OOM Verzekeringen neemt buitenlandportefeuille ONVZ over

Marga Purvis (OOM)

Per 1 januari 2022 neemt OOM Verzekeringen de buitenlandportefeuille van ONVZ over. Het gaat om de ziektekostenpolissen van Nederlanders die voor langere tijd in het buitenland verblijven. OOM Verzekeringen is gespecialiseerd in verzekeringen voor Nederlanders in het buitenland.

“De overname van deze buitenlandportefeuille past bij de groeiambities van OOM in de markt voor verzekeringen voor Nederlanders in het buitenland”, aldus Marga Purvis, algemeen directeur van OOM Verzekeringen. De bedrijfsfilosofie van ONVZ en die van OOM Verzekeringen sluiten goed op elkaar aan. Bij beide bedrijven staat het klantbelang centraal en we verwachten dan ook een soepele overdracht van de portefeuille.”

Reactie toevoegen

 
"focus op gezondheid doet verkoop polissen stijgen"

"focus op gezondheid doet verkoop polissen stijgen"

Adviseurs die zich meer richten op de gezondheid van hun klanten, verkopen meer polissen. Dit is volgens ONVZ een trend in de zorgverzekeringsmarkt. De trend kwam...

Lager resultaat onvz

Lager resultaat onvz

ONVZ heeft over 2011 een resultaat behaald van 23,8 miljoen euro (2010: 25,1 miljoen euro). Belangrijkste oorzaak van de daling is de lagere opbrengst uit beleggingen....

ONVZ ziet aantal verzekerden groeien

ONVZ ziet aantal verzekerden groeien

Het aantal verzekerden van ONVZ is tot nu toe gegroeid in het overstapseizoen 2012.   De definitieve groeicijfers kan ONVZ pas in februari, na afloop van het...

Onvz wil werknemers bewust maken van gezondheid

Onvz wil werknemers bewust maken van gezondheid

ONVZ biedt collectief verzekerden de Health Check aan, een apparaat dat in een paar minuten een gezondheidscheck uitvoert bij de werknemer. ONVZ is naar eigen zeggen...

Onvz lanceert Zorgpas App

Onvz lanceert Zorgpas App

ONVZ heeft de Zorgpas App gelanceerd. Met deze applicatie hebben smartphonegebruikers hun verzekeringspas op de mobiele telefoon bij de hand en kunnen ze zien welke...

"consumenten begrijpen zorgstelsel niet"

"consumenten begrijpen zorgstelsel niet"

Ruim één derde van de consumenten begrijpt niet hoe het zorgstelsel in Nederland functioneert. Van de Nederlanders tussen de 18 en 34 jaar is dit zelfs...