VVP-poll: gepersonaliseerde klantbenadering is dé manier om de zorgplicht goed te vervullen

Stelling van de week praten

"Bij gepersonaliseerde klantbenadering krijgt elke klant unieke content toegestuurd met berichten die betrekking hebben op zijn of haar persoonlijke situatie. De klant wordt actief gevraagd gegevens in te vullen en via actieknoppen kan de klant aangeven of hij in gesprek wil met een adviseur. Wie op zo'n manier de zorgplicht invult, zal niet alleen tevredener en meer betrokken klanten krijgen, maar zal ook op het juiste moment het juiste aanbod kunnen doen", aldus Urjan Claassen (C-Profile) tijdens de derde sessie van het VVP Ondernemersnetwerk.

Hieraan ontlenen we stelling voor de komende week. Deze luidt: 'Gepersonaliseerde klantbenadering is de manier om de zorgplicht goed te vervullen'.

We zijn benieuwd naar uw mening. Stemmen kan HIER.

De stelling van afgelopen week luidde: 'Kabinet dient ook de structurele problemen aan te pakken'. Hier was maar liefst 91 procent het mee eens. De bereidheid is er dus, vraag blijft of dat ook zo is als dit consequenties heeft voor het inkomen... Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Hele fijne week, redactie VVP

Reactie toevoegen

 

Reacties

Berend Tooms - Tooms Beheer 3 oktober 2022

Allemaal lapmiddelen. Kom eens uit je stoel. Een kreet van alweer een paar jaar geleden. Besteed eens echt en gemeende aandacht aan je klanten. Niet alleen omdat het moet. (Vooral?) bij veel “opkopers” staan de (digitale) bakken vol met klanten waar alleen een rekening naar toe gaat. Die krijg je met een digitaal berichtje niet actief, ook niet met een briefje al dan niet gepersonaliseerd. Bel ze eens, misschien zelfs bezoeken. Een analoge “klik”. Als er nog een opening is. Voor zij die “klanten” gelezen hebben en daar al op stuk lopen, nee…. over een relatie en dus relaties kan je in veel gevallen niet spreken. Dan heb je samen iets, iets meer dan alleen een factuur.

Meer over
VVP-poll: bedenktijd bij aankoop woning verlengen naar veertien dagen

VVP-poll: bedenktijd bij aankoop woning verlengen naar veertien dagen

Het is weer tijd voor een nieuwe VVP-poll. De NVHP wijst er op dat iemand die online een koelkast koopt veertien dagen bedenktijd heeft tegen drie dagen bij de aankoop...

VVP poll: omdat een persoonlijk pensioenplan cruciaal wordt onder de Wtp ga ik mijn klanten proactief benaderen.

VVP poll: omdat een persoonlijk pensioenplan cruciaal wordt onder de Wtp ga ik mijn klanten proactief benaderen.

De stelling van komende week luidt: 'Omdat een persoonlijk pensioenplan cruciaal wordt onder de Wtp ga ik mijn klanten proactief benaderen'. Deze stelling is ingegeven...

VVP-poll: adviseur aansprakelijk voor fout in adviessoftware

VVP-poll: adviseur aansprakelijk voor fout in adviessoftware

Een ruime meerderheid (68 procent) was het eens met de VVP-stelling ‘Actieve provisietransparantie gaat adviseur omzet kosten’. Met 374 stemmers mag...

VVP-poll: actieve provisietransparantie gaat adviseur provisie-omzet kosten

VVP-poll: actieve provisietransparantie gaat adviseur provisie-omzet kosten

Een ruime meerderheid (82 procent) was het eens met de VVP-stelling 'Personalised pricing draagt nu al bij aan onverzekerbaarheid van consumenten met een hoger risico'....

VVP-poll: personalised pricing draagt nu al bij aan onverzekerbaarheid van consumenten met een hoger risico.

VVP-poll: personalised pricing draagt nu al bij aan onverzekerbaarheid van consumenten met een hoger risico.

Maar liefst 93 procent van de 200 respondenten was het eens met de stelling van afgelopen week: 'Regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang'. Duidelijk dat...

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

"Als ik vandaag met leden spreek dan is de meest gehoorde klacht de enorme tijd die verloren gaat aan het voldoen aan regels en aan administratieve verplichtingen....

VVP-poll: adviseurs onderschatten hun rol in de nieuwe Pensioenwet.

VVP-poll: adviseurs onderschatten hun rol in de nieuwe Pensioenwet.

De Wet toekomst pensioenen is sinds 1 juli 2023 van kracht. Er verandert heel veel voor pensioenfondsen (die nog tot 1 januari 2028 de tijd hebben om over te gaan...

VVP-poll: 2024 belooft een goed adviesjaar te worden

VVP-poll: 2024 belooft een goed adviesjaar te worden

Onzekerheid, hectiek, chaos, polarisatie. Het zijn en blijven onzekere en ondefinieerbare tijden. Juist in dergelijke tijden wordt de rol van de adviseur alleen...

VVP-poll: 'Consolidatie financieel adviseurs gaat in 2024 onverminderd door'

VVP-poll: 'Consolidatie financieel adviseurs gaat in 2024 onverminderd door'

Tweederde (67 procent) was het oneens met de afgelopen VVP-stelling 'Financieel dienstverleners onderschatten risico klimaatverandering'. Dan is de volgende vraag:...

VVP-poll: financieel dienstverleners onderschatten risico klimaatverandering

VVP-poll: financieel dienstverleners onderschatten risico klimaatverandering

Het Nederlandse bedrijfsleven beschouwt cybercriminaliteit als de grootste risico van deze tijd, gevolgd door bedrijfsstilstand, het tekort aan arbeidskrachten en...