Onafhankelijk hypotheekadvies kost gemiddeld 2.375 euro

Document via Pixabay

Hypotheekconsumenten betalen gemiddeld 2.375 euro aan een onafhankelijk adviseur voor advies en bemiddeling. Dat blijkt uit onderzoek onder 8.969 consumenten door Advieskeuze.nl. Uit het onderzoek blijkt verder dat de gepubliceerde tarieven in het dienstverleningsdocument (DVD) gelijk zijn aan de tarieven die consumenten in de praktijk hebben betaald. Onafhankelijk hypotheekadviseurs zijn dus transparant en eerlijk zijn over hun tarieven, meent Advieskeuze.nl.
 

Ongebonden hypotheekadviseurs noemen een gemiddeld bedrag van 2.319 euro in de DVD. De consumenten die deelnamen aan het onderzoek hebben uiteindelijk gemiddeld 2.309 euro betaald. De onafhankelijke adviesketens publiceren een gemiddeld tarief van 2.484 euro en in de praktijk hebben consumenten gemiddeld 2.467 euro betaald.

 

 

Reactie toevoegen

 
Veldsink Advies: 10.000 reviews op Advieskeuze.nl

Veldsink Advies: 10.000 reviews op Advieskeuze.nl

De vestigingen van Veldsink Advies hebben gezamenlijk de mijlpaal van 10.000 goedgekeurde reviews behaald op Advieskeuze.nl. Volgens Advieskeuze is Veldsink Advies...

Samenwerking ARAG en Advieskeuze.nl

Samenwerking ARAG en Advieskeuze.nl

ARAG een samenwerking aangegaan met Advieskeuze.nl. Frank Rensen, manager Commercie bij ARAG: “Om klanten beter te helpen bij de keuze van een onafhankelijk...

Consument ziet beeldbellen wel zitten

Consument ziet beeldbellen wel zitten

Twee op de drie consumenten wil in de toekomst een videogesprek met een dienstverlener, zo blijkt uit onderzoek van Advieskeuze.nl onder ruim 5.000 consumenten. Van...

Rabobank biedt onafhankelijk adviseurzoeker Advieskeuze.nl aan op website

Rabobank biedt onafhankelijk adviseurzoeker Advieskeuze.nl aan op website

Rabobank heeft de adviseurzoeker van Advieskeuze.nl geïmplementeerd op haar website. De optie voor consumenten om te kiezen voor een onafhankelijk hypotheekadviseur...

AFM: andere cultuur financiële sector minder schadelijk voor klanten

AFM: andere cultuur financiële sector minder schadelijk voor klanten

De AFM pleit voor een meer samenwerkingsgerichte cultuur in financiële ondernemingen. De wijze waarop medewerkers van financiële ondernemingen worden aangestuurd,...

Advieskeuze.nl: consument komt pas in actie na ingrijpende gebeurtenis

Advieskeuze.nl: consument komt pas in actie na ingrijpende gebeurtenis

Iets meer dan de helft van de consumenten gaat naar de hypotheek en verzekering kijken als er iets ingrijpends is gebeurd, zo blijkt uit onderzoek van Advieskeuze.nl...

Advieskeuze.nl maakt ‘advies op afstand’ bij dienstverleners gratis zichtbaar

Advieskeuze.nl maakt ‘advies op afstand’ bij dienstverleners gratis zichtbaar

Advieskeuze.nl biedt voortaan de mogelijkheid om ‘advies op afstand’ zichtbaar te maken op het profiel van de dienstverlener. Het...

Adviseur maakt dienstverlening bij verduurzaming woning nog onvoldoende zichtbaar

Adviseur maakt dienstverlening bij verduurzaming woning nog onvoldoende zichtbaar

Uit grootschalig onderzoek van Advieskeuze.nl onder 3.800 consumenten blijkt dat 42,9 procent van plan is om de woning binnen drie jaar te verduurzamen. Bijna de...

Huismerk koppelt met Advieskeuze.nl

Huismerk koppelt met Advieskeuze.nl

De full-service formule Huismerk ondersteunt de 71 aangesloten kantoren in het optimaliseren van hun online vindbaarheid. Op de website van Huismerk is een adviseurzoeker...

Advieskeuze: helft consumenten zoekt online naar adviseur

Advieskeuze: helft consumenten zoekt online naar adviseur

Ruim de helft (52,2%) van de consumenten zoekt online gericht naar een financieel adviseur, zo blijkt uit onderzoek van Adviekeuze.nl onder 7.000 consumenten die...