Yarden gestopt met Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Keurmerk Klantgericht Verzekeren logo 2014

Yarden heeft uit eigen beweging het Keurmerk Klantgericht Verzekeren ingeleverd.

"Yarden is per 1 augustus geen keurmerkhouder meer. De verzekeraar heeft zelf besloten met het keurmerk te stoppen", leest de website www.keurmerkverzekeraars.nl. Zonder Yarden zijn er nog 45 verzekeraars met het KKV.

Gevraagd om een toelichting zegt Yardens nieuwe topman Ron Bavelaar: "Yarden Uitvaartverzekeringen nv heeft, mede dankzij het Keurmerk, de afgelopen jaren een verbeterslag gemaakt in haar procesbeheersing. Met de implementatie van de keurmerknormen heeft Yarden onder andere de communicatie met de klant over het ‘product’ uitvaartverzekeringen kunnen verbeteren en de kwaliteit van haar dienstverlening verhoogd. Tegelijkertijd heeft Yarden moeten constateren dat de continu wijzigende normen van het KKV niet altijd passend zijn geweest. Dit gezien de benodigde investeringen in relatie tot een direct klantvoordeel. Voor Yarden betekent dit dat zij op dit moment onvoldoende toegevoegde waarde ziet om door te gaan met het KKV. Dit wordt versterkt door het feit dat Yarden Uitvaartverzekeringen nv in 2013 tevens de Gouden Oor erkenning heeft behaald en van mening is dat dit keurmerk beter past bij haar bedrijfsstrategie ‘klantbelang voorop’. Het Gouden Oor staat immers symbool voor het luisterend vermogen van een organisatie en accentueert het belang van ‘gehoor geven aan klanten’ in de betekenis van luisteren en in overeenstemming daar naar te handelen. Daarom kiest Yarden er dan ook voor om gericht door te ontwikkelen op de normen van het Gouden Oor. Dat wil overigens niet zeggen dat Yarden in de toekomst niet alsnog weer zal aansluiten bij het KKV als deze in haar ogen voor Yarden meerwaarde biedt."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Hans van Rheenen - 8 augustus 2014

Klantvriendelijk isinmiddels alweer van eergisteren, klantcentraalstellen is nog van gisteren, klant als uitgangspunt geldt vandaag....... en de klant is onze werk(aan)gever komt morgen!

Yarden publiceert vierde Klantverslag

Yarden publiceert vierde Klantverslag

Yarden heeft het vierde Klantverslag gepubliceerd. In een dergelijk verslag wordt verantwoording afgelegd over de dienstverlening. "Hoe toegewijd onze medewerkers...

Yarden keert ledenvoordeel uit van 8 miljoen euro

Yarden keert ledenvoordeel uit van 8 miljoen euro

Yarden behaalde over 2017 een nettowinst van bijna 23 miljoen euro. Hiervan is 8 miljoen euro uitgekeerd aan ledenvoordeel. Klanten die bij Yarden verzekerd zijn...

Yarden: chatbot beantwoordt vragen over lopende verzekeringen

Yarden: chatbot beantwoordt vragen over lopende verzekeringen

"Het enige dat de chatbot niet doet, is adviseren." Aldus Yarden bij de lancering van een virtuele assistent (VA). "Die rol blijft toebedeeld aan de Yarden-medewerkers...

Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe het...

Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe...

Yarden: nieuwe afdeling Innovatie & Business Development

Yarden: nieuwe afdeling Innovatie & Business Development

Tjerk de Vries, voorheen manager Commerciële Zaken bij Yarden Uitvaartverzekeringen, is benoemd tot adjunct-directeur Innovatie & Business Development bij...

Yarden biedt Levenstestament

Yarden biedt Levenstestament

Een nieuwe samenwerking tussen Yarden en NuNotariaat.nl maakt het voor iedereen mogelijk om eenvoudig en voordelig online een levenstestament af te sluiten. Serge...

Yarden lanceert advies-app voor adviseurs

Yarden lanceert advies-app voor adviseurs

Yarden heeft YardenPro/Advies gelanceerd, een app die adviseurs ondersteunt bij administratieve handelingen, nieuwe aanvragen en het geven van advies rondom uitvaartkosten...

De plicht om van betekenis te zijn

De plicht om van betekenis te zijn

“Leiding geven aan een bedrijf kan eenvoudig zijn, zolang je missie volstrekt duidelijk en makkelijk te onthouden is. Eén zin volstaat. Alles wat niet...

Consumentenbond: aansluiten bij Yarden Claim niet nodig

Consumentenbond: aansluiten bij Yarden Claim niet nodig

"Aansluiten bij een claimorganisatie, waar een deel van de eventuele opbrengst naar toe gaat, is in dit geval niet nodig." Dat stelt de Consumentenbond naar aanleiding...