Het vuur van... Willem Oudijk

Het vuur van... Willem Oudijk

(Uit VVP 06-2022) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet VVP deze mensen op een voetstuk. Deze keer Willem Oudijk, commercieel directeur intermediair Rabobank.

Ik begin mijn verhaal met mijn hobby en passie voor muziek. Ik ben drummer in de tributeband Brother Wolf. Wij spelen nummers van de band The Cult met af en toe uitstapjes naar andere muziek van bijvoorbeeld U2 of Oasis. Maar VVP is geen muziekblad, dus zit er meer achter.

Ik kwam erachter dat er grote overeenkomsten zijn tussen het spelen in een band en mijn dagelijkse werkzaamheden. Ik ben verantwoordelijk voor de commercie in ons intermediaire distributiekanaal. Ook hier is passie en plezier van groot belang omdat we grote uitdagingen kennen.

Net als in mijn band doe ik dat met een superteam. In de band is het van groot belang dat wij het eens zijn over de nummers die wij spelen en bijvoorbeeld hoe vaak en waar we willen optreden. De band bestaat uit verschillende muzikanten die goed zijn op hun eigen instrument. Ons doel moet voor ons allen gelijk zijn en daar is alles op gericht. Ook het team op de bank bestaat uit verschillende persoonlijkheden met verschillende competenties zoals sales, marketing, productmanagement, enzovoort, maar met één doel: ervoor zorgen dat ons intermediair zich maximaal kan inzetten voor hun klanten.

Maar er zijn meer overeenkomsten. Bij een optreden heeft ieder buiten het musiceren ook nog een eigen rol. De een zorgt dat iedereen weet hoe laat we weg gaan en waar we naar toe gaan, hoelang we moeten spelen en een ander bestuurt het busje. Uiteraard is de gig pas klaar als alle spullen weer in de oefenruimte staan. Dat doen we samen. Ik zou als drummer meer te sjouwen hebben dan de zanger bijvoorbeeld. In de band oefenen we net zo lang tot we de nummers foutloos spelen en we het publiek een top-avond kunnen bezorgen. Dat mag het publiek van ons verwachten. Op het werk betekent het dat naast een goed rentetarief, een goed proces, goede voorwaarden en geautomatiseerde ondersteuning belangrijk zijn. Maar daarnaast, dat er ook een mens dichtbij is die kan helpen als dat nodig is. We streven naar perfectie en een hoge tevredenheid van onze intermediairs. Dat mag het intermediair van ons verwachten.

‘Grote overeenkomsten tussen spelen in een band en mijn dagelijkse werkzaamheden’

Powered by antoinette kalkman

Reactie toevoegen

 
Meer over
"Voordeel voor de klant staat met stip op één"

"Voordeel voor de klant staat met stip op één"

“Ik kies voor klanten die op zoek zijn naar de échte adviseur." Dit zegt Dennis Friskes, directeur-eigenaar van Emerald Financiële Diensten,...