvaartverzekeringsportefeuille van haar dochterbedrijf in Duitsland aan DELA. De portefeuille bevat bijna 121.000 Duitse verzekerden (150.000 polissen). Hiermee trekt Monuta zich terug uit de Duitse verzekeringsmarkt.

Quinten Fraai, CEO van Monuta: “In Duitsland zien wij te weinig mogelijkheden om op korte termijn ook uitvaarten te gaan verzorgen voor onze verzekerden. Daarom hebben wij in de afgelopen periode onderzocht wat onze strategische opties waren. Daaruit concludeerden we dat verkoop van de portefeuille aan een goed in de markt ingeburgerde partij, de belangen van de polishouders het best kon borgen.”

DELA is sinds 2018 actief op de Duitse markt van risico- en uitvaartverzekeringen en heeft daar ruim 130.000 verzekerden.

 

Reactie toevoegen

 
Monuta van start met online quiz over uitvaartkosten

Monuta van start met online quiz over uitvaartkosten

Monuta heeft de Rekenmaaruit!vaartquiz ontwikkelt, een quiz die mensen bewuster moet maken over de kosten van een uitvaart. Inspiratiebron van deze quiz is het...

DELA stopt met beleggingen in Rusland

DELA stopt met beleggingen in Rusland

DELA stopt met beleggingen in Rusland en de gestegen gasprijs heeft voorlopig geen gevolgen voor de crematiekosten. Dat schrijft DELA in het jaarverslag 2021, dat ...

Monuta: krimp aanbod uitvaartverzekeringen tegen gaan

Monuta: krimp aanbod uitvaartverzekeringen tegen gaan

Monuta pleit er in het jaarverslag 2021 voor de krimp in het aanbod van uitvaartverzekeringen tegen te gaan. Monuta: “Op dit moment bestaat de markt van uitvaartverzorgers...

Kosten graf verder gestegen naar gemiddeld 3.111 euro

Kosten graf verder gestegen naar gemiddeld 3.111 euro

Gemiddeld betalen we in Nederland nu 3.111 euro (2021: 3.036 euro) voor een eenpersoons particulier graf op een begraafplaats. Voor een crematie met gebruik van...

Monuta: driekwart Nederlanders kiest voor conservatief afscheid

Monuta: driekwart Nederlanders kiest voor conservatief afscheid

Driekwart van de Nederlanders kiest voor een conservatief afscheid, ook al zijn de mogelijkheden bijna eindeloos. De helft van de ondervraagden kiest voor het cliché...

Miss Montreal nieuw in Monuta Uitvaartmuziek Top 10

Miss Montreal nieuw in Monuta Uitvaartmuziek Top 10

Miss Montreal’s ‘Door de wind’, een lied van Stef Bos gezongen tijdens Beste Zangers 2020, is binnengekomen op nummer 4 in de landelijke Monuta...

75 euro blijft bij intermediairs meest populaire bedrag voor uitvaartadvies

75 euro blijft bij intermediairs meest populaire bedrag voor uitvaartadvies

Ruim een derde van de intermediairs brengt eenmalig 75 euro in rekening voor uitvaartadvies. Daarmee is dit (nog steeds) het meest populaire bedrag voor uitvaartadvies....

Monuta brengt affiliate marketing-programma exclusief onder bij Daisycon

Monuta brengt affiliate marketing-programma exclusief onder bij Daisycon

Monuta heeft haar affiliate marketing-programma voor uitvaartverzekeringen exclusief ondergebracht bij Daisycon, onderdeel van marketingcollectief Linehub. Sinds...

Monuta lanceert nieuwe merkcampagne ‘Open over afscheid’

Monuta lanceert nieuwe merkcampagne ‘Open over afscheid’

Open zijn over afscheid uit liefde voor je dierbaren. Dat staat centraal in de nieuwe merkcampagne van Monuta. Yolanda Wouters, marketingcommunicatiemanager bij...

BijBouwe biedt op eigen site orv van DELA aan

BijBouwe biedt op eigen site orv van DELA aan

Hypotheekverstrekker bijBouwe gaat op haar website overlijdensrisicoverzekeringen van DELA aanbieden. bijBouwe zocht een samenwerkingspartner om consumenten vanuit...