Vereende introduceert RijBeterBox voor taxi's
De RijBeterBox introduceert per 1 februari 2022 de RijBeterBox voor taxi's. Deze tool moet het aantal schades verminderen en taxibedrijven weer aantrekkelijker maken voor reguliere verzekeraars. De Vereende roept reguliere verzekeraars dan ook op om taxichauffeurs met een goede rijscore uit de RijBeterBox een regulier verzekeringsaanbod te doen. Mocht dat bij reguliere verzekeraars niet lukken, dan zal de Vereende taxichauffeurs met een goede score tot 30 procent korting geven op de premie.
Uit de schadecijfers van de Vereende blijkt dat, wanneer gekeken wordt naar de afgelopen vijf jaar, taxi’s veel vaker schade rijden dan personenauto’s. En het gemiddeld schadebedrag is 50 procent hoger. Per verzekerd voertuig is daarmee de schadelast over de afgelopen vijf jaar 2,2 keer hoger voor een taxi dan voor een personenauto. Dat komt ook doordat taxi’s meer kilometers maken en vaker in binnensteden rijden.
Uit onderzoek van Data en Telematica specialist Yeshugo blijkt dat inzicht in het eigen rijgedrag helpt om het aantal schades te verminderen. In dit onderzoek werd het verband onderzocht tussen een goede rijscore en gereden schade bij tien taxi bedrijven in 2018-2019 gedurende twaalf maanden (141 voertuigen en 287 schades). Ruitschades waren niet meegenomen in dit onderzoek. In het onderzoek konden chauffeurs een lage, gemiddelde en hoge score krijgen voor hun rijgedrag. Chauffeurs met een lage score hebben 50% meer kans op schade dan chauffeurs met een gemiddelde tot hoge score en het gemiddeld schadebedrag is ook nog eens 17% hoger.
Directeur Ingrid Visscher: “De RijBeterBox past perfect in de missie van de Vereende om klanten te begeleiden richting een reguliere verzekeraar. Dat geeft ook een dubbel gevoel, omdat we het voor onze klanten én zo goed mogelijk willen doen én hen los willen laten.”
Reactie toevoegen
Reacties
Robert - Robert de Bruijn ‘s Assurantiën 19 november 2021
Heel goed initiatief van de Vereende om goed rijgedrag te belonen , dat is pas loon naar werken Robertti.nl
Feit of fabel “Alcohol in het verkeer: Twee biertjes moeten kunnen…”
We weten allemaal dat alcohol en verkeer niet samen gaan. Toch is alcohol drinken en daarna deelnemen aan het verkeer in Nederland niet verboden. Er gelden wel wettelijke...
Waarborgfonds: aantal schadegevallen is dalende
In 2018 is het aantal schadegevallen in alle categorieën gedaald, behalve bij letselschade, zo blijkt uit het jaarverslag van het Waarborgfonds Motorverkeer. De...
Feit of fictie: eisen aansprakelijkheid sportsituaties hoger dan daarbuiten
Een groot gedeelte van de Nederlanders doet wel iets aan sport. Het risico dat daarbij ongelukken gebeuren waarbij lichamelijk letsel aan een ander wordt toegebracht...
Ingrid Visscher (de Vereende): momenteel meer behoefte aan vangnet
De juiste vragen stellen, door durven vragen, echt en oprecht luisteren naar anderen, betrouwbaar te werk gaan, een koers uitzetten én vasthouden. Dat zijn...
Bij ‘eigen schuld’ is de solidariteit beduidend lager
Nederlanders zijn solidair met mensen die een hogere premie moeten betalen vanwege een hoger risico. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van de Vereende. Wel zijn...
De Vereende ziet intermediaire portefeuille fors groeien
De intermediaire portefeuille van de Vereende is vorig jaar met 42 procent fors gegroeid. Dit is grotendeels te verklaren door de premieverhogingen op 1 januari...
Feit of Fabel: op een privé terrein keert het Waarborgfonds nooit uit
Om een claim bij het Waarborgfonds Motorverkeer met succes te kunnen indienen, gelden verschillende wettelijk voorwaarden. De belangrijkste daarvan zijn dat de schade...
Een ritje met een bijzonder risico. Dat bood de Vereende voorafgaande aan het VVP Event bijzondere risico’s. Een aantal adviseurs maakte een rondrit met...
Vakevent Bijzondere Risico's: verzekeren is maatwerk
Een ritje met een bijzonder risico. Dat bood de Vereende voorafgaande aan het VVP Vakevent Bijzondere Risico’s. Een aantal adviseurs maakte een rondrit met...
Feit of fabel: maakt zelfrijdende auto een autoverzekering overbodig?
Met de komst van de zelfrijdende auto wordt de kans op een aanrijding steeds kleiner. Als er over, laten we zeggen, 25 jaar alleen nog maar zelfrijdende en zelfdenkende,...