Ondanks preventiecampagnes verhoogt de Vereende de premies
De Vereende zegt zich zorgen te maken over de stijgende schadelast van bezorgbrommers, taxi’s en ‘overige bijzondere voertuigen’. Om het tij te keren, wil de Vereende met preventiecampagnes mensen bewuster maken van verkeersveiligheid en hun gedrag. De campagnes hebben nog niet geleid tot een lagere schadelast en daarom verhoogt de Vereende de premies vanaf 1 januari per hoofdpremievervaldatum en eerder wanneer er een financiële mutatie plaats vindt, zoals een objectwijziging of wijziging van het eigen risico.
Ondanks dat de schadelast niet daalt, zegt de Vereende te blijven geloven in preventiecampagnes. “In de komende jaren willen we meer preventiecampagnes opzetten in samenwerking met diverse organisaties. Samen willen we op deze manier de trend van stijgende schadelasten keren en toekomstige premieverhogingen voorkomen. Het zou mooi zijn wanneer dit de laatste premieverhoging is die we moeten doorvoeren. Nog mooier zou het zijn als de schadelast dusdanig daalt, dat de reguliere verzekeraars weer heil zien in het product en deze (weer) willen verzekeren. Dan kan de Vereende als vangnetverzekeraar met een gerust hart het product aan de markt overlaten”, aldus Bert Sonneveld, manager Acceptatie en Marketing van de Vereende.
Eerder dit jaar ontwikkelde de Vereende samen met Veilig Verkeer Nederland een campagne om de verkeersveiligheid van maaltijdbezorgers te verbeteren en publiceerde de Vereende artikelen in diverse media met als doel het bewustzijn over verkeersveiligheid onder taxichauffeurs te vergroten.
Reactie toevoegen
Waarborgfonds: impact coronacrisis op autogebruik nog lastig in te schatten
Geen grote veranderingen. Dat is de conclusie uit het jaarverslag van het Waarborgfonds Motorverkeer. In 2019 daalde het aantal gemelde schadegevallen met 1,9 procent...
'Eigen schuld' weegt zwaarder mee in nieuw autotarief de Vereende
De Vereende komt per 1 augustus 2020 met een nieuw tarief voor de WA-dekking personenauto- en particulier gebruik bestelautoverzekering. Regio, gebruik van de auto,...
Marktaandeel de Vereende taximarkt sterk opgelopen
Het premievolume van de Vereende nam vorig jaar met 27 procent fors toe tot 45,5 miljoen euro. Metname de grote stijging van het aandeel taxiverzekeringen is opvallend....
Adviseurs verwachten omzetdaling van 10 procent
"Van de financieel adviseurs verwacht 37 procent in 2020 een omzetdaling van maximaal 10 procent als gevolg van de coronacrisis. Bijna een derde van de adviseurs...
De Vereende zoekt verzekeringsoplossing voor potgrondbedrijven
De Vereende onderzoekt of het potgrondbedrijven kan verzekeren. De verzekeraar in zijn nieuwsbrief: "Wij werden benaderd met de vraag of wij bereid waren om deze...
Feit of fabel: (brand)schade alleen gedekt als verzekeraar weet van verhuur
Het komt vaak voor, particuliere woonhuiseigenaren die hun huis verhuren. Bijvoorbeeld via een boekingssite of een bemiddelingsbureau. Maar wat als u niet aan uw...
Feit of fabel: (brand)schade alleen gedekt als verzekeraar weet van verhuur
Het komt vaak voor, particuliere woonhuiseigenaren die hun huis verhuren. Bijvoorbeeld via een boekingssite of een bemiddelingsbureau. Maar wat als u niet aan uw...
Feit of fabel: geen vergoeding bij schade veroorzaakt door auto van diplomaat
Eerder dit jaar reed een bestuurder van een ‘diplomatenauto’ vijf geparkeerde auto’s aan in Den Haag. Er was behoorlijk wat ophef over het feit...
Eerder dit jaar reed een bestuurder van een ‘diplomatenauto’ vijf geparkeerde auto’s aan in Den Haag. Er was behoorlijk wat ophef over het feit...
Feit of fabel: werkgever is buiten werktijd aansprakelijk bij een ongeval op de werkplek
Als werkgever wil je jouw werknemers een prettige en veilige werkplek bieden. Dat is ook een verplichting die volgt uit de zorgplicht richting jouw werknemers. Maar...