Ook NN gaat te veel betaalde variabel rente compenseren
Ook Nationale-Nederlanden Bank gaat klanten compenseren die te veel variabele rente hebben betaald over hun doorlopend krediet. Het gaat daarbij om klanten van Nationale-Nederlanden en van voorheen Delta Lloyd Bank en OHRA Bank.
Ook NN wijst op de Kifid-uitspraken over doorlopende kredieten met een variabele rente en zegt dat uit eigen onderzoek nu is gebleken dat de variabele rente van het doorlopend krediet niet in alle gevallen de ontwikkeling van de gemiddelde marktrente heeft gevolgd. "Daarom gaat NN Bank klanten compenseren die te veel rente hebben betaald. Dit geldt zowel voor huidige klanten als voor klanten waarvan het contract al is afgelopen. De compensatieregeling geldt ook voor klanten van rechtsvoorgangers van Nationale-Nederlanden, waaronder Delta Lloyd Bank en OHRA Bank."
Momenteel werkt Nationale-Nederlanden Bank aan het opstellen van de regeling. Naar verwachting worden de details van de compensatieregeling in de tweede helft van 2022 bekendgemaakt. Klanten met een doorlopend krediet die in aanmerking komen voor de compensatie worden vervolgens hierover benaderd en hoeven zelf geen actie te ondernemen, aldus NN. Voor oud-klanten komt er een mogelijkheid om zich te melden.
Reactie toevoegen
Meer over
Sector geeft Kifid ruime voldoende
Financiële dienstverleners zijn in 2023 onverminderd tevreden over het financiële klachteninstituut Kifid. Zij waarderen Kifid met een 7,4 gemiddeld. Ruim...
Hypotheekadviseur moet bijna veertien mille vergoeden
(Kifid-uitspraak GC 2024-0040) Toen de consument advies vroeg voor de aanvraag van een hypothecaire geldlening, ging de adviseur ervan uit dat de consument en zijn...
Alleen op strand met waardevolle spullen? Dan niet badderen!
(Kifid-uitspraak GC 2024-0042) De spullen van de consument zijn tijdens een bezoek aan het strand in Thailand gestolen op het moment dat de consument de zee in is...
Kifid: afronding projectmatig behandelen beleggingsverzekeringsklachten in zicht
Op dit moment heeft Kifid nog ongeveer 80 beleggingsverzekeringsklachten in behandeling. Daarmee komt de afronding van de projectmatige en fasegewijze aanpak van...
Adviseur vroeg te laat renteaanbod aan
(Kifid-uitspraak GC 2024-0038) De consumenten verwijten de adviseur dat hij niet tijdig een renteaanbod heeft aangevraagd bij de bank. Zij betalen daarom uiteindelijk...
Adviseur was te veel alleen doorgeefluik
(Kifid-uitspraak GC 2024-0022) De consument heeft in 1997 een beleggingsverzekering afgesloten. De consument vindt dat de tussenpersoon zijn zorgplicht heeft geschonden...
Geen zoete afdronk voor klager
(Kifid-uitspraak GC 2024-0030) Als gevolg van een storm zijn zonnepanelen van de consument van het dak van haar woning afgewaaid en tegen geparkeerde auto’s...
(Kifid-uitspraak GC 2024-0017) De zoon van de consument is tijdens de gezinsvakantie in Frankrijk uitgenodigd voor een interview op het Amerikaanse consulaat in...
Adviseur mag vergoeding houden ondanks gebrekkige communicatie
(Kifid-uitspraak GC 2024-0012) De consument verwijt de adviseur dat hij gebrekkig met hem heeft gecommuniceerd. Bovendien heeft hij onvoldoende de belangen van de...
Verzekeraar mag uitgaan van juistheid oordeel deskundige
(Kifid-uitspraak GC 2024-0016) De verzekeraar mag in beginsel uitgaan van de juistheid van het oordeel van de door hem ingeschakelde deskundige tenzij blijkt dat...