Stichting Contactgroep Automatisering bestaat vijf jaar

Michael Mackaaij, 2020

De stichting Contactgroep Automatisering, CGA, bestaat vijf jaar. Bij de stichting zijn inmiddels 31 softwarebedrijven aangesloten die zich vooral richten op het ondersteunen van aanbieders en adviseurs bij het inrichten van informatie, advies, bemiddeling en beheertraject van financiële diensten.

Michael Mackaaij (foto), voorzitter van de CGA: “Waar in het recente verleden softwarebedrijven sterk individualistisch werkten en alles van ‘kop tot staart’ zelf ontwikkelden, zie je tegenwoordig dat vrijwel alle bedrijven componenten van derden betrekken. Die marktverandering vraagt allereerst om vertrouwen in elkaar. Daarvoor helpt het als je elkaar kent. Een van de belangrijke functies van CGA is dat de mensen van de verschillende softwareondernemingen elkaar regelmatig ontmoeten. Gebruik maken van elkaars componenten legt een zware claim op de noodzaak van standaardisatie van processen. Het gebruik van standaarden zoals bijvoorbeeld door SIVI en HDN beheerd worden is daarbij een belangrijk gedeeld uitgangspunt. Tenslotte is het efficiënt om non-concurrentiele onderwerpen gezamenlijk op te pakken zoals het volgen van wetgeving en digitale bedreigingen”.

Jeroen Oversteegen, secretaris van de CGA: “Wat wij vanuit CGA belangrijk vinden is dat het intermediair aansluiting blijft houden bij de ontwikkelingen, zoals die aan de zijde van aanbieders plaatsvinden. Op dit moment is er evident sprake van twee snelheden in ontwikkeling. Het is voor het goed functioneren van de sector essentieel dat de afstand in kennis en gebruik van software tussen deze twee partners in de keten niet te groot wordt. Wij denken als CGA in samenwerking met de beroepsorganisaties en de vakpers daaraan een bijdrage te kunnen leveren”.

De stichting werd vijf jaar geleden op 19 januari opgericht.

Reactie toevoegen

 
Contactgroep Automatisering ondersteunt pleidooi AFM

Contactgroep Automatisering ondersteunt pleidooi AFM

De Stichting Contactgroep Automatisering deelt de visie die de AFM dinsdag neerlegde in het rapport ‘Aandachtspunten bij het gebruik van adviessoftware’. ...

Overnemen elders gegenereerde data niet zonder risico's

Overnemen elders gegenereerde data niet zonder risico's

CGA-voorzitter Michael Mackaaij wijst op nieuwe risico’s die het gebruik van data die elders zijn gegenereerd oplevert. Mackaaij: “Partijen in de markt...

CGA-voorzitter schetst oplossing problematiek delen klantdata

CGA-voorzitter schetst oplossing problematiek delen klantdata

Een uniforme overeenkomst van opdracht met gestandaardiseerde uitsluitingen en disclaimers. Dat is volgens voorzitter Michael Mackaaij van de Contactgroep Automatisering...

Contactgroep Automatisering: drie nieuwe deelnemers

Contactgroep Automatisering: drie nieuwe deelnemers

De Stichting Contactgroep Automatisering verwelkomde in april drie nieuwe deelnemers. Het betreft Otherside at Work (leverancier van Xpert Suite, onder meer door...

“Automatisering nog belangrijker voor adviseur”

“Automatisering nog belangrijker voor adviseur”

De Stichting Contactgroep Automatisering (CGA) voorziet dat in de komende periode veel financieel advieskantoren nog afhankelijker worden van het goed functioneren...

Michael Mackaaij nieuwe voorzitter CGA

Michael Mackaaij nieuwe voorzitter CGA

Michael Mackaaij (Verne en nexxbiz Operiations) wordt per 1 juni de opvolger van Leon van Vliet als voorzitter van de Stichting Contactgroep Automatisering (CGA). Mackaaij...

Inzicht in en overzicht van standaarden voor Data Exchange

Inzicht in en overzicht van standaarden voor Data Exchange

De Stichting Contactgroep Automatisering (CGA) en SIVI hebben een convenant gesloten om te komen tot “sectorbreed uitstekend werkende Data Exchange voor financiële...

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Automatiering en advies zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het advieskantoor dat op een efficiënte manier automatisering weet te omarmen, houdt meer tijd...

Omarm een robot: meer omzet, betere klantrelaties

Omarm een robot: meer omzet, betere klantrelaties

“Er is absoluut een direct verband tussen digitalisering en het verzilveren van klantgerichtheid. Goede digitalisering betekent goed en real time inzicht in...

Waarom geen hypotheek op proef?

Waarom geen hypotheek op proef?

"Een ontwikkeling die duidelijk terrein wint, is gebruik ten faveure van bezit. Trekken we dat door naar onze sector, dan is het leasen van onderdak nog helemaal...