Yarden gestopt met Keurmerk Klantgericht Verzekeren
Yarden heeft uit eigen beweging het Keurmerk Klantgericht Verzekeren ingeleverd.
"Yarden is per 1 augustus geen keurmerkhouder meer. De verzekeraar heeft zelf besloten met het keurmerk te stoppen", leest de website www.keurmerkverzekeraars.nl. Zonder Yarden zijn er nog 45 verzekeraars met het KKV.
Gevraagd om een toelichting zegt Yardens nieuwe topman Ron Bavelaar: "Yarden Uitvaartverzekeringen nv heeft, mede dankzij het Keurmerk, de afgelopen jaren een verbeterslag gemaakt in haar procesbeheersing. Met de implementatie van de keurmerknormen heeft Yarden onder andere de communicatie met de klant over het ‘product’ uitvaartverzekeringen kunnen verbeteren en de kwaliteit van haar dienstverlening verhoogd. Tegelijkertijd heeft Yarden moeten constateren dat de continu wijzigende normen van het KKV niet altijd passend zijn geweest. Dit gezien de benodigde investeringen in relatie tot een direct klantvoordeel. Voor Yarden betekent dit dat zij op dit moment onvoldoende toegevoegde waarde ziet om door te gaan met het KKV. Dit wordt versterkt door het feit dat Yarden Uitvaartverzekeringen nv in 2013 tevens de Gouden Oor erkenning heeft behaald en van mening is dat dit keurmerk beter past bij haar bedrijfsstrategie ‘klantbelang voorop’. Het Gouden Oor staat immers symbool voor het luisterend vermogen van een organisatie en accentueert het belang van ‘gehoor geven aan klanten’ in de betekenis van luisteren en in overeenstemming daar naar te handelen. Daarom kiest Yarden er dan ook voor om gericht door te ontwikkelen op de normen van het Gouden Oor. Dat wil overigens niet zeggen dat Yarden in de toekomst niet alsnog weer zal aansluiten bij het KKV als deze in haar ogen voor Yarden meerwaarde biedt."
Reactie toevoegen
Reacties
Hans van Rheenen - 8 augustus 2014
Klantvriendelijk isinmiddels alweer van eergisteren, klantcentraalstellen is nog van gisteren, klant als uitgangspunt geldt vandaag....... en de klant is onze werk(aan)gever komt morgen!
Nu Yarden onder vuur claimclub
Yarden ligt onder vuur van claimclub Corpocon Legal. In een reactie op de site wijkt Yarden vooralsnog geen meter. Corpocon Legal heeft Yarden Claim opgericht....
Nederlander laks met zorg in laatste levensfase
Nederlanders vergeten geld te reserveren voor zorg in laatste levensfase, zo blijkt uit de Yarden Afscheidsmonitor. Uit dit onderzoek van PanelWizard onder...
Open brief CFD en Odin aan Dela, Monuta en Yarden
"Wij denken dat de voorlichting aan consumenten veel beter kan en dat de samenwerking met het onafhankelijke intermediair een betere plek verdient op jullie...
"Achmea voert kkv-norm correct uit"
"De strekking van de norm inzake claimbehandeling is dat de klant vooraf weet waar hij aan toe is, wie de kosten van een contra-expert betaalt en als de kosten...
Consument aan roer in nieuwe uitvaartpolis Yarden
In de nieuwe Mijn Laatste Wensen uitvaartverzekering van Yarden heeft de consument zelf de regie over de besteding van het uit te keren bedrag. Zo kan hij kiezen...
Yarden publiceert tweede klantverslag
Yarden heeft haar tweede klantverslag gepubliceerd, met als centrale thema 'herinneren'. Ron Bavelaar, directievoorzitter van Yarden: "Klanten en leden van...
Allianz en Yarden werken samen
Allianz en Yarden bieden één totaaloplossing van verzekeringen rondom overlijden, bestaande uit een orv en een uitvaartverzekering. Serge Evers, directeur...
Yarden ziet klanttevredenheid toenemen
Yarden zag haar ledenaantal, netto resultaat en solvabiliteit vorig jaar toenemen ten opzichte van 2014. Ook de overall klanttevredenheid steeg van 7,8 (2014) naar...
Overname guv door Yarden beklonken
Vereniging Gooische Uitvaartverzorging (GUV) en Uitvaartorganisatie Yarden zijn per 1 januari 2016 gefuseerd. GUV blijft onder haar eigen naam actief en gaat verder...
Yarden neemt portefeuille NorthWest over
Yarden heeft de portefeuille met uitvaartverzekeringen van NorthWest overgenomen. Op 31 december heeft DNB toestemming verleend voor de begin november al aangekondigde...