Verzekeraars houden uitsluitend rekening met officiële reisadviezen

Vliegveld 2 via Pixabay

Verzekeraars zeggen veel vragen van klanten te ontvangen over reisadvies.nu, een niet-officiële website met reisadviezen en initiatief van een groep reisorganisaties. Consumenten willen weten welke reisadviezen ze moeten aanhouden, die van de overheid of van reisadvies.nu. Het Verbond van Verzekeraars is stellig: "Verzekeraars houden alleen rekening met officiële reisadviezen van de overheid.

"Op de niet-officiële website, die veel lijkt op die van het ministerie van Buitenlandse Zaken en dezelfde kleurcodes voor reisadviezen hanteert, worden reisadviezen rooskleuriger voorgesteld. Dat kan verzekerden op het verkeerde been zetten. Verzekeraars hebben begrip voor de lastige periode waarin de reisbranche zich bevindt, maar "vinden het jammer dat hierdoor verwarring ontstaat."

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Volgende verzekeraar struikelt over 'duurzame informatiedrager'

Volgende verzekeraar struikelt over 'duurzame informatiedrager'

(Kifid-uitspraak GC 2024-0101) De Geschillencommissie heeft ambtshalve getoetst aan de Richtlijn betreffende verkoop op afstand van financiële diensten aan...

Allianz Partners lanceert allyz mobiele app

Allianz Partners lanceert allyz mobiele app

"De lancering van de mobiele app in Frankrijk, Duitsland en Nederland is een belangrijke mijlpaal in de uitbreiding van ons digitale platform." Aldus Allianz Partners...

Alleen op strand met waardevolle spullen? Dan niet badderen!

Alleen op strand met waardevolle spullen? Dan niet badderen!

(Kifid-uitspraak GC 2024-0042) De spullen van de consument zijn tijdens een bezoek aan het strand in Thailand gestolen op het moment dat de consument de zee in is...

Vlieger gaat niet op

Vlieger gaat niet op

(Kifid-uitspraak GC 2024-0017) De zoon van de consument is tijdens de gezinsvakantie in Frankrijk uitgenodigd voor een interview op het Amerikaanse consulaat in...

25 meter is niet vlakbij

25 meter is niet vlakbij

(Kifid-uitspraak GC 2023-0980) Diefstal waardevolle bagage uit auto tijdens een korte stop. De consument heeft een beroep gedaan op de reisverzekering en de verzekeraar...

Duur taxiritje voor verzekeraar

Duur taxiritje voor verzekeraar

(Kifid-uitspraak GC 2023-0988) De consument vordert dekking voor schade door diefstal van zijn bagage. De bagage is tijdens een bezoek aan Düsseldorf in de...

Klant kon weten dat hij toestemming verzekeraar nodig had voor operatie

Klant kon weten dat hij toestemming verzekeraar nodig had voor operatie

(Kifid-uitspraak GC 2023-0740) De consument vordert dat de verzekeraar de schade die hij opliep als gevolg van een skiongeval volledig vergoedt. De verzekeraar stelt...

Twee keer niet genoten…

Twee keer niet genoten…

(Kifid-uitspraak GC 2023-0644) De echtgenote van de consument heeft zich verstapt tijdens hun rondreis in Thailand en daardoor rugpijn gekregen. In overleg met de...

Kifid: kennisdocument reis- en annuleringsverzekering

Kifid: kennisdocument reis- en annuleringsverzekering

Aan de reeks Kifid Kennis is een nieuw themadocument toegevoegd over de reis- en annuleringsverzekering. In dit kennisdocument geeft Kifid inzicht in wat consumenten...

Aegon laat bij annuleringsdekking lijst ernstige ziekten los

Aegon laat bij annuleringsdekking lijst ernstige ziekten los

Aegon heeft bij de annuleringsdekking de eerder dit jaar in Radar bekritiseerde lijst ernstige ziekten losgelaten. Op de website van Aegon.nl is te lezen: “*In...