Het vuur van... Jan Verstegen

Jan Verstegen 2018

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van…’ zet VVP deze mensen op een voetstuk.

Het model waarbij je als klant bij elke stap geholpen wordt door een adviseur of medewerker van de bank of verzekeraar, is niet meer houdbaar. Dus maken alle aanbieders inmiddels flinke stappen om hun dienstverlening te digitaliseren. En daarbij worden vaak voor de klant keuzes gemaakt. De vraag is: kan de klant dit wel zelfstandig aan? Zeker voor de kwetsbaardere groepen aan de onderkant van de markt, is goede hulp bij financiële vraagstukken vaak te duur en hierdoor onbereikbaar aan het worden. Een online kanaal is in toenemende mate het enige alternatief. Dit stelt eisen aan de kwaliteit van online ingerichte processen. Je zult een brug moeten slaan tussen de gave mogelijkheden die digitalisatie biedt en de praktische uitvoerbaarheid voor een klant.

Wij helpen hierbij. Al ruim zes jaar ben ik, samen met mijn compagnon Edwin Riem, bezig om consumenten zelfstandig aan de slag te laten gaan met hun financiële situatie. En deze consumenten zijn weer de klanten van onze klanten. Met onze aanpak en middelen helpen we een klant de lastige financiële onderwerpen en de stappen in het proces te begrijpen. Dit doen we vanuit onze passie om consumenten te helpen. We gebruiken onze eigen ervaring als financieel planner en communicatiewetenschapper en combineren dit met uitgebreide kennis van financiële en digitale processen. Pas als de klant het echt snapt, kan hij zelfstandig de juiste stappen zetten of de juiste vragen stellen. Alleen dan pluk je als aanbieder de vruchten van een digitaal aangeboden proces.

Dus helpen wij inmiddels veel partijen in de finan-ciële dienstverlening met het optimaliseren of het realiseren van hun online processen. Onze focus ligt hierbij op de klant en dat werkt! Dagelijks bewijzen de processen die wij met onze aanpak online hebben ingericht, dat klanten hier soepel doorheen lopen en dat het leidt tot de gewenste conversies. Wij realiseren ons dat digitalisatie een steeds groter onderdeel is van ons dagelijkse bestaan. In welke levensfase je ook zit en welk opleidingsniveau je ook hebt, we kunnen er niet meer omheen. Logisch dat de financiële dienstverlening hiervan optimaal probeert te profiteren in de dagelijkse omgang met haar klanten. Een aandachtspunt: nog te vaak is een proces aan de achterkant leidend voor de inrichting van een online proces. Mijn oproep luidt dan ook, richt het in met focus op de klant. Dan zie je de positieve resultaten spectaculair toenemen.

‘Digitalisatie zo inzetten, dat klanten er echt iets mee kunnen’

Reactie toevoegen

 
Editie
Het vuur van... Marinka van der Meer

Het vuur van... Marinka van der Meer

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet VVP deze mensen op een voetstuk....

Nationale Waarborg zet zich opnieuw in voor Stichting ALS Nederland

Nationale Waarborg zet zich opnieuw in voor Stichting ALS Nederland

Nationale Waarborg gaat zich opnieuw inzetten voor Stichting ALS Nederland, dit keer onder het motto ‘We duiken er weer in’. Nationale Waarborg roept...

Het vuur van... nick van buitenen

Het vuur van... nick van buitenen

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet VVP deze mensen op een voetstuk....

Het vuur van... Paul van der Meijs

Het vuur van... Paul van der Meijs

(Uit VVP 1-2021) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In 'Het vuur van’ zet VVP deze mensen op een voetstuk....

Eerstestap.nl stelt uitlegvideo's kosteloos beschikbaar aan adviseurs

Eerstestap.nl stelt uitlegvideo's kosteloos beschikbaar aan adviseurs

Eerstestap.nl stelt haar videotheek met uitlegvideo’s kosteloos beschikbaar aan alle advieskantoren in Nederland. Eerstestap: "In een keer beschikt de adviseur...

Het vuur van... Albert Allmers

Het vuur van... Albert Allmers

Het vuur van... Albert Allmers, Finance Factor Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’...

Het werk gaat door... Jan Verstegen

Het werk gaat door... Jan Verstegen

Onder de titel 'Het werk gaat door...' brengt VVP in beeld hoe financieel dienstverleners hun werk in deze tijd zo goed mogelijk oppakken. Het biedt inzicht in...

Divers & Inclusief centraal in herfsteditie New Financial Magazine

Divers & Inclusief centraal in herfsteditie New Financial Magazine

Divers & Inclusief. Dat is het themanummer van de herfsteditie van het New Financial Magazine, een uitgave van de stichting New Financial Forum. Het thema Divers...

Financiële sector, zet de kroon af van het ego

Financiële sector, zet de kroon af van het ego

“Ego is vaak de kroon op de financiële sector. Zet die kroon af en ontdek hoe veel mooier deze sector kan zijn”, aldus Antoinette Kalkman in de...

Het vuur van... jeroen oversteegen

Het vuur van... jeroen oversteegen

Het vuur van.... Jeroen Oversteegen, directeur Nationale Hypotheekbond Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen...