Veertig overdenkingen over 'geld als middel voor zinvol leven'

Natasja Naron 2019

Gabriël Financiële Bescherming en Stichting Encour geven ook dit jaar een 40-dagenkalender uit rond de thematiek van geld. "Toen twee jaar terug deze 40-dagenkalender werd geïntroduceerd bleek dit in een enorme behoefte te voorzien:, aldus Gabriël-directeur Natasja Naron. De 40-dagenkalender is gratis beschikbaar en kan worden aangevraagd op de website van Gabriël.

Eén van de deelnemers van vorig jaar schreef bij de evaluatie: "Ik vind het goed dat jullie dit zo doen. Geld is voor veel meer mensen dan we vaak beseffen een bron van onrust en vaak is het ook nog een taboe om het er over te hebben. Veel zaken hebben jullie in jullie mails geraakt. Daarnaast: ik vind het oprecht mooi dat jullie 40 dagen lang een onderwerp dat zakelijk zo dicht bij jullie staat op een mooie manier betekenis hebben gegeven."

Schrijvers die dit jaar meedoen zijn: Andries Knevel, Joop Gankema, Paul van der Laan, Fokke Kooistra, Connie Karsten, Leo de Vos en Peter Briscoe. Omdat in de afgelopen twee jaar al diverse thema’s rond het onderwerp geld en bezit zijn behandeld, wordt in deze serie stil gestaan hoe dit kan bijdragen tot een vervuld leven. Daarbij wordt vooral gekeken hoe wij persoonlijk kunnen bijdragen aan een betere samenleving.

In 2018 werd de 40-dagenkalender voor het eerst uitgegeven door Gabriël en Encour. “We waren overweldigd door de vele positieve reacties die we kregen van onze klanten”, zegt Naron. “Ook de tweede serie in 2019 is heel goed ontvangen. Daarom hebben we ook dit jaar besloten om de 40-dagenkalender uit te geven.”

De medewerkers van Gabriël verlenen bewust hun financiële advieswerk vanuit een christelijke identiteit. Gabriël wil haar klanten graag uitdagen om te leven vanuit ‘genoeg’ en geeft jaarlijks alle winst van het bedrijf weg aan een groot aantal christelijke goede doelen. Stichting Encour wil mensen helpen om Bijbelse principes van omgaan met geld te ontdekken, toe te passen en door te geven aan anderen. Samen hopen zij met dit project veel mensen te inspireren.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Zes excellente advieskantoren genomineerd voor Advies Award 2019

Zes excellente advieskantoren genomineerd voor Advies Award 2019

Gabriël Financiële Bescherming, Kuiper Verzekeringen, Adviesbureau Robbe, Dominass, Taylor Mates en CM Personal Finance zijn genomineerd voor de Advies...

40-dagenkalender van advieskantoor Gabriël wegens succes herhaald

40-dagenkalender van advieskantoor Gabriël wegens succes herhaald

Voor de tweede keer geven Gabriël Financiële Bescherming en Stichting Encour een 40-dagenkalender uit rond de thematiek 'groeien in financiële rust'....

VVP Event Communicatie: creëer verbinding

VVP Event Communicatie: creëer verbinding

  Communiceren is niet zo moeilijk, écht communiceren wel. Dat werd duidelijk op het VVP Event Communicatie. Waar het werkelijk om gaat, is het creëren...

VVP-event Communicatie: gaan voor genoeg

VVP-event Communicatie: gaan voor genoeg

Hoe maak je je meerwaarde als adviseur concreet? Natasja Naron van Gabriël Financiële Bescherming heeft het antwoord: ga voor genoeg. “Als je niet...

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar....

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Hoe communiceer je helder over je meerwaarde van je advisering en je beloning. Adviseur Natasja Naron pakt dit op een hele bijzondere manier heel succesvol aan....

Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen

Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen

Wat zijn de verschillende insights van compliant klantinformatie en waar moet je precies aan voldoen? Maar veel interessanter, wat als de regels je in de weg zitten?...

Vanuit CRM naar klantcontact  (extra workshop VVP Event Communicatie)

Vanuit CRM naar klantcontact (extra workshop VVP Event Communicatie)

"Wij doen onze activiteiten met altijd één doel voor ogen: het beter en mooier voor uw klant maken. Uw klanten zijn uw meest waardevolle bezit. Met...

AFM op VVP Event Communicatie

AFM op VVP Event Communicatie

Met welk oog kijkt de toezichthouder naar de communicatie van uw advieskantoor? Op 28 november geeft de AFM op het VVP Kennisevent Communicatie tips voor assurantiekantoren. Het...

‘Als adviseur wil ik mensen gelukkiger maken’

‘Als adviseur wil ik mensen gelukkiger maken’

Natasja Naron (33) vierde recent het 12,5 jarig jubileum van haar bedrijf Gabriël Financiële Bescherming. Al die jaren bleef zij trouw aan haar oorspronkelijke...