Waarborgfonds: impact coronacrisis op autogebruik nog lastig in te schatten
Geen grote veranderingen. Dat is de conclusie uit het jaarverslag van het Waarborgfonds Motorverkeer. In 2019 daalde het aantal gemelde schadegevallen met 1,9 procent en het uitgekeerde schadebedrag steeg met 2,7 procent. Dit omdat er meer letselschades zijn en het schadebedrag per letselschade hoger wordt. De impact van de coronacrisis op het autogebruik is nog lastig in te schatten.
Ingrid Visscher, directeur van de Vereende, belast met de uitvoering van het Waarborgfonds: “Voor alle schaden vinden wij het belangrijk dat benadeelden door ons goed worden geholpen. In dit kader introduceerden wij in 2019 een interactieve video, die het mogelijk maakt snel inzicht te krijgen of het indienen van een claim zinvol is en zo ja, hoe dit het best kan geschieden”.
De Vereende staat in het jaarverslag ook stil bij het ongeval met de monstertruck in Haaksbergen. In september is het 6 jaar geleden dat het ongeluk gebeurde en bijna alle schadegevallen zijn inmiddels afgehandeld, aldus de Vereende. In een artikel gaat het Waarborgfonds uitgebreid in op de rol die het gespeeld heeft, waarom deze situatie uniek en complex was en hoe het traject van letselschadebehandeling in zijn werk gaat.
De impact van de coronacrisis op het autogebruik vindt het Waarborgfonds nog moeilijk in te schatten. Wel worden allerlei scenario's uitgewerkt.
Reactie toevoegen
Feit of fabel: schade veroorzaakt door een e-step wordt gedekt door het Waarborgfonds
Er gelden drie algemene wettelijke voorwaarden (W.A.M.) voordat aanspraak gemaakt kan worden op een claim bij het Waarborgfonds Motorverkeer: Het...
Feit of fabel: nieuwe auto's eerst naar verzekeraars voor een crashtest
Autofabrikanten sturen hun nieuwste modellen naar verzekeraars om deze te laten crashtesten. Feit of Fabel? Als je deze stelling leest dan denk je direct dat dit...
Autofabrikanten sturen hun nieuwste modellen naar verzekeraars om deze te laten crashtesten. Feit of Fabel? Als je deze stelling leest dan denk je direct dat dit...
Nederlandse verzekeraars kunnen in principe uitsluitend motorrijtuigen verzekeren die een Nederlands kenteken voeren. Dat betekent dat een auto met een buitenlands...
Nederlandse verzekeraars kunnen in principe uitsluitend motorrijtuigen verzekeren die een Nederlands kenteken voeren. Dat betekent dat een auto met een buitenlands...
Interactieve video over claimen bij Waarborgfonds Motorverkeer
Het Waarborgfonds Motorverkeer heeft een interactieve video gelanceerd waarmee mensen kunnen zien welke voorwaarden worden gesteld voor dekking van het Waarborgfonds...
Het leek de Vereende een goed idee zo voor de aanvang van het vakantieseizoen de vraag of schade in het buitenland door een onbekend of onverzekerd motorrijtuig...
Feit of fabel “Alcohol in het verkeer: twee biertjes moeten kunnen…”
We weten allemaal dat alcohol en verkeer niet samen gaan. Toch is alcohol drinken en daarna deelnemen aan het verkeer in Nederland niet verboden. Er gelden wel wettelijke...
Feit of fabel “Alcohol in het verkeer: Twee biertjes moeten kunnen…”
We weten allemaal dat alcohol en verkeer niet samen gaan. Toch is alcohol drinken en daarna deelnemen aan het verkeer in Nederland niet verboden. Er gelden wel wettelijke...
Waarborgfonds: aantal schadegevallen is dalende
In 2018 is het aantal schadegevallen in alle categorieën gedaald, behalve bij letselschade, zo blijkt uit het jaarverslag van het Waarborgfonds Motorverkeer. De...