Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 4)

VIP beeld 2022

Het VVP Innovatie Platform (VIP) organiseert op 5 juli samen met de Stichting Contactgroep Automatisering het VIP-Event Be the change!, het grootste Fin- & Insurevent voor de top van de financiële (advies)sector van Nederland.

Deze grootschalige kennis-, netwerk- en inspiratiedag biedt – naast een wervelend hoofdprogramma – meer dan dertig praktijksessies van Fin- en Insurtechbedrijven die een doorkijk geven naar de nieuwe mogelijkheden en toekomstige ontwikkelingen in de adviesmarkt en volop netwerkmogelijkheden. Verdere optimalisering van de digitale infrastructuur van financieel dienstverleners is immers essentieel voor het behoud van deze maatschappelijk waardevolle (advies)sector.

Tijdens dit event krijgen de deelnemers uitgebreid de tijd om kennis te maken met alle innovaties en nieuwe toepassingen voor de financiële advieswereld. In een aantal nieuwsberichten op de VVP-site geven we alvast wat meer informatie over deze praktijksessies, zodat u  nog makkelijker uw keuze kunt maken. 

VIERDE VIER VAN IN TOTAAL 32 SESSIES NADER BELICHT

  • Versnellen en innoveren voor het gehele verzekeringsbedrijf door Winfried van Holland (CCS)

We geven u een inkijk in ons Digital Insurance Platform. Ons platform integreert met iedere technologie en maak data vrij beschikbaar zodat deze efficiënt kan worden ingezet en benut. Vanuit een centraal platform kan het gehele verzekeringsbedrijf worden geregisseerd. Zo kunnen onze klanten versnellen en innoveren met OpenAPI technologie en IoT connectiviteit waarmee ze klaar zijn voor de toekomst! 

  • Nudging en guided advice binnen financieel advies door Nathan Brouwer en Mick Hanswijk (Figlo)

In deze sessie bespreken Nathan Brouwer (Enterprise Executive bij Figlo) en Mick Hanswijk (CTO bij Rulecube) de laatste ontwikkelingen op het gebied van begeleid financieel advies. Low-code technieken maken het nu heel eenvoudig om klantactivatie, nudging en guided advice toe te voegen aan een adviesstraat. En dat alles is naar wens super eenvoudig aan te passen en uit te breiden. Laagdrempelig inzicht in de situatie nu en in de toekomst wordt gecombineerd met slimme tips, relevante triggers en calls to action, met een beter onderbouwd en herleidbaar advies tot gevolg. Toepasbaar in elke fase van het advies (oriëntatie, advies en nazorg). Aan de hand van enkele praktijkcases geven Mick en Nathan u een inspirerende kijk in de klantportalen van de toekomst.

  • 100% focus op de klant Door Marco van Dam (Missing Piece)

Een samenwerking met Missing Piece betekent dat u zich 100% kunt focussen op uw klanten. U kunt rekenen op een gezonde en solide ICT-partner op het gebied van advies, beheer en support van infrastructuur en applicaties. De focus ligt op continuïteit en service, gedacht vanuit de gebruiker. Marco licht u toe waarom Missing Piece voor u van onschatbare waarde is. 

  • Nieuw: slim schakelen binnen één all finance platform vergroot rendement portefeuille door Jos van Driesum (Nationale Hypotheekbond)

Voortgekomen uit de Nationale Hypotheekbond biedt de Holland Financial Business Group inmiddels één integraal software-platform. Een all finance oplossing die consumenten bindt vanaf hun oriëntatie op een woning, hypotheek, de verzekeringen en bijvoorbeeld hun pensioen. Advisering, afsluiten en uiteraard actief beheer — met nieuwe, slimme opties waaronder een nieuwe mijn-omgeving — zijn daarop even soepele als relevante vervolgstappen die het kantoor in beeld en relevant houden. Jos rijgt de laatste wapenfeiten aan elkaar en geeft u een glimps op wat aanstaande is.

PLENAIRE PROGRAMMA

Plenair bieden Adfiz-directeur Enno Wiertsema, NVGA-voorzitter Ron Gardenier, CGA-voorzitter Michael Mackaaij en Verbondsdirecteur Richard Weurding onder leiding van dagvoorzitter Boudewijn van Uden (a.s.r.) inzicht in de ontwikkelingen, trends, uitdagingen en aandachtspunten in de samenleving en de impact hiervan op de advies- en verzekeringswereld. Jarno Duursma, onafhankelijk technologie-expert, publicist, onderzoeker en spreker op het gebied van digitale technologie, biedt een concrete blik op de toekomstige impact van digitale technologie op bedrijf, mens en samenleving. Michael Mackaaij, voorzitter van de stichting Contactgroep Automatisering, biedt tips, aandachtspunten en aanbevelingen hoe adviseurs zich het beste staande houden in de digitale revolutie.

Wees voorbereid op de toekomst en schrijf je nu in op de speciale VIP-site.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Serie Actief Klantbeheer (10): verhogen winstgevendheid

Serie Actief Klantbeheer (10): verhogen winstgevendheid

"De kernfilosofie 'Een klant is niet voor even, maar voor het leven!' vormt de basis van de inspanningen van de Stichting Actief Klantbeheer, om de financiële...

Figlo geeft adviseur gratis rekentool

Figlo geeft adviseur gratis rekentool

Figlo geeft alle adviseurs van Nederland voor de kerst de rekentool 'maxhyp.nl) cadeau. De tool berekent de maximale hypotheek voor 2023 én 2024. De tool...

Jack Vos en Marco Hendrickx in bestuur CGA

Jack Vos en Marco Hendrickx in bestuur CGA

Jack Vos (mede-oprichter Onesurance) en Marco Hendrickx (directeur Aplaza) zijn benoemd tot bestuursleden van de Stichting Contactgroep Automatisering. Jack Vos...

Jack Hommel treedt toe tot RvC CCS

Jack Hommel treedt toe tot RvC CCS

Voormalig Achmea-topman Jack Hommel treedt toe tot de Raad van Commissarissen van CCS. Hij zal de directie bijstaan in de uitvoering van haar strategie. Hommel...

Periodiek en proactief!  (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 5)

Periodiek en proactief! (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 5)

Hoe actief is adviserend Nederland met Klantbeheer? Dirk zoekt het uit! En dat doet hij actief! Tijdens de ‘Actief Beheer Ronde van Nederland’ gaat...

Wat geen kunstmatige intelligentie is, wordt waardevol

Wat geen kunstmatige intelligentie is, wordt waardevol

(Verslag VIP Congres 2023 in VVP 4, 2023) De veertig leden van de contactgroep automatisering (cga) toonden hun meest recente innovaties op het tweede vip-congres...

Duurzame relaties leveren altijd meer op (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 4)

Duurzame relaties leveren altijd meer op (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 4)

Hoe actief is adviserend Nederland met Klantbeheer? Dirk van Haarlem zoekt het uit! En dat doet hij actief! Tijdens de ‘Actief Beheer Ronde van Nederland’...

De toekomst is nu

De toekomst is nu

(Jeroen Oversteegen, Nationale Hypotheekbond, in VVP-special Digitale Innovatie 2023) In de steeds veranderende wereld van de hypotheek-en verzekeringsbranche...

Maak dienstverlening soepeler en flexibeler (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 3)

Maak dienstverlening soepeler en flexibeler (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 3)

Hoe actief is adviserend Nederland met Klantbeheer? Dirk van Haarlem zoekt het uit! En dat doet hij actief! Tijdens de ‘Actief Beheer Ronde van Nederland’...

Een diepgaande verkenning van Paston Solutions’ Apollon

Een diepgaande verkenning van Paston Solutions’ Apollon

(Partner in kennis CCS in VVP-special Digitale Innovatie 2023) De recente overname van Paston door CCS’ moederbedrijf Roundcube Holding betekent een nieuwe...