VVP-poll: gepersonaliseerde klantbenadering is dé manier om de zorgplicht goed te vervullen

Stelling van de week praten

"Bij gepersonaliseerde klantbenadering krijgt elke klant unieke content toegestuurd met berichten die betrekking hebben op zijn of haar persoonlijke situatie. De klant wordt actief gevraagd gegevens in te vullen en via actieknoppen kan de klant aangeven of hij in gesprek wil met een adviseur. Wie op zo'n manier de zorgplicht invult, zal niet alleen tevredener en meer betrokken klanten krijgen, maar zal ook op het juiste moment het juiste aanbod kunnen doen", aldus Urjan Claassen (C-Profile) tijdens de derde sessie van het VVP Ondernemersnetwerk.

Hieraan ontlenen we stelling voor de komende week. Deze luidt: 'Gepersonaliseerde klantbenadering is de manier om de zorgplicht goed te vervullen'.

We zijn benieuwd naar uw mening. Stemmen kan HIER.

De stelling van afgelopen week luidde: 'Kabinet dient ook de structurele problemen aan te pakken'. Hier was maar liefst 91 procent het mee eens. De bereidheid is er dus, vraag blijft of dat ook zo is als dit consequenties heeft voor het inkomen... Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Hele fijne week, redactie VVP

Reactie toevoegen

 

Reacties

Berend Tooms - Tooms Beheer 3 oktober 2022

Allemaal lapmiddelen. Kom eens uit je stoel. Een kreet van alweer een paar jaar geleden. Besteed eens echt en gemeende aandacht aan je klanten. Niet alleen omdat het moet. (Vooral?) bij veel “opkopers” staan de (digitale) bakken vol met klanten waar alleen een rekening naar toe gaat. Die krijg je met een digitaal berichtje niet actief, ook niet met een briefje al dan niet gepersonaliseerd. Bel ze eens, misschien zelfs bezoeken. Een analoge “klik”. Als er nog een opening is. Voor zij die “klanten” gelezen hebben en daar al op stuk lopen, nee…. over een relatie en dus relaties kan je in veel gevallen niet spreken. Dan heb je samen iets, iets meer dan alleen een factuur.

Meer over
VVP-poll: 'AFM moet harder optreden tegen advieskantoren die regels overtreden'

VVP-poll: 'AFM moet harder optreden tegen advieskantoren die regels overtreden'

Er werd afgelopen week volop gestemd op de stelling 'Actieve provisietransparantie dwingt adviseurs te laten zien wat ze waard zijn'. Een meerderheid van 65 procent...

VVP-poll: actieve provisietransparantie dwingt adviseurs te laten zien wat ze waard zijn

VVP-poll: actieve provisietransparantie dwingt adviseurs te laten zien wat ze waard zijn

"Actieve provisietransparantie is nog steeds nergens voor nodig, maar als het dan toch komt biedt het de financieel adviseur een uitgelezen kans om zijn waarde tegenover...

VVP-poll: adviessector én overheid moeten zorgen voor jaarlijkse financiële APK voor alle Nederlanders

VVP-poll: adviessector én overheid moeten zorgen voor jaarlijkse financiële APK voor alle Nederlanders

“Zowel de AFM als DNB roepen op tot samenwerking binnen de sector en de overheid en stimuleren de introductie van een persoonlijk financieel onderhoud om handelingsperspectief...

VVP-poll:  invoering actieve provisietransparantie binnen half jaar is geen probleem.

VVP-poll: invoering actieve provisietransparantie binnen half jaar is geen probleem.

Actieve provisietransparantie gaat er nu snel van komen. Dat zegt Adfiz: "Na jaren van discussie met de minister, de Tweede Kamer en alle stakeholders over de vormgeving...

VVP-poll:  'Adviesbegrip uitbreiden naar beheerfase'

VVP-poll: 'Adviesbegrip uitbreiden naar beheerfase'

Adfiz pleit ervoor dat het adviesbegrip moet worden uitgebreid naar de beheerfase.  Adfiz schrijft onder meer: " Als het Wft adviesbegrip niet voor de beheerfase...

VVP-poll: hoogste tijd voor charmeoffensief van adviseurs richting consument.

VVP-poll: hoogste tijd voor charmeoffensief van adviseurs richting consument.

Uit onderzoek van het ministerie van Financiën blijkt dat consumenten angst hebben voor financieel adviseurs. De minister wilde achterhalen waarom consumenten...

VVP-poll: 'Banken doen al enorm veel voor de samenleving'

VVP-poll: 'Banken doen al enorm veel voor de samenleving'

Financiële dienstverleners riepen bij de uitbraak van de coronaepidemie in koor dat ze dit keer niet de oorzaak van het probleem wilden zijn, zoals bij de kredietcrisis,...

VVP-poll: 'Al mijn klanten zijn gewezen op het fantastische voordeel van de aflossingsvrije hypotheek'

VVP-poll: 'Al mijn klanten zijn gewezen op het fantastische voordeel van de aflossingsvrije hypotheek'

De meningen over de stelling van vorige keer 'Al mijn klanten met een aflossingsvrije hypotheek zijn geattendeerd op de risico's' waren verdeeld. Bijna de helft...

VVP-poll: 'Al mijn klanten met een aflossingsvrije hypotheek zijn geattendeerd op de risico's'

VVP-poll: 'Al mijn klanten met een aflossingsvrije hypotheek zijn geattendeerd op de risico's'

De AFM is tevreden met de inzet van de sector om klanten te wijzen op de risico's van een aflossingsvrije hypotheek. De afgelopen vijf jaar zijn namelijk 1,68 miljoen...

VVP-poll: verplichte AOV voor zelfstandigen gaat er niet meer komen

VVP-poll: verplichte AOV voor zelfstandigen gaat er niet meer komen

Lang niet iedereen vindt kunstmatige intelligentie nodig bij het werk als adviseur. Daar duidt de uitslag van de meest recente VVP-poll tenminste op. Vierenzeventig...