Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 8)

VIP beeld 2022

Het VVP Innovatie Platform (VIP) organiseert op 5 juli samen met de Stichting Contactgroep Automatisering het VIP-Event Be the change!, het grootste Fin- & Insurevent voor de top van de financiële (advies)sector van Nederland.

Deze grootschalige kennis-, netwerk- en inspiratiedag biedt – naast een wervelend hoofdprogramma – meer dan dertig praktijksessies van Fin- en Insurtechbedrijven die een doorkijk geven naar de nieuwe mogelijkheden en toekomstige ontwikkelingen in de adviesmarkt en volop netwerkmogelijkheden. Verdere optimalisering van de digitale infrastructuur van financieel dienstverleners is immers essentieel voor het behoud van deze maatschappelijk waardevolle (advies)sector.

Tijdens dit event krijgen de deelnemers uitgebreid de tijd om kennis te maken met alle innovaties en nieuwe toepassingen voor de financiële advieswereld. In een aantal nieuwsberichten op de VVP-site geven we alvast wat meer informatie over deze praktijksessies, zodat u  nog makkelijker uw keuze kunt maken. 

ACHTSTE VIER VAN IN TOTAAL 32 SESSIES NADER BELICHT

  • Hét verbindende platform voor de verzekeringsbranche door Justin Schlee (ANVA)

Onze software ondersteunt efficiënte verzekeringsprocessen, optimale bedrijfsvoering en duurzame klantrelaties. ANVA is een groot voorstander van open standaarden en praat u graag bij over nieuwe oplossingen zoals het ANVA datawarehouse. We laten een nieuwe innovaties zien waarmee we data uitwisselen naar een personal data store van de klant in plaats van een onveilige e-mail.

  • Hoe neemt DDi's RPA Platform je veel administratief werk uit handen? door Thom Menssink en Bjorn Heinen  (DDi).

Bjorn Heinen en Thom Menssink laten u kennis maken met het meest krachtige en schaalbare no code / low code RPA Platform voor de verzekeringsbranche. Rijk uitgerust met functies en RPA apps voor Claims Processing, Mutatie en Prolongatie processen, Intelligente e-mailverwerking, behandelen van aanvragen, Finance processen. In 45 minuten nemen we u als voorbeeld mee hoe u zonder coderen de mutatie & prolongatie processen binnen uw kantoor kunt robotiseren. Daarbij beperken we ons niet tot de techniek. We maken inzichtelijk welke revenuen en extra voordelen alleen dit ene proces oplevert. Tot slot staan we ook nog stil bij een stuk Governance & Compliance.

  • Van nieuwe lead tot loyale klant - optimalisatie loont Door Erwin Vonk en Dimitri Duine (Faster Forward)

Maak van een nieuwe lead een loyale klant met onze innovatieve software. Erwin Vonk en Dimitri Duine vertellen u hoe u de klantreis optimaliseert, van oriëntatie tot aan beheer. Met moderne, online softwaretools overtreft u klantverwachtingen én bespaart u tijd op uw dagelijkse werkzaamheden. Denk hierbij aan klantportalen, online formulieren, slim ingerichte websites, rekenprogramma’s en krachtige CRM software in de cloud. Allemaal geïntegreerd in één platform. Het resultaat? Tevreden klanten, positieve mond-tot-mond reclame, meer overzicht en meer tijd voor persoonlijk klantcontact. 

  • Veilig, vertrouwd en eenvoudig delen van persoonsgegevens door Auke Dirkmaat (Ockto)

Ockto is het platform voor het veilig, vertrouwd en eenvoudig delen van persoonsgegevens. Met Ockto kan uw klant alle persoonsgegevens delen die nodig zijn voor een volledig digitale onboarding en compliant klantbeheer. Auke neem u mee in de ontwikkelingen van Ockto, bijvoorbeeld op het gebied van digitaal identificeren in de financiële sector en het gebruik ervan in de hypotheekketen, van inventarisatie tot acceptatie bij hypotheekverstrekkers.

PLENAIRE PROGRAMMA

Plenair bieden Adfiz-directeur Enno Wiertsema, NVGA-voorzitter Ron Gardenier, CGA-voorzitter Michael Mackaaij en Verbondsdirecteur Richard Weurding onder leiding van dagvoorzitter Boudewijn van Uden (a.s.r.) inzicht in de ontwikkelingen, trends, uitdagingen en aandachtspunten in de samenleving en de impact hiervan op de advies- en verzekeringswereld. Jarno Duursma, onafhankelijk technologie-expert, publicist, onderzoeker en spreker op het gebied van digitale technologie, biedt een concrete blik op de toekomstige impact van digitale technologie op bedrijf, mens en samenleving. Michael Mackaaij, voorzitter van de stichting Contactgroep Automatisering, biedt tips, aandachtspunten en aanbevelingen hoe adviseurs zich het beste staande houden in de digitale revolutie.

Wees voorbereid op de toekomst en schrijf je nu in op de speciale VIP-site.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Wiertsema (Adfiz): professionaliteit in plaats van regeldruk

Wiertsema (Adfiz): professionaliteit in plaats van regeldruk

In zijn maandcolumn roept Adfiz-directeur Enno Wiertsema op tot minder regeldruk. Wiertsema: “Met wat meer vertrouwen in elkaar en elkaars professionaliteit...

Transparante en voorspelbare arbeidsvoorwaarden

Transparante en voorspelbare arbeidsvoorwaarden

(Adfiz in het katern Ken je vak! in VVP 5)  Sinds 1 augustus 2022 gelden er voor werknemers in Europa nieuwe minimumregels voor arbeidsvoorwaarden op grond...

Sectoroverstijgende innovatiebijeenkomst Verbond, ANVA en Doccle

Sectoroverstijgende innovatiebijeenkomst Verbond, ANVA en Doccle

Het Verbond van Verzekeraars, ANVA en Doccle organiseren op 15 december 2022 van 15.00 uur tot 17.00 uur bij het Verbond in Den Haag een sectoroverstijgende bijeenkomst...

Adfiz: "Controleer diploma's"

Adfiz: "Controleer diploma's"

“Zorg voor controle op diploma’s, zodat je adviesbevoegdheid op orde is voor alle gebieden waar je actief bent.” Aldus Adfiz in reactie op de AFM...

Verbond positief over rapport DNB ‘Verzekeraars in een veranderende wereld’

Verbond positief over rapport DNB ‘Verzekeraars in een veranderende wereld’

Het Verbond van Verzekeraars is positief over het rapport ‘Verzekeraars in een veranderende wereld’ dat DNB heeft gepubliceerd. Het Verbond: "Nederlandse...

Adfiz juicht amendement behoud UPO toe

Adfiz juicht amendement behoud UPO toe

Adfiz is blij met het amendement van GroenLinks en PvdA voor handhaving van het huidige UPO-model. Adfiz: “In onze reactie op het wetsvoorstel toekomst pensioenen...

Adfiz: adviseren meer dan aanbeveling doen voor nieuw financieel product

Adfiz: adviseren meer dan aanbeveling doen voor nieuw financieel product

“Het is goed dat het ministerie van Financiën heeft aangekondigd te willen kijken naar de adviesdefinitie. En daar kan wat mij betreft niet snel genoeg...

In zeven stappen aan de slag met actief klantbeheer

In zeven stappen aan de slag met actief klantbeheer

(Adfiz in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Veel adviseurs willen aan de slag met actief klantbeheer, zodat zij ook na het afsluiten van een financieel...

Praktijktips Actief Klantbeheer

Praktijktips Actief Klantbeheer

(Praktijktips Actief Klantbeheer in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Financiële professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren...

Geef klanten een wow-gevoel

Geef klanten een wow-gevoel

(Partners in Kennis Faster Forward en Nationale Hypotheekbond in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) AH verrast klanten met gratis producten, Uber Eats...