Premievolume de Vereende in coronajaar toegenomen

Ingrid Visscher 2022 NIEUW deze gebruiken

De Vereende zag in coronajaar 2021 het premievolume toenemen met 5 procent tot 55,6 miljoen euro. Het netto resultaat kwam uit op 2,8 miljoen euro.

Volgens de Vereende reageerden producten verschillend op de coronamaatregelen: in periodes van (gedeeltelijke) lockdown werden er meer taxiverzekeringen geroyeerd of opgeschort, maar sloot de Vereende bijvoorbeeld ook meer bestelautoverzekeringen. 

Volgens de Vereende wordt de dienstverlening weer beter gewaardeerd. In 2016, toen het eerste klanttevredenheidsonderzoek werd uitgevoerd, scoorde de Vereende een magere 5,96. In de jaren daarna groeide de waardering. Vorig jaar kwam het uit op een score van 6,65.  "In dat cijfer laten klanten hun vaak negatieve start – vanwege royement of niet-acceptatie bij andere verzekeraars – van de klantreis en de premiehoogte meewegen; het doel is om de waardering te laten groeien naar een 7,1", aldus de Vereende.

In 2021 is de voorbereiding geweest van de RijBeterBox, een box die door taxichauffeurs bewust te maken van het eigen rijgedrag, het rijgedrag van die chauffeurs verbetert. Met de RijBeterBox kunnen goed rijdende chauffeurs objectief hun goede rijgedrag aantonen en zo worden zij aantrekkelijker voor reguliere verzekeraars. De introductie van deze RijBeterBox was op 1 februari 2022.

De Vereende kreeg dit jaar de certificering Great Place to Work. Directeur Ingrid Visscher: “De Vereende valt of staat met de kwaliteit en het enthousiasme van de medewerkers. Daarom ben ik zo blij met deze beoordeling en de certificering van GPTW. De certificering maakt ook voor de buitenwereld zichtbaar dat het fijn is om hier te werken. Uiteraard zijn we nog niet klaar, maar zoeken we constant naar nieuwe manieren om het werken hier nog prettiger te maken.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Ingrid Visscher (de Vereende): momenteel meer behoefte aan vangnet

Ingrid Visscher (de Vereende): momenteel meer behoefte aan vangnet

De juiste vragen stellen, door durven vragen, echt en oprecht luisteren naar anderen, betrouwbaar te werk gaan, een koers uitzetten én vasthouden. Dat zijn...

Bij ‘eigen schuld’ is de solidariteit beduidend lager

Bij ‘eigen schuld’ is de solidariteit beduidend lager

Nederlanders zijn solidair met mensen die een hogere premie moeten betalen vanwege een hoger risico. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van de Vereende. Wel zijn...

De Vereende ziet intermediaire portefeuille fors groeien

De Vereende ziet intermediaire portefeuille fors groeien

De intermediaire portefeuille van de Vereende is vorig jaar met 42 procent fors gegroeid. Dit is grotendeels te verklaren door de premieverhogingen op 1 januari...

Feit of Fabel: op een privé terrein keert het Waarborgfonds nooit uit

Feit of Fabel: op een privé terrein keert het Waarborgfonds nooit uit

Om een claim bij het Waarborgfonds Motorverkeer met succes te kunnen indienen, gelden verschillende wettelijk voorwaarden. De belangrijkste daarvan zijn dat de schade...

Maatwerk vereist

Maatwerk vereist

Een ritje met een bijzonder risico. Dat bood de Vereende voorafgaande aan het VVP Event bijzondere risico’s. Een aantal adviseurs maakte een rondrit met...

Vakevent Bijzondere Risico's:  verzekeren is maatwerk

Vakevent Bijzondere Risico's: verzekeren is maatwerk

Een ritje met een bijzonder risico. Dat bood de Vereende voorafgaande aan het VVP Vakevent Bijzondere Risico’s. Een aantal adviseurs maakte een rondrit met...

Feit of fabel: maakt zelfrijdende auto een autoverzekering overbodig?

Feit of fabel: maakt zelfrijdende auto een autoverzekering overbodig?

Met de komst van de zelfrijdende auto wordt de kans op een aanrijding steeds kleiner. Als er over, laten we zeggen, 25 jaar alleen nog maar zelfrijdende en zelfdenkende,...

Feit of fabel: maakt zelfrijdende auto een autoverzekering overbodig?

Feit of fabel: maakt zelfrijdende auto een autoverzekering overbodig?

Met de komst van de zelfrijdende auto wordt de kans op een aanrijding steeds kleiner. Als er over, laten we zeggen, 25 jaar alleen nog maar zelfrijdende en zelfdenkende,...

Top 10 bijzondere risico’s

Top 10 bijzondere risico’s

De Vereende, een van de kennispartners van het VVP Event Bijzondere Risico’s, stelde eerder eens een Top 10 van bijzondere risico’s. Klik HIER om deze...

Weurding en Wiertsema op Vakevent Bijzondere Risico's

Weurding en Wiertsema op Vakevent Bijzondere Risico's

Verbondsdirecteur Richard Weurding en Adfiz-directeur Enno Wiertsema belichten allebei vanuit hun perspectief het thema (on)verzekerbaar van bijzondere risico's...