Figlo en Yellowtail lanceren vergaande hypotheek pre-indicatie

Vrouwen achter beeldscherm kantoor via Pixabay

Figlo en Yellowtail hebben in samenwerking met Rulecube een pre-indicatie ontwikkeld voor hypotheken. Deze innovatie geeft vanuit elke fase in het adviesproces direct inzicht in de (latente) haalbaarheid van een hypotheek en is op dit moment in pilot te gebruiken door een beperkte groep adviseurs vanuit het adviespakket Figlo Hypotheken.

Yellowtail Conclusion realiseerde deze oplossing met behulp van Rulecube, een low code API en business rule platform. Binnen Rulecube zijn alle acceptatieregels ingericht. De klantdata wordt op 200 regels getoetst. De feitelijke input van dit acceptatiemodel wordt geleverd door Moneyview. Door middel van een stoplichtsysteem in Figlo Hypotheken leert de hypotheekadviseur of een aanvraag grote kans van slagen heeft. Tijdens het hypotheekadvies-proces wordt doorlopend getoetst of een aanvraag al voldoet aan de acceptatieregels. Daarbij is door middel van alerts vanuit Rulecube voor de adviseur inzichtelijk waar een aanvraag nog aandacht behoeft.

Omdat de Hypotheekindicatie is ontwikkeld als onderdeel van het generieke adviesproduct Figlo Hypotheken zijn Figlo en Yellowtail voornemens deze mogelijkheid ook breder beschikbaar te maken in de markt.

Reactie toevoegen

 
Gemiddeld orv-premie in de lift

Gemiddeld orv-premie in de lift

De gemiddelde premie van een overlijdensrisicoverzekering is in 2023 met 2,7 procent gestegen ten opzichte van het jaar ervoor, zo blijkt uit het jaarlijkse onderzoek...

Hypotheekadviseur moet bijna veertien mille vergoeden

Hypotheekadviseur moet bijna veertien mille vergoeden

(Kifid-uitspraak GC 2024-0040) Toen de consument advies vroeg voor de aanvraag van een hypothecaire geldlening, ging de adviseur ervan uit dat de consument en zijn...

Matthijs Mons benoemd in centrale directie Conclusion

Matthijs Mons benoemd in centrale directie Conclusion

Matthijs Mons is benoemd tot directeur Business Platforms binnen de centrale directie van Conclusion Nederland. Daarnaast blijft hij aan het roer van Yellowtail...

Serie Actief Klantbeheer (10): verhogen winstgevendheid

Serie Actief Klantbeheer (10): verhogen winstgevendheid

"De kernfilosofie 'Een klant is niet voor even, maar voor het leven!' vormt de basis van de inspanningen van de Stichting Actief Klantbeheer, om de financiële...

Zelf markt eerlijker maken

Zelf markt eerlijker maken

(Vanja Bentum, MoneyView, in VVP 6-2023) De markt van verzekeringen is continu in beweging. Soms worden punten van discussie platgeslagen door het Verbond van...

Grote premieverschillen voor jonge bromfietsbestuurders

Grote premieverschillen voor jonge bromfietsbestuurders

"Hoewel dit niet direct leeftijdsdiscriminatie te noemen is, weren verzekeraars in de praktijk jongeren door zeer hoge premies te vragen." Aldus MoneyView bij de...

Figlo geeft adviseur gratis rekentool

Figlo geeft adviseur gratis rekentool

Figlo geeft alle adviseurs van Nederland voor de kerst de rekentool 'maxhyp.nl) cadeau. De tool berekent de maximale hypotheek voor 2023 én 2024. De tool...

Onzorgvuldigheid kost adviseur 20 mille

Onzorgvuldigheid kost adviseur 20 mille

(Kifid-einduitspraak GC 2023-0726B) In de tussenuitspraak heeft de Geschillencommissie geoordeeld dat de adviseur zijn zorgplicht heeft geschonden door na te laten...

Verzekeringen winnen opnieuw DIL-strijd

Verzekeringen winnen opnieuw DIL-strijd

Uit DIL-onderzoek van MoneyView blijkt dat in polissen de stijgende marktrentes sneller worden doorberekend dan in de bancaire tegenhangers. Het bureau: “De...

MoneyView in VVP 5-2023: nieuwe pijnlijke dossiers

MoneyView in VVP 5-2023: nieuwe pijnlijke dossiers

In de nieuwe VVP (5-2023) staat Martin Koot van MoneyView stil bij de weer opgelaaide woekerpolisaffaire en nieuwe pijnlijke dossiers. Koot merkt op dat financieel...