Asr trekt dankzij Ditzo veel nieuwe zorgverzekerden

Petra van Holst-Wormser

ASR heeft de afgelopen maanden 110.000 nieuwe zorgverzekeringen afgesloten. Vooral voor nieuwkomer Ditzo bestond grote belangstelling.

ASR zag het aantal zorgverzekeringen afgelopen maanden stijgen van 174.000 vorig jaar naar 284.000 dit jaar. De groei van 64 procent noemt ASR opmerkelijk omdat slechts 5,6 procent van de verzekerden is overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. Volgens ASR was de Ditzoreclamecampagne, waarin oud-Feyenoorder John de Wolf tegen zijn zin is opgenomen in een ziekenhuis met uitzicht op de Amsterdam ArenA, was een hit op Youtube en Twitter. Ook riep Verzekeringssite.nl de Ditzo Zorgverzekering uit tot ‘Beste Nieuwkomer.’

Petra van Holst-Wormser (directeur Ziektekosten ASR): "Ik ben er trots op dat we in deze concurrerende markt ons marktaandeel zo hebben weten te vergroten. Met de merken Ditzo en De Amersfoortse geven we klanten keuzevrijheid. We bieden de juiste producten tegen een concurrerende prijs en dat wordt duidelijk gewaardeerd."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Wim Vonk - 26 januari 2012

Knap hoor Petra in deze concurrerende markt je marktaandeel zo weten te vergroten". Zou het wellicht iets te maken hebben met de lage premie?? Zou je haast niet kunnen voorstellen toch? Ik zou ook echt heel trots zijn! Ongetwijfeld gaan jullie dit nog jaren volhouden zo. Overigens vragen jullie je bij ASR wel eens af met wie jullie zo "groot" zijn geworden???? Wim Vonk

paul van brederode - 26 januari 2012

@Wim Vonk, beste Wim, Al die broekies bij verzekeraars zijn op dit moment het wiel aan het uitvinden en vinden dan ook nog eieren van Columbus. Ik ben het helemaal met je eens dat al die clubs het intermediair, die postje voor postje voor hun heeft gesloten, totaal vergeten. Dat is evenwel een trend die je niet kunt keren. (Als intermediair moet je dus ook nooit, maar dan ook NOOIT enige verplichting voelen jegens verzekeraars). Enig pluspunt is dat men 'scoort' bij een categorie klanten die een onjuiste 'weging' van argumenten om te sluiten hebben. Premie is daar één van. Daarbij is de 'weging' van argumenten om iets tot het beste van het jaar te betitelen door websites, soms een beetje (erg) twijfelachtig. Van het niveau hollands next top model in mijn beleving. Ik ben er van overtuigd dat het intermediair vooral zaken moet doen met weldenkende mensen die service en advies naar waarde weten te schatten. Dat zijn er gelukkig nog heel erg veel zie ik in mijn praktijk. En dat ondanks het feit dat AFM, DNB, Financien, Radar, Consumentenbond etc.etc. het allemaal niks vinden wat wij doen en dat zijn veel beter weten hoe het moet. (Wonderlijk overigens dat de Consumentenbond nu zelf ook intermediair is geworden)

Goed invullen 'Adfiz-formulier' zou enorm helpen

Goed invullen 'Adfiz-formulier' zou enorm helpen

Als er trage offertes WGA-ERD worden afgegeven, ligt dat soms ook aan de adviseurs. Bijvoorbeeld omdat ze het 'Adfiz-formulier' niet goed of niet volledig invullen....

Kifid: consument schendt meldingsplicht en moet AOV-uitkeringen terugbetalen

Kifid: consument schendt meldingsplicht en moet AOV-uitkeringen terugbetalen

Een consument moet AOV-uitkeringen terugbetalen die hij ontving van ASR en Zwitserleven. Dit omdat hij zich niet heeft gehouden aan de meldingsplicht. Aldus een...

Zorgpremie al met 75 procent gestegen

Zorgpremie al met 75 procent gestegen

De zorgpremies van verzekerden die géén gebruik maken van hun (basis)zorgverzekering en dus niet het eigen risicobedrag betaald hebben, zijn in de...

Veertien financiële instellingen maken CO2-impact zichtbaar

Veertien financiële instellingen maken CO2-impact zichtbaar

Veertien financiële instellingen, verenigd in het Platform Carbon Accounting Financials (PCAF),hebben in een rapport de CO2-impact van hun beheerd vermogen...

Intermediair: Stad Holland beste zorgverzekeraar

Intermediair: Stad Holland beste zorgverzekeraar

Het intermediair vindt Stad Holland de beste zorgverzekeraar (8,4), gevolgd door ONVZ (7,7) en De Amersfoortse (7,3). Dit blijkt uit het jaarlijks Zorgonderzoek...

Adviseren gaat het beste met passie

Adviseren gaat het beste met passie

Neurensics, een onderzoeksbureau voor neuromarketing, bekeek voor ASR de effecten op het brein van het verkopen van een verzekering met een verkoopgesprek en pitches....

Anbang van start met verkoop Vivat

Anbang van start met verkoop Vivat

Anbang heeft een aantal internationale zakenbanken verzocht een voorstel te doen om Vivat te verkopen, aldus de Telegraaf. Anbang nam Vivat in 2015 over voor 1...

ASR past voorwaarden VVP aan

ASR past voorwaarden VVP aan

ASR heeft binnen het Vernieuwd Voordeelpakket (VVP) de Aansprakelijkheid-, Inboedel en Woonhuisverzekering aangepast. De aangepaste verzekeringen gelden voor nieuwe...

ASR Bank stopt met verkoop bankspaarproducten

ASR Bank stopt met verkoop bankspaarproducten

ASR Bank stopt op 1 september 2018 met de verkoop van de bankspaarproducten Lijfrente Spaarrekening en Extra Pensioen Uitkering. In een brief aan het intermediair...

We kunnen beter stoppen met het UPO

We kunnen beter stoppen met het UPO

"We kunnen beter stoppen met het UPO en jaarlijks verwijzen naar het goed toegankelijke online Pensioenregister van de overheid", aldus Arthur Arbouw, adjunct-directeur...