Rabo Financieel Plan gelanceerd

smartphone app via Pixabay

Rabobank heeft in samenwerking met Figlo een digitale lichte tool voor financiële planning ontwikkeld, die aan alle internetbankierende klanten vanaf achttien jaar wordt aangeboden. De klant zit in de tool zelf aan het stuur en bouwt in vier stappen een financieel plan. Gegevens worden zoveel mogelijk automatisch opgehaald. In stap twee voegt de consument persoonlijke doelen toe. Stap drie biedt de klant suggesties om de doelen te halen, stap vier biedt een actieplan. Rabobank zegt met Rabo Financieel Plan vooral klanten in beweging te willen krijgen. In veel gevallen zal de consument uiteindelijk toch persoonlijk advies willen.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Kifid: Rabobank niets te verwijten in advisering beleggingspolissen

Kifid: Rabobank niets te verwijten in advisering beleggingspolissen

D e Rabobank heeft gedaan wat verwacht mag worden van een redelijk handelend en deskundig verzekeringstussenpersoon. De Rabobank heeft gedaan wat mag worden verwacht...

Rabobank: sterkste prijsstijgingen huizen voorbij

Rabobank: sterkste prijsstijgingen huizen voorbij

Rabobank verwacht dat "de sterkste prijsstijgingen van huizen achter ons liggen, omdat de prijzen inmiddels zo hoog zijn dat een koopwoning voor steeds minder mensen...

Miljoenenboete voor Rabobank na overtreden beloningsregels

Miljoenenboete voor Rabobank na overtreden beloningsregels

DNB heeft aan Rabobank drie bestuurlijke boetes opgelegd van in totaal twee miljoen euro. Deze boetes zijn opgelegd, omdat Rabobank de Europese beloningsregels niet...

Rabobank: hypotheekrenteaftrek verder afbouwen

Rabobank: hypotheekrenteaftrek verder afbouwen

Rabobank noemt verder afbouwen van de hypotheekrenteaftrek van belang om de woningmarktpositie van middeninkomens te verbeteren. Dit is een position paper opgesteld...

Gitte van Haaren van Obvion naar Rabobank

Gitte van Haaren van Obvion naar Rabobank

Gitte van Haaren (45) gaat vanaf 13 januari 2020 als Programmadirecteur KYC (Know Your Customer) leiding geven aan de Customer Due Dilligence Klant en Support teams...

Hamer: SER-advies is signaal dat het zo niet langer kan

Hamer: SER-advies is signaal dat het zo niet langer kan

“Het SER-advies is niet meer dan een aansporing tot ander gedrag, het is een signaal dat het niet langer zo kan.” Dit zei SER-voorzitter Mariëtte...

Kom in actie voor een diverse en inclusieve financiële sector

Kom in actie voor een diverse en inclusieve financiële sector

“Het is onze taak om ons hard te maken voor financieel dienstverleners die niemand buitensluiten, die talenten niet onbenut laten en die klanten optimaal bedienen....

Generiek en onafhankelijk

Generiek en onafhankelijk

“Wij nemen het stukje techniek voor onze rekening (the science) en geven de adviseur zo meer ruimte om zijn toegevoegde waarde op interpersoonlijk vlak te...

"Familiebedrijf niet de beste werkgever"

"Familiebedrijf niet de beste werkgever"

Familiebedrijven investeren gemiddeld gezien minder in hun werknemers dan vergelijkbare niet-familiebedrijven. Ook is er een groot verschil als het gaat om flexibele...

Ikbenfrits: veel banken leven AFM-leidraad oversluitboete niet na

Ikbenfrits: veel banken leven AFM-leidraad oversluitboete niet na

Uit onderzoek van ikbenfrits blijkt dat veel banken de AFM-leidraad bij het berekenen van een oversluitboete. niet naleven. Het onderzoek werd besproken in televisieprogramma...