SharePeople komt met collectieve AOV in combinatie met crowdsurance

Cosmas Blaauw 2022

SharePeople voegt een verzekeringselement toe aan haar vangnet voor arbeidsongeschiktheid voor zelfstandigen. Met de huidige politieke ontwikkelingen groeit de kans op een verplichte AOV voor zzp’ers aanzienlijk. Door een verzekeringselement toe te voegen wordt het zogenaamde staartrisico afgedekt en kunnen deelnemers van SharePeople gebruik gaan maken van de opt-out regeling die deel uitmaakt van de plannen in politiek Den Haag. De collectieve SharePeople AOV is ontwikkeld en wordt uitgevoerd door Acture Verzekeringen. Onderdeel van de samenwerking tussen SharePeople en Acture is tevens de overgang van Tulpenfonds-deelnemers (Acture Freelance Solutions) naar SharePeople.

De AOV met de naam SharePeople Lang heeft ongeveer dezelfde dekking als de verplichte overheids-AOV. Die zal zo’n 2.000 euro bruto per maand gaan bedragen. Daarbovenop biedt SharePeople de mogelijkheid om via crowdsurance extra dekking te regelen. 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen iets goedkoper

Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen iets goedkoper

De gemiddelde premie voor een AOV is ten opzichte van vorig jaar licht gedaald. Het combinatietarief is gedaald met vijf procent en de standaardtarieven zijn gemiddeld...

Tulpenfonds faciliteert AO-vangnet The Models Health Pledge

Tulpenfonds faciliteert AO-vangnet The Models Health Pledge

Tulpenfonds faciliteert met haar Zelfstandigenfonds The Models Health Pledge (TMHP) bij het organiseren van een vangnet voor arbeidsongeschiktheid voor zelfstandigen...

Aandacht voor risico’s op burn-out in nieuwe campagne a.s.r.

Aandacht voor risico’s op burn-out in nieuwe campagne a.s.r.

a.s.r. is een campagne gestart om mensen bewust te maken van het risico op een burn-out en het vroegtijdig herkennen van de signalen die hierop kunnen duiden. De...

Tulpenfonds start bewustwordingscampagne

Tulpenfonds start bewustwordingscampagne

“In onze campagne laten we zien wat redenen kunnen zijn voor ZZP'ers om een financieel vangnet te regelen.” Aldus Maudie Derks, oprichter Tulpenfonds,...

SharePeople groeit naar 5.000 deelnemers

SharePeople groeit naar 5.000 deelnemers

SharePeople (een crowdsurance oplossing waar zzp’ers een vangnet voor elkaar vormen bij arbeidsongeschiktheid) is in een jaar tijd gegroeid van 3.300 naar...

Honderd nieuwe mede-eigenaren SharePeople

Honderd nieuwe mede-eigenaren SharePeople

Tien procent van de 5.000 deelnemers aan SharePeople is inmiddels mede-eigenaar. Eerder deze maand voegden zich 100 nieuwe deelnemers bij de 400 mede-eigenaren die...

SharePeople start televisiecampagne

SharePeople start televisiecampagne

SharePeople start 16 april met een televisiecampagne. De campagne "moet een einde maken aan het heersende beeld bij zzp’ers dat een arbeidsongeschiktheidsverzekering...

Stappenplan voor AOV-onderhoud

Stappenplan voor AOV-onderhoud

FinRust samen met Bureau DFO een stappenplan ontwikkeld voor AOV-onderhoud. Bij het stappenplan zitten ondersteunende materialen als voorbeeld e-mails, vragenlijsten...

BrightPensioen verwelkomt duizendste deelnemer crowdsurance

BrightPensioen verwelkomt duizendste deelnemer crowdsurance

BrightPensioen heeft de duizendste deelnemer verwelkomd die meedoet het vangnet met de crowdsurance oplossing van SharePeople. De samenwerking tussen deze twee...

Prijsvechters AOV hebben de markt verlaten

Prijsvechters AOV hebben de markt verlaten

Goedkopere AOV’s die in 2018 en 2019 de gemiddelde premies nog verder naar beneden drukten zijn inmiddels van de markt verdwenen, zo blijkt uit onderzoek door...