Yarden gestopt met Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Keurmerk Klantgericht Verzekeren logo 2014

Yarden heeft uit eigen beweging het Keurmerk Klantgericht Verzekeren ingeleverd.

"Yarden is per 1 augustus geen keurmerkhouder meer. De verzekeraar heeft zelf besloten met het keurmerk te stoppen", leest de website www.keurmerkverzekeraars.nl. Zonder Yarden zijn er nog 45 verzekeraars met het KKV.

Gevraagd om een toelichting zegt Yardens nieuwe topman Ron Bavelaar: "Yarden Uitvaartverzekeringen nv heeft, mede dankzij het Keurmerk, de afgelopen jaren een verbeterslag gemaakt in haar procesbeheersing. Met de implementatie van de keurmerknormen heeft Yarden onder andere de communicatie met de klant over het ‘product’ uitvaartverzekeringen kunnen verbeteren en de kwaliteit van haar dienstverlening verhoogd. Tegelijkertijd heeft Yarden moeten constateren dat de continu wijzigende normen van het KKV niet altijd passend zijn geweest. Dit gezien de benodigde investeringen in relatie tot een direct klantvoordeel. Voor Yarden betekent dit dat zij op dit moment onvoldoende toegevoegde waarde ziet om door te gaan met het KKV. Dit wordt versterkt door het feit dat Yarden Uitvaartverzekeringen nv in 2013 tevens de Gouden Oor erkenning heeft behaald en van mening is dat dit keurmerk beter past bij haar bedrijfsstrategie ‘klantbelang voorop’. Het Gouden Oor staat immers symbool voor het luisterend vermogen van een organisatie en accentueert het belang van ‘gehoor geven aan klanten’ in de betekenis van luisteren en in overeenstemming daar naar te handelen. Daarom kiest Yarden er dan ook voor om gericht door te ontwikkelen op de normen van het Gouden Oor. Dat wil overigens niet zeggen dat Yarden in de toekomst niet alsnog weer zal aansluiten bij het KKV als deze in haar ogen voor Yarden meerwaarde biedt."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Hans van Rheenen - 8 augustus 2014

Klantvriendelijk isinmiddels alweer van eergisteren, klantcentraalstellen is nog van gisteren, klant als uitgangspunt geldt vandaag....... en de klant is onze werk(aan)gever komt morgen!

"Keurmerkverzekeraars moeten kennis delen met adviseurs"

"Keurmerkverzekeraars moeten kennis delen met adviseurs"

Verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren moeten de kennis van en ervaring met klantgerichtheid, aangezwengeld door het Keurmerk, open stellen voor de...

MultiSafe reikt Klantverslag uit aan Yarden

MultiSafe reikt Klantverslag uit aan Yarden

In navolging van Yarden heeft MultiSafe een Klantjaarverslag uitgebracht. Michael Mackaaij (MultiSafe) overhandigde woensdag 16 december het eerste Klantverslag...

Knab en van Vroonhoven winnaars Financial Marketing Award 2015

Knab en van Vroonhoven winnaars Financial Marketing Award 2015

Knab is door jury en publiek op de Nationale Dag Financiële Marketing uitgeroepen tot winnaar van de Financial Marketing Award 2015. Leslie Hogeveen  nam...

Yarden maakt dood bespreekbaar in samenleving

Yarden maakt dood bespreekbaar in samenleving

Met een nieuwe campagne met Adelheid Roosen in de hoofdrol wil Yarden de dood in de samenleving bespreekbaar maken. "Een van de meest ingrijpende gebeurtenissen...

Yarden neemt NorthWest over

Yarden neemt NorthWest over

Yarden Uitvaartverzekeringen neemt op 1 januari 2016 de portefeuille met uitvaartpolissen over van NorthWest Verzekeringen. In totaal gaat het om een totaal van...

Verzekeraars kunnen info op site nog beter vindbaar maken

Verzekeraars kunnen info op site nog beter vindbaar maken

Verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren geven goede informatie op hun website, maar kunnen deze informatie nog beter vindbaar maken. Dat is een van...

Vijf nominaties Financial Marketing Award 2015

Vijf nominaties Financial Marketing Award 2015

De jury van de Financial Marketing Award heeft vijf initiatieven genomineerd voor de Financial Marketing Award 2015. Dit zijn: de introductie van het klantjaarverlag...

Reisverzekeraars: magere voldoende in eerste thema-onderzoek kkv

Reisverzekeraars: magere voldoende in eerste thema-onderzoek kkv

Te veel keurmerkhouders scoren slechts een magere voldoende in het eerste thema-onderzoek Reisverzekering door het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV).  ...

Yarden presenteert als eerste klantjaarverslag

Yarden presenteert als eerste klantjaarverslag

Yarden heeft als eerste financiële dienstverlener een Klantverslag ontwikkeld. Directievoorzitter Ron Bavelaar presenteerde het Klantverslag over 2014 gisterenavond...

Yarden: Uitvaart op Maat Verzekering

Yarden: Uitvaart op Maat Verzekering

 Yarden heeft de Uitvaart op Maat Verzekering gelanceerd, waardoor "verzekerden niet langer met handen en voeten gebonden zijn aan een statisch product"....