Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 4)

VIP beeld 2022

Het VVP Innovatie Platform (VIP) organiseert op 5 juli samen met de Stichting Contactgroep Automatisering het VIP-Event Be the change!, het grootste Fin- & Insurevent voor de top van de financiële (advies)sector van Nederland.

Deze grootschalige kennis-, netwerk- en inspiratiedag biedt – naast een wervelend hoofdprogramma – meer dan dertig praktijksessies van Fin- en Insurtechbedrijven die een doorkijk geven naar de nieuwe mogelijkheden en toekomstige ontwikkelingen in de adviesmarkt en volop netwerkmogelijkheden. Verdere optimalisering van de digitale infrastructuur van financieel dienstverleners is immers essentieel voor het behoud van deze maatschappelijk waardevolle (advies)sector.

Tijdens dit event krijgen de deelnemers uitgebreid de tijd om kennis te maken met alle innovaties en nieuwe toepassingen voor de financiële advieswereld. In een aantal nieuwsberichten op de VVP-site geven we alvast wat meer informatie over deze praktijksessies, zodat u  nog makkelijker uw keuze kunt maken. 

VIERDE VIER VAN IN TOTAAL 32 SESSIES NADER BELICHT

  • Versnellen en innoveren voor het gehele verzekeringsbedrijf door Winfried van Holland (CCS)

We geven u een inkijk in ons Digital Insurance Platform. Ons platform integreert met iedere technologie en maak data vrij beschikbaar zodat deze efficiënt kan worden ingezet en benut. Vanuit een centraal platform kan het gehele verzekeringsbedrijf worden geregisseerd. Zo kunnen onze klanten versnellen en innoveren met OpenAPI technologie en IoT connectiviteit waarmee ze klaar zijn voor de toekomst! 

  • Nudging en guided advice binnen financieel advies door Nathan Brouwer en Mick Hanswijk (Figlo)

In deze sessie bespreken Nathan Brouwer (Enterprise Executive bij Figlo) en Mick Hanswijk (CTO bij Rulecube) de laatste ontwikkelingen op het gebied van begeleid financieel advies. Low-code technieken maken het nu heel eenvoudig om klantactivatie, nudging en guided advice toe te voegen aan een adviesstraat. En dat alles is naar wens super eenvoudig aan te passen en uit te breiden. Laagdrempelig inzicht in de situatie nu en in de toekomst wordt gecombineerd met slimme tips, relevante triggers en calls to action, met een beter onderbouwd en herleidbaar advies tot gevolg. Toepasbaar in elke fase van het advies (oriëntatie, advies en nazorg). Aan de hand van enkele praktijkcases geven Mick en Nathan u een inspirerende kijk in de klantportalen van de toekomst.

  • 100% focus op de klant Door Marco van Dam (Missing Piece)

Een samenwerking met Missing Piece betekent dat u zich 100% kunt focussen op uw klanten. U kunt rekenen op een gezonde en solide ICT-partner op het gebied van advies, beheer en support van infrastructuur en applicaties. De focus ligt op continuïteit en service, gedacht vanuit de gebruiker. Marco licht u toe waarom Missing Piece voor u van onschatbare waarde is. 

  • Nieuw: slim schakelen binnen één all finance platform vergroot rendement portefeuille door Jos van Driesum (Nationale Hypotheekbond)

Voortgekomen uit de Nationale Hypotheekbond biedt de Holland Financial Business Group inmiddels één integraal software-platform. Een all finance oplossing die consumenten bindt vanaf hun oriëntatie op een woning, hypotheek, de verzekeringen en bijvoorbeeld hun pensioen. Advisering, afsluiten en uiteraard actief beheer — met nieuwe, slimme opties waaronder een nieuwe mijn-omgeving — zijn daarop even soepele als relevante vervolgstappen die het kantoor in beeld en relevant houden. Jos rijgt de laatste wapenfeiten aan elkaar en geeft u een glimps op wat aanstaande is.

PLENAIRE PROGRAMMA

Plenair bieden Adfiz-directeur Enno Wiertsema, NVGA-voorzitter Ron Gardenier, CGA-voorzitter Michael Mackaaij en Verbondsdirecteur Richard Weurding onder leiding van dagvoorzitter Boudewijn van Uden (a.s.r.) inzicht in de ontwikkelingen, trends, uitdagingen en aandachtspunten in de samenleving en de impact hiervan op de advies- en verzekeringswereld. Jarno Duursma, onafhankelijk technologie-expert, publicist, onderzoeker en spreker op het gebied van digitale technologie, biedt een concrete blik op de toekomstige impact van digitale technologie op bedrijf, mens en samenleving. Michael Mackaaij, voorzitter van de stichting Contactgroep Automatisering, biedt tips, aandachtspunten en aanbevelingen hoe adviseurs zich het beste staande houden in de digitale revolutie.

Wees voorbereid op de toekomst en schrijf je nu in op de speciale VIP-site.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Weten wie en wanneer de rente wijzigt! (advertorial Nationale Hypotheekbond)

Weten wie en wanneer de rente wijzigt! (advertorial Nationale Hypotheekbond)

Om hypotheekadviseurs nog meer inzicht te geven heeft de Nationale Hypotheekbond een tool live gezet waar rentewijzigingen en aankondigen realtime gevolgd kunnen...

"Opmerkelijke stijging aantal rentemutaties"

"Opmerkelijke stijging aantal rentemutaties"

Volgens de Nationale Hypotheekbond is sprake van een opmerkelijke stijging van het aantal rentemutaties dat wekelijks wordt doorgevoerd. Daarnaast is de gemiddelde...

Webinar doorlopende klantondersteuning

Webinar doorlopende klantondersteuning

Faster Forward en De Nationale Hypotheekbond verzorgen donderdag 17 februari vanaf 14.00 uur het webinar ‘Invulling geven aan de AFM-principes voor doorlopende...

Jeroen Oversteegen brengt een ode aan de adviseur

Jeroen Oversteegen brengt een ode aan de adviseur

"Aan de start van weer een nieuw jaar breek ik graag een lans voor het onafhankelijk intermediair. Energiek en volhardend zetten deze mannen en vrouwen zich in voor...

Stichting Contactgroep Automatisering bestaat vijf jaar

Stichting Contactgroep Automatisering bestaat vijf jaar

De stichting Contactgroep Automatisering, CGA, bestaat vijf jaar. Bij de stichting zijn inmiddels 31 softwarebedrijven aangesloten die zich vooral richten op het...

Digitale weerbaarheid en nieuwe wetgeving

Digitale weerbaarheid en nieuwe wetgeving

(Michael Mackaaij in VVP 6) Nieuwe wetgeving wordt vaak beleefd als een kostenverhogende en administratieve maatregel. Dat is bij de Digital Operations Resilience...

Onderzoek Nationale Hypotheekbond: ING beste geldverstrekker

Onderzoek Nationale Hypotheekbond: ING beste geldverstrekker

ING is door financieel adviseurs uitgeroepen tot de beste Nederlandse geldverstrekker van 2021, zo blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van de Nationale Hypotheekbond...

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

De negen partijen verenigd in het branche-initiatief Actief Klantbeheer zijn positief over de AFM-principesdoorlopende ondersteuning van klanten en zien de principes...

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...