Campagne ‘Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig’
De Rijksoverheid is de campagne ‘Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig’ gestart. Deze campagne wil Nederlanders stimuleren tweestapsverificatie in te stellen voor e-mail en andere accounts.
Uit een eerdere peiling van de Rijksoverheid bleek dat slechts een kwart van de Nederlanders tweestapsverificatie (2FA) voor e-mail gebruikt en vijftien procent met een social media account deze beveiligingsmaatregel heeft ingesteld. Terwijl deze wel het meest effectief is tegen hacking, één van de meest voorkomende vormen van cybercrime.
De campagne zet in op bewustwording om het instellen van inloggen in twee stappen te stimuleren. Met herkenbare voorbeelden worden de momenten zichtbaar wanneer iemands e-mail gehackt kan worden en wat de gevolgen zijn voor andere accounts. Op dubbelzoveilig.nl wordt uitgelegd hoe men inloggen in twee stappen instelt voor de populairste platforms.
Reactie toevoegen
Meer over
AP: 1.946 datalekmeldingen financiële dienstverlening
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) ontving in 2023 meer dan 25.000 meldingen van een datalek. De meeste datalekmeldingen waren van organisaties in de sectoren...
De Rijksoverheid is de campagne ‘Laat je niet interneppen’ gestart, gericht op het herkennen en voorkomen van online criminaliteit. De meerjarige campagne...
MKB-keurmerk cyberveiligheid pas over paar jaar
Het CCV mag van demissionair minister Adriaansens het MKB-keurmerk cyberveiligheid ontwikkelen waar door de Tweede Kamer is gevraagd. Adriaansens voorziet een ontwikkelingstijd...
Eerste codes schadeoorzaken cyber
De eerste codes schadeoorzaken voor de branche Cyberverzekeringen zijn gepubliceerd. Deze codes zijn ontwikkeld door het kennis- en standaardisatie-instituut...
Een cyberverzekering die beter te vergelijken is
(Blog door Björn Jalving, manager productmanagement bij Turien & Co.) PCI, EDR en MFA. Grote kans dat je deze drie afkortingen tegenkomt als je cyberverzekeringen...
Verbond: “Niet doen alsof markt cyberverzekeringen al volwassen is”
Verzekeraars zetten al stappen om cyberpolissen voor iedereen begrijpelijker en beter vergelijkbaar te maken. Aldus reageert het Verbond van Verzekeraars op de AFM-verkenning...
Adfiz: "Preventie-eisen cyberverzekering moeten duidelijk zijn"
"Wij herkennen de problemen die de AFM signaleert over cyberverzekeringen." Zo reageert Adfiz op de maandag verschenen AFM-verkenning waarin de toezichthouder verzekeraars...
AFM: "Vergelijkbaarheid cyberpolissen vraagt aandacht van verzekeraars"
Het is moeilijk om cyberverzekeringen onderling te vergelijken, onder meer door complexiteit van het risico en de voorwaarden. Het is van belang dat de sector gezamenlijk...
Hiscox accepteert in bepaalde sectoren geen nieuwe cyberrisico's meer
Hiscox accepteert geen nieuwe cyberrisico’s meer in de sectoren logistiek & warehousing, gemeenten en managed service providing. Bedrijven in de laatstgenoemde...
Cyberverzekeringsmarkt in 2021 gegroeid naar 36 miljoen euro
De cyberverzekeringsmarkt is in 2021 gegroeid naar 36 miljoen euro. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van het Data Analytics Centre (DAC) van het Verbond van...