Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 1)

VIP beeld 2022

Het VVP Innovatie Platform (VIP) organiseert op 5 juli samen met de Stichting Contactgroep Automatisering het VIP-Event Be the change!, het grootste Fin- & Insurevent voor de top van de financiële (advies)sector van Nederland.

Deze grootschalige kennis-, netwerk- en inspiratiedag biedt – naast een wervelend hoofdprogramma – meer dan dertig praktijksessies van Fin- en Insurtechbedrijven die een doorkijk geven naar de nieuwe mogelijkheden en toekomstige ontwikkelingen in de adviesmarkt en volop netwerkmogelijkheden. Verdere optimalisering van de digitale infrastructuur van financieel dienstverleners is immers essentieel voor het behoud van deze maatschappelijk waardevolle (advies)sector.

Tijdens dit event krijgen de deelnemers uitgebreid de tijd om kennis te maken met alle innovaties en nieuwe toepassingen voor de financiële advieswereld. In een aantal nieuwsberichten op de VVP-site geven we alvast wat meer informatie over deze praktijksessies, zodat u  nog makkelijker uw keuze kunt maken. 

EERSTE VIER VAN IN TOTAAL 32 SESSIES NADER BELICHT

  • Bind klanten met je bedrijf zonder inzet van extra adviseurs door Rens Vonk (Building Blocks)

Als jouw relaties benaderd worden door of shoppen bij hun favoriete merk, dan verwachten ze dat dit hen begrijpt, zich aanpast aan hun behoeftes en een gepersonaliseerde online-ervaring aanbiedt. McKinsey & Company toonde onlangs zelfs aan dat 76 procent van de consumenten gefrustreerd raakt als dit niet gebeurt en op zoek gaat naar een alternatief. Dit geldt dus ook voor jouw merk. Met Artificial Intelligence is het mogelijk om verzekerden geautomatiseerd, proactief te bedienen en ze op de juiste manier, op het juiste moment, de juiste informatie of verzekering aan te bieden. Het gaat om technologie die al bewezen succesvol is in de retail, e-commerce en nu ook in de insurance markt. Wil jij dat de waardevolle relaties uit je net geconverteerde portfolio bij je blijven, loyaal worden en de volledige breedte van jouw polis aanbod afneemt zonder te plussen in het aantal adviseurs of IT-capaciteit? In deze sessie leer je hoe je hier morgen al mee kunt beginnen als je Insurance Data hebt, ongeacht welke software je al gebruikt om met je relaties te interacteren.

  • Eén waarheid in de keten door René Frankena (Bleuriq).

René Frankena vertelt als Solution Manager bij Blueriq over Early Validation en het belang van één waarheid in de keten, en het beheer van acceptatiekaders. De Early Validation oplossing van Blueriq geeft geldverstrekkers de mogelijkheid om hun acceptatiebeleid te beheren en op digitale wijze te distribueren naar midoffice systemen, en de adviessoftware van adviseurs. Veranderingen in acceptatie-kaders kunnen gemakkelijk worden beheerd en direct in de keten worden verwerkt. Zo werkt iedereen vanuit één centrale waarheid. Dit resulteert in snel duidelijkheid en zekerheid over de actuele mogelijkheden bij iedere geldverstrekker. Dit bespaart hypotheekadviseurs en hun klanten enorm veel tijd en energie.

  • Hoe implementeer je succesvol PSD2 in jouw organisatie? Door Bart den Hollander (Invers)

Met de toepassing van PSD2 ben je er als bedrijf nog niet. Juist die data verrijken is essentieel voor een succesvolle implementatie voor jouw organisatie. Bart den Hollander is een autoriteit op het gebied van PSD2 en neemt je mee in een interactieve sessie naar de huidige toepassingen en de toepassingen die mogelijk zijn in de nabije toekomst. Ook is er ruimte om jouw case te bespreken en direct handvatten te krijgen hoe PSD2 in jouw organisatie effectief kan werken. Schuif aan en doe hier jouw voordeel mee.

  • Dashboards maken van abstracte data concrete informatie door Edwin Perotti (Insurance Data)

Insurance Data biedt één oplossing waarin verschillende databronnen gecombineerd kunnen worden. Bijvoorbeeld data uit de polisadministratie, de boekhouding en de salarisadministratie. Door datavisualisatie wordt uw abstracte data omgevormd naar concrete informatie. Deze informatie kan bijvoorbeeld inzichtelijk worden gemaakt op een dashboard met grafieken, tabellen en landkaarten. De verschillende dashboards worden weergegeven in het eigen portal van Insurance Data. Dit portal is beveiligd en in te richten per gebruiker. De data is altijd up-to-date en direct beschikbaar.

PLENAIRE PROGRAMMA

Plenair bieden Adfiz-directeur Enno Wiertsema, NVGA-voorzitter Ron Gardenier, CGA-voorzitter Michael Mackaaij en Verbondsdirecteur Richard Weurding onder leiding van dagvoorzitter Boudewijn van Uden (a.s.r.) inzicht in de ontwikkelingen, trends, uitdagingen en aandachtspunten in de samenleving en de impact hiervan op de advies- en verzekeringswereld. Jarno Duursma, onafhankelijk technologie-expert, publicist, onderzoeker en spreker op het gebied van digitale technologie, biedt een concrete blik op de toekomstige impact van digitale technologie op bedrijf, mens en samenleving. Michael Mackaaij, voorzitter van de stichting Contactgroep Automatisering, biedt tips, aandachtspunten en aanbevelingen hoe adviseurs zich het beste staande houden in de digitale revolutie.

Wees voorbereid op de toekomst en schrijf je nu in op de speciale VIP-site.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Verbond positief over rapport DNB ‘Verzekeraars in een veranderende wereld’

Verbond positief over rapport DNB ‘Verzekeraars in een veranderende wereld’

Het Verbond van Verzekeraars is positief over het rapport ‘Verzekeraars in een veranderende wereld’ dat DNB heeft gepubliceerd. Het Verbond: "Nederlandse...

Adfiz juicht amendement behoud UPO toe

Adfiz juicht amendement behoud UPO toe

Adfiz is blij met het amendement van GroenLinks en PvdA voor handhaving van het huidige UPO-model. Adfiz: “In onze reactie op het wetsvoorstel toekomst pensioenen...

Adfiz: adviseren meer dan aanbeveling doen voor nieuw financieel product

Adfiz: adviseren meer dan aanbeveling doen voor nieuw financieel product

“Het is goed dat het ministerie van Financiën heeft aangekondigd te willen kijken naar de adviesdefinitie. En daar kan wat mij betreft niet snel genoeg...

In zeven stappen aan de slag met actief klantbeheer

In zeven stappen aan de slag met actief klantbeheer

(Adfiz in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Veel adviseurs willen aan de slag met actief klantbeheer, zodat zij ook na het afsluiten van een financieel...

Praktijktips Actief Klantbeheer

Praktijktips Actief Klantbeheer

(Praktijktips Actief Klantbeheer in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Financiële professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren...

Webinar over Discussion Paper 'Datamobiliteit en de financiële sector'

Webinar over Discussion Paper 'Datamobiliteit en de financiële sector'

Contactgroep Automatisering organiseert op 10 november een webinar naar aanleiding van de Discussion Paper Datamobiliteit en de financiële sector van DNB en...

Datagebruik weinig tot geen invloed op premiedifferentiatie

Datagebruik weinig tot geen invloed op premiedifferentiatie

Het gebruik van data om de premies af te stemmen op de individuele klant, heeft weinig tot geen invloed op de premies die verzekeraars in rekening brengen bij hun...

Kennis delen over klimaatrisico’s

Kennis delen over klimaatrisico’s

(Adfiz in Ken je vak! VVP 4-2022) Klanten en stakeholders kijken steeds vaker naar adviseurs als belangrijke speler om hen beter voor te bereiden op klimaatrisico’s....

Kennisbank Data Exchange van start

Kennisbank Data Exchange van start

Bijdragen aan een verdere versnelling van de digitalisering van de financiële sector. Dat wil de dinsdag gelanceerde Kennisbank Data Exchange van SIVI en Stichting...

Adfiz: kritiek op verlagen provisie door Menzis

Adfiz: kritiek op verlagen provisie door Menzis

Adfiz heeft kritiek op de provisieverlaging zorgverzekering die Menzis per 2023 heeft aangekondigd. Adfiz: “Wij zijn hier kritisch over, omdat juist in een...