Ohra Kilometerverzekering vervangt Bundelz

OHRA Kilometerverzekering

Ohra heeft de prepaid Kilometerverzekering gelanceerd, die Bundelz vervangt. Bundelz, ontwikkeld in het innovatielab van Nationale-Nederlanden, stopt. De Ohra Kilometerverzekering is een doorontwikkeling van Bundelz. Zo heeft OHRA een vernieuwde kilometerteller. Hierdoor hoeft men niet meer een keer in de drie weken bij te werken via zijn smartphone. De gereden kilometers worden automatisch bijgehouden. Daarnaast kan men bij Ohra kiezen uit meer dekkingen. Zo kan men ook de dekking WA Plus afsluiten of kiezen voor een van de extra dekkingen. Verder kan men schade bij Ohra gewoon online melden via Mijn Ohra of via de OhraApp.

Ohra denkt dat er juist nu vraag is naar een prepaid autopolis. Claudia Stewart, directeur schadeverzekeringen bij Ohra: “Veel mensen rijden minder kilometers dan voorheen en er staan veel tweede auto’s regelmatig stil. Waarom zou men dan nog wel de volle premie betalen? Net als bij telefoonbundels geven we mensen nu de mogelijkheid om per 1.000 kilometer een relatief lage bundelprijs te betalen. Dit loont ten opzichte van een standaard autoverzekering als je tot ongeveer 5.000 kilometer per jaar rijdt, dus vijf bundels van 1.000. En voor sommige autogebruikers, afhankelijk van hun situatie, kan dit omslagpunt zelfs bij 7000 kilometer liggen.”

De bundelprijs bestaat uit twee delen: verzekeringspremie en technische kosten (per bundel betaalt men een klein bedrag voor de opslag en verwerking van data, en voor de verplichte Ohra Kilometerteller. Over de technische kosten ontvangt men geen no-claim korting).

Verder rekent Ohra eenmalig 35 euro aansluitkosten. Deze kosten bestaan uit administratieve kosten en kosten voor de kilometerteller en het versturen daarvan.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Deloitte: "Next GenAI en Tech belangrijke versnellers transformatie naar klantvriendelijkheid tegen lagere kosten"

Deloitte: "Next GenAI en Tech belangrijke versnellers transformatie naar klantvriendelijkheid tegen lagere kosten"

"Door artificiële intelligentie (AI) verschuift de focus van polis- en administratiegerichte taken naar dienstverlening en ontzorging." Dat is een van de ontwikkelingen...

Nieuw systeem voor schadevrije jaren minimaal half jaar later ingevoerd

Nieuw systeem voor schadevrije jaren minimaal half jaar later ingevoerd

Het sectorbestuur Schade heeft het advies vanuit de projectorganisatie overgenomen om de ingangsdatum voor het nieuwe systeem voor schadevrije jaren met minimaal...

Fast én slow service

Fast én slow service

(Uit katern Pensioen & Vermogen, VVP 2-2024) “Klanten willen flexibel leven en eisen zowel fast als slow service”, aldus trendonderzoeker Mark...

AFM en DNB schetsen uitgangspunten toezicht op AI

AFM en DNB schetsen uitgangspunten toezicht op AI

In een dinsdag verschenen rapport schetsen AFM en DNB uitgangs- en aandachtspunten te voor het vormgeven van het toezicht op artificiële intelligentie (AI)....

Achmea Innovation Fund investeert in Laka

Achmea Innovation Fund investeert in Laka

Achmea Innovation Fund heeft een investering gedaan in Laka. Laka, opgericht in 2017 in Londen, is een mobiliteitsinsurtech, die inmiddels actief is in  meerdere...

Hoe groter jouw succes hoe beter voor aarde en samenleving

Hoe groter jouw succes hoe beter voor aarde en samenleving

(Gijs Mensing, Rethinq, in VVP-special Duurzaam Advies 2024) We hebben een andere manier van waardecreatie nodig. Sommigen geloven sterk dat we naar een regeneratief...

Auto vaker allrisk verzekerd

Auto vaker allrisk verzekerd

Automobilisten verzekerden hun auto in 2023 vaker allrisk. Dat blijkt uit de Datamonitor autoverzekeringen van Geld.nl. In 2023 koos ruim 47 procent van de autobezitters...

Nadenken over keuzes

Nadenken over keuzes

(Lex de Bruijn, Insurance Data, in katern Haal meer uit data in VVP 1-2024) Voor een succesvolle implementatie van een Business Intelligence (BI) ofwel datastrategie...

Blijf heer en meester over data

Blijf heer en meester over data

(Uit katern Haal meer uit data in VVP 1-2024) Weet wat u wilt met data, dat is de vraag die vooraf gaat aan elke andere beslissing op gegevensvlak. Vervolgens...

Mannen twee keer zo vaak betrokken bij verkeersincidenten

Mannen twee keer zo vaak betrokken bij verkeersincidenten

Mannen zijn volgens onderzoek in opdracht van Interpolis vaker betrokken bij verkeersongevallen en onveilige verkeersituaties dan vrouwen, die betere en veiligere...