Het nederlandse pensioenfonds (APF) groeit naar vijf kringen

Bejaarde leest krant via Pixabay 2018

Stichting Pensioenfonds Grontmij brengt de pensioenverplichtingen en het vermogen per 1 juli 2020 onder bij Het nederlandse pensioenfonds (APF). Het gaat om de opgebouwde aanspraken van circa 6.700 (oud-)deelnemers en een vermogen van ruim een miljard euro. Ook de toekomstige pensioenopbouw van de ruim 1.500 medewerkers van Ingenieursadviesbureau Sweco Nederland, met een premievolume van ongeveer zestien miljoen, wordt ondergebracht bij Het nederlandse pensioenfonds. Stichting Pensioenfonds Grontmij beheert de pensioenen van (oud-)medewerkers van Sweco Nederland en haar rechtsvoorganger Grontmij. Sweco nam in 2015 Grontmij over.

Met hun komst groeit Het nederlandse pensioenfonds naar vijf kringen, met ruim 40.000 deelnemers, een belegd vermogen van circa vijf miljard.

Pensioenfederatie betreurt uitstel apf

De Pensioenfederatie betreurt het uitstel van de introductie van het Algemeen Pensioenfonds (APF). Hoewel staatssecretaris Klijnsma de wens voor een spoedige invoering...