Vereende gaat vragen stellen bij aanvraagproces

Bert Sonneveld 2017!!!!

De Vereende start binnenkort met het stellen van vragen in het aanvraagproces over de reden waarom een (aspirant) klant een aanvraag voor een verzekering doet.

Voor deze verandering noemt de Vereende drie redenen. Zo wil de Vereende beter begrijpen waarom klanten een verzekering van de Vereende als oplossing kiezen en wil de Vereende beter maatwerk gaan leveren door de gegevens te analyseren.  "Een klant die vanwege wanbetaling bij ons komt is anders dan bijvoorbeeld een klant met alcoholmisbruikverleden", aldus de Vereende. De derde reden: "We hebben de afgelopen periode ook vastgesteld dat de registratie in de diverse externe databanken soms geen recht doet aan de feitelijke situatie van de klant."

De Vereende noemt de rol van de assurantieadviseur in dit proces  cruciaal. Bert Sonneveld van de Vereende: “We willen onze nieuwe klanten kennen en van hen weten waarom zij onze hulp nodig hebben. Intern noemen we deze ‘slotvragen’ dan ook welkomstvragen; want bij een kennismaking is het gebruikelijk om ook jezelf even voor te stellen.”

De Vereende: "Het is van groot belang om uw klant te behoeden voor een afwijkende opgave van de werkelijkheid. Want hoewel wij vooral hopen een nog beter beeld van de marktsituatie te krijgen zullen wij uiteraard ook kritisch kijken naar verschillen in de opgave van de klant en de registratie in de databanken. Mocht het duidelijk zijn dat dit bewust gebeurd is behoren extra maatregelen richting de klant in verband met opzettelijke misleiding tot de mogelijkheden."

Reactie toevoegen

 
Meer over
Feiten en fabels over de verzekerbaarheid van zonnepanelen

Feiten en fabels over de verzekerbaarheid van zonnepanelen

Schade aan zonnepanelen is niet meeverzekerd wanneer de aanwezigheid van de zonnepanelen niet bekend is bij de verzekeraar van het woonhuis. Feit of fabel? De...

Gouden gedragsregels in straattaal voor bezorgkoeriers op scooter

Gouden gedragsregels in straattaal voor bezorgkoeriers op scooter

Veilig Verkeer Nederland (VVN) heeft samen met partner de Vereende vijf gouden gedragsregels voor bezorgkoeriers ontwikkeld en door een rapgroep uit Amsterdam laten...

WhatsApp Buurtpreventie: “Voorkomen is altijd beter dan genezen”

WhatsApp Buurtpreventie: “Voorkomen is altijd beter dan genezen”

Als schadeverzekeraar is De Vereende enthousiast over preventieve maatregelen en initiatieven om schadelast zo laag mogelijk te houden. Het oprichten van Buurtpreventie...

Waarborgfonds Motorverkeer: interactieve video

Waarborgfonds Motorverkeer: interactieve video

Het Waarborgfonds Motorverkeer komt binnenkort met een interactieve video. Met deze video wordt het duidelijk wanneer het indienen van een claim wel of geen zin...

Feit of fabel: kentekenplicht voor trekkers betekent einde MMBS

Feit of fabel: kentekenplicht voor trekkers betekent einde MMBS

De minister van Infrastructuur en Waterstaat (I&W) Cora van Nieuwenhuizen heeft aangekondigd met een nieuw wetsvoorstel te komen. Dat voorstel heeft betrekking...

Schade in Nederland door een auto met buitenlands kenteken. Wat nu?

Schade in Nederland door een auto met buitenlands kenteken. Wat nu?

Het Nederlands Bureau Motorrijtuigverzekeraars is formeel verantwoordelijk voor schades die in Nederland door buitenlandse motorrijtuigen worden veroorzaakt. Dat...

Feit of fabel: leverancier aansprakelijk bij gebrekkige levering consument

Feit of fabel: leverancier aansprakelijk bij gebrekkige levering consument

Wanneer u een product koopt, wilt u niet worden verrast met een gebrek waar schade door ontstaat. Ook als leverancier probeert u altijd goede en veilige producten...

Feit of fabel: leverancier aansprakelijk bij gebrekkige levering consument

Feit of fabel: leverancier aansprakelijk bij gebrekkige levering consument

Wanneer u een product koopt, wilt u niet worden verrast met een gebrek waar schade door ontstaat. Ook als leverancier probeert u altijd goede en veilige producten...

Redeneer vanuit de klant, niet vanuit het product

Redeneer vanuit de klant, niet vanuit het product

Hij is geel, drie meter breed en veertien meter lang. Hij is circa twee meter hoog en als je de bovenbouw meetelt, ruim drie meter. Hij weegt 18.000 kilo en ‘leeft’...

Waarom autoverzekeringen steeds duurder worden

Waarom autoverzekeringen steeds duurder worden

Verzekeraars hebben jaren lang te lage premies gerekend voor hun autoverzekeringen als gevolg van sterke concurrentie. Immers, een verzekeraar die een lage autopremie...